There is nothing but time


1
Kom hem första dagen från skolan med en mullrande huvudvärk som sträcker sig från mellan ögonen, upp över pannan och bak till skallkanten där alla muskler tycks fästa och dra huvudet bakåt. Inte härligt och speciellt inte när det är 27 - grader ute och nästippen hotar med att trilla av á la Mickael Jackson också.
  Så jag satte mig ned och ritade.

Resultatet blev en blandning av halvsurrealistiska saker med lite inspiration från 80- 90-tals affischer blandat med vackra ting och smådetaljer från ett nummer av Bon.

Jag har som tillsynes en förkärlek för att saker i mina bilder ska flätas ihop och gå samman trots att det är en spretig och motsägelsefull bild. jag tycker om harmoni, mönster och upprepning.

Kontraster, skärpa, siluetter, mörkt vs. ljust, detaljer och sprödhet blandat med pudriga och sotade skuggor är något av det vackraste jag vet.

Kommentarer
Postat av: Nanó

Oooh jättejättesnyggt! Gud vad snygg, denhär skulle alla gånger kunna vara bakgrundsbild på min dator! Du kan nog verkligen rita, du.. Verkligen jättekreativt och härligt:D

Postat av: aenigma

Nanó; Tack så mycket! :D Kul att höra en så fin komplimang när man sitter oh fryser och gnäller. haha Om du vill låna och ha den som bakgrundsbild så får du göra det.

2007-02-21 @ 18:13:58
Postat av: Anna

Gud va duktig du är! Otroligt fin!

2007-02-21 @ 18:31:55
URL: http://menmankanjualltiddromma.blogg.se
Postat av: Nanó

jaa, jag lånar den i så fall:D Då kan jag med gott samvete byta ut bakgrunden som henrik lagt dit, en hund med maraccas och sombrero.. inte mycket att titta på, haha.

2007-02-21 @ 18:56:52
URL: http://nanoism.blogg.se
Postat av: Anonym

Du ritar verkligen jättefint!

2007-02-21 @ 21:08:41
URL: http://molina.blogg.se
Postat av: alma

guuud, vad du är duktig!

2007-02-21 @ 23:58:49
URL: http://almah.blogg.se
Postat av: aenigma

Anna; tack så mycket! :D

Nanó; haha, jaa din bakgrund just nu låter ju.... annorlunda iaf? ;D Klart du får låna den som bakgrund.

Molina; Tack!

Alma; Tacktack!

2007-02-22 @ 15:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback