Svenska folket & humor

1Okej att jag har en sorts humor och att de flesta jag umgås med har ungefär samma eller i alla fall förstår min humor och därmed fattar när jag är seriös eller bara driver med dem och skämtar. Men vissa människor har svårt att någonsin se vart gränsen är dragen och vars toleransnivå är på minus jätte mycket. Snälla svenska folket, därmed mig själv inräknat nästan, försök förstå att man kan inte alltid vara seriös, ha supercleana skämt och aldrig vara rolig på annat än sin egen bekostnad. Nucci fick definitivt mig att garva idag med sin lilla video och helt ärligt förstår jag inte hur man kan orka bry sig och bli så upprörd över hans filosoferande innan?

Kommentarer
Postat av: Mark

haha det där var riktigt snyggt! :D Precis som jag fick dig att skratta över videon fick du mig nu att skratta! Toppen alltså. Du för ett mycket bra resonemang och jag håller med dig till fullo! Jag förstår inte varför folk och de som nu blev upprörda lägger ned sådan energi på det. Jag ställde ju bara en simpel fråga! :)

Postat av: Sofie

Haha skön bild ^^

2007-02-12 @ 18:59:43
URL: http://retrosofie.blogg.se
Postat av: emelie

grymt tjusig bild. känner igen mig...:) mark har en kul blogg och jag gillar hans val att lägga upp videos. det gör den lite unik. /emelie

2007-02-12 @ 20:45:42
URL: http://emeliesandstrom.blogg.se
Postat av: Kelly

Jag är så grymt impad av dina teckningar, de är verkligen helt otroliga. Du borde få jobb som illustratör ngnstans...sälja dina teckningar till tidningar, böcker m.m...eller göra en egen tecknad serie kanske? Underbart det måste vara att ha en sån talang! :-)

Har en fråga till dig...jag undrar om du skulle kunna tänka dig att teckna av mig? (min profilbild som jag har på bloggen t.ex)....jag kan gärna betala dig om du vill *muta muta* :-) Oj, vad sent det e nu..bäst man går o lägger sig! God Natt!

2007-02-14 @ 01:08:11
URL: http://kellybellybutton.blogg.se
Postat av: aenigma

Mark; Ja, varför blir människor alltid så upprörda över vissa ämnen som känns så triviala? För vår värld krackelerar sakta men säkert pga. miljöförstöringar och global uppvärmning men hey, gud vad hemskt att någon påpekar åldersskillnaden mellan ett par, för det kan man ju verkligen behöva uppröras över... Gaah. Dumma homo sapiens!

Sofia; Tack!

Emelie; Visst är det? jag tycker att det är kul när människor bjuder lite på sig själv sådär! :D

Kelly; Ohh tack raring! Gud vad en sådan kommentar kan värma! Tack så hemskt mycket. Faktum är att jag ritar allt möjligt, ifrån illustrationer inom mode till små serier och liksom små personliga porträtt.

Jag har fått lite beställningsjobb på en del och har funderat över hur jag ska göra. Har bestämt att jag ritar för en liten summa pengar, så att det täcker materialkostanderna bara, till de bloggare som jag personligen tycker bra om. Och naturligtvis skulle jag vilja göra någonting åt dig, du som alltid är så gullig! :D Har supermycket att göra just nu med mitt jobb under alpina VM och i skolan men så fort det har lugnat sig så hör jag av mig, om det går bra? PussKram

2007-02-15 @ 12:57:40
Postat av: Mark

Du hade alltså lite problem med att känna igen din bild på min blogg ;) Det måste ha varit en jäkla tuff kväll/natt!

Hur mycket tar du för att göra det där beställningsbilden åt mig? :)

2007-02-15 @ 13:30:47
URL: http://nucci.blogg.se
Postat av: Kelly

Hej!

Vad gullig du är, jag vore jätteglad om du har tid sen när allt lugnat ner sig :-) Just name your price, baby :) Ha en jättefin dag. Kramis!

2007-02-15 @ 13:34:36
URL: http://kellybellybutton.blogg.se
Postat av: Mark

Jag vill inte verka grinig, men du och jag diskuterade aldrig något pris. Jag läste det du skrev till Kelly och antog att det i efterhand också gäller mig?

2007-02-15 @ 13:47:20
URL: http://nucci.blogg.se
Postat av: Mark

Svar; Kanske, tihihi. Nej tack Aenigma, Mark tackar dig från djupet av hans hjärta och vill ge dig en varm kram (möjligtvis en puss av kärlek för att du är så snäll) men det går inte eftersom du är i Åre. Så tack :D tihihi.

2007-02-15 @ 14:07:38
URL: http://nucci.blogg.se
Postat av: Mark

Det har jag absolut inget emot. Dock har jag svårt att åka skidor eftersom jag aldrig stått på ett par, inte ens tagit på ett par! Men det där med att vara galen på krogen ställer jag upp på! ;D KRAM!

2007-02-15 @ 14:57:20
URL: http://nucci.blogg.se
Postat av: Vetlenatalia

I would suggest using shades of blue. Much more relaxing to look at.

2009-07-09 @ 12:54:27
URL: http://vetlenatalia.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback