Förkovring och lite estetisk verksamhet

Ikväll blir det frosseri så här dagen innan det roliga men tunga börjar. (Läs; arbete med alpina VM)
Mamsellen var vänlig att komma hem med nyaste nummret av engelska Vogue i fredags från arlanda efter min lilla beställning och nu ska jag börja bläddra i den. Älskar förresten omslaget med Jessica Stam och den fullkomligt underbara Gucciklänningen som faktiskt liknar mina second hand fynd litet. Faktum är att andra sidan i detta glossiga och härliga magasin är en reklam för just Guccis vårkollektion som får mig att fullkomligen dräggla. Makalöst vackra klänningar i nästintill lite bayerskt, tyroler vis med retro & folkloriska mönster. Och jag är inte så på för franstrenden men de nitade väskan i oversizemodell får även den mig på fall! Vill någon skänka mig?
2
Ritade en flicka i fladdrig och mjuk klänning med mixtrande mönster och härliga överdimensionerade solglasögon. Och med en turban på det visat som jag lär bära den i vår/sommar. Tänk franska rivieran och sidenscarf virad runt huvudet, fäst med en brosch och snibbarna lösa.
1
I tur och ordning blir det bläddrande i först reklamkatalogen för Vero Moda som faktiskt, trots deras utbud av kläder som ofta innehåller lite för mycket polyester, nästan alltid har inspirerande och fina tidningar med senaste modet. Elle har fått ligga bortglömd alltför länge så den ska lusläsas och därefter Vogue som lär göra mig extremt kreativt inspirerad.Sist ska jag kika lite i den minikatalog över Ed Hardys utbud som jag fick med mig från 1420 under shoppingen i lördags. Blev nämligen mäkta förtjust i deras coola tofflor, kepsar och
snygga tees. Och det är det tydligen fler än jag som är...

Kommentarer
Postat av: Danwei

Åh vad jag skulle vilja sätta mig ner med en bunt olästa tidningar och bara njuuuuta. Känns som jag bara flänger runt hela dagarna nuförtiden... Hur går det med adoptionen? Börjar bli lite väl sugen på toblerone ;)

Postat av: Victoria

She did it again! - Din teckning, jag gillar den. (: Åhå snygga Tees! ´Har du beställt därifrån? Vad är Ed Hardys för något?

2007-01-29 @ 18:36:39
URL: http://svartvitlila.blogg.se
Postat av: aenigma

Danwei; Jaa, jag ska bara slappa mewd alla mina tidningar senare när jag är klar med skolarbete. Vogue och Elle, kan det bli bättre? :)
Adoptionspapprena ska bara fyllas i så är du på väg hem till mig i en låda. (okej nu lät det som om du skulle bli styckmördad men det ska du inte bli, lovar! ) Just nu har vi... 6 stycken stooora toblerone här hemma och känner jag mig fader rätt så lär han köpa mer när han kommer från utlandsjobb på fredag! haha.

Vicktoria; tacktack! Smickrare där. jag kommer ju att bli mallig om du säger sådär. Haha ;D
Jag veeet, visst är de coola? Jag har inte beställt, har nyss upptäckt märket och diggar det skarp. Det är en kille som heter Christian Audigier som är mannen bakom märket och tydligen, som man ser på sidan, så är det en kändisfavorit deluxe liksom!

2007-01-29 @ 18:53:05
URL: http://aenigma.blogg.se
Postat av: Mark

Hur långt till VM byn har du? Jag har aldrig varit i Åre så har ingen aning hur det ser ut.
Ska du jobba där under VM? :)

2007-01-29 @ 18:53:48
URL: http://nucci.blogg.se/
Postat av: aenigma

Mark; Brabra. Visa mycket intresse och säg snälla saker så gör jag en fin teckning till dig! ;) haha
Jag bor precis utanför Åre och ska arbeta där under alpina VM med internationell TV i ungefär 3 veckor under tiden tävlingar och sånt pågår.
Aldrig varit i Åre? Fy skäms, du måste ju åka skidor i underbaraste skidstället i norra europa! :D

2007-01-29 @ 18:59:02
Postat av: juliaa

kommer du vara på ett och samma ställe?! lr kommer du flänga runt!?haha. längtar enormt till åre nu ju! har dom ed hardy kläder på 1420!?

2007-01-29 @ 19:39:20
Postat av: Mark

Vad kul :) Jag har funderat på att vara funktionär i Båstad. Men vart bor man? Känner ingen jag kan bo hos. För boende ingår inte som funktionär eller?
Vad för funktionär var du där?

2007-01-29 @ 19:49:02
URL: http://nucci.blogg.se/
Postat av: Mark

Jag glömde fråga, vad är det man får i Båstad som funktionär? :)

2007-01-29 @ 19:49:34
URL: http://nucci.blogg.se/
Postat av: aenigma

Juliaa; jag kommer att vara på massa oliak ställen. Men mestadels tror jag inne på det väldigt viktiga journalist och mediaområdet! :)
De säljer lite Ed Hardy på 14 20!

Mark; Båstad is the shit. Jag är ju egentligen skåning och vi har hus där nere så jag har det lätt med boende. Dessutom kommer min släkt, och min bästa kompis, därifrån. Jag tror att de kan hjälpa en att hitta boende om man anmäler sig som funktinär faktiskt!? Tror dessvärre att det är för sent att anmäla sig nu, jag skickade in en andra anmälningsextra grej nämligen igår.
Jag har jobbat lite smått med allt möjligt innan om åren men i år vill jag arbeta som mediavärdinna. Egentligen är jag för ung för det men jag drog till med att jag har massa erfarenhet från alpina internationella tävlingar. ;)

Det är olika år från år. Och beroende på vad man jobbar med. Men det brukar vara ungefär, tee, shorts, långbyxor, tröja/kofta, skor och väska typ?! Oftast från Björn Borg och riktigt fina saker!

2007-01-29 @ 20:32:05
Postat av: Elsa

Men den tidningen såg ju lovely ut!!! :D

2007-01-29 @ 20:58:26
URL: http://www.kamomill.blogg.se
Postat av: juliaa

okej låter som du kommer få 3 härliga veckor! :D

2007-01-29 @ 21:11:40
Postat av: aenigma

Elsa; Jag veeeet, älskar omslaget!

Julia; Just nu känns det allt annat än underbart med atnke på allt strul och problem idag som uppenbarat sig... förhoppningvis löser det sig!?

2007-01-30 @ 17:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback