Förskräckliga dag!

Jag kan just nu inte komma på en enda grej som är bra. Från det att mina söndergnagda fingrar gör förbaskat ont till att jag har så jäkla ont i halsen så att det känns som om jag försöker svälja en fotboll, till att det är snöstorm ute och jag inte får in 5:an så att jag kan titta på Ugly Betty och förkovra mig.
Why, God, why? (säger jag som ateist)
Fryser gör jag också...
Jo! Skidåkning idag i Åre för bara helt superb och alla nysnö gjorde det underbart lätt att surfa sig fram.
Och jobbet innan dess var ganska så kul.
Okej, nog med gnäll från denna ynkliga sjukling, som dessutom har blivit bloggbusted av klasskamrat och nu inte kan dölja att hon bloggar incognito, så följer detta:
1
Ritade lite igår i halvmörkret när jag satt och frös så det blev en mysig och varm vinter klädsel med mjuk päls, lager på lager, stickat och härliga, höga stövlar i läder.
Inser nu att jag inte suddat bort skissen men what the heck. Så där skulle jag vilja traska iväg
till skolan med min nya bästa kompis i fickan, bafucin, och vara varm med mysig päls runt halsen, händerna och huvudet. Mmm!

2
Jag hade totalt glömt bort Golden Globe inatt. Tänkte på det ytterst kort i morse och påmindes när alla visade upp de fantastiska, och ej så fantastiska, skapelserna till klänningar som blev burna. Jag lär väl vara den sista modebloggaren att nämna ordet Golden Globe i kombination med klänning ikväll så istället för att bjuda på en färsk fin bild, så bjuder jag på två favortiter i ett från förra året. Lost-gänget i icke så hey-jag-har-kraschat-på-en-öde-ö-och-har-inga-kläder-att-bytabild utan istället i en jovialisk anda med underbara klassiska klänningar. För Camerons klänning var ingenting att hänga i granen, eller så är det precis där den borde hänga och inte på henne...? 

Den guldskimrande marängpuffen kan lätt få flytta hem till mig och så även den härligt gröna
skapelsen som känns otroligt fräsch och fin på henne!

Update; Fick efter 78 försök och en jäkla massa svordommar in 5:an och Ugly Betty och vad möts jag av då, om inte vår egen supersöta supermodell Mini Andén! Tyckte att det var någonting bekant redan vid första anblicken men sedan vid en närbild stod det klart. Coolt att hon är med i en av mina favoritserier när hon dessutom är enligt mig en av världens vackraste kvinnor! 

Kommentarer
Postat av: HillieBillie

Själv satt man ju uppe där från 02.00 till 05.00 och varvade diskreta handklappningar med snarkningar framför den TV-sända direktsändningen av The Golden Globe Awards. Det du! ;) Mycket bra, mycket bra, som alltid. Hade dock några disagreements med de som utsett vinnarna i några av kategorierna. Hehe.

Postat av: Mocca

Stackare :( Krya på dig!
Och jag måste bara säga (då jag inte glömmer det) dina skisser/teckningar är så jäkla bra/snygga!
Du är grymt duktig.
*imponerad*

2007-01-16 @ 23:45:45
URL: http://mocca.blogsome.com
Postat av: Tea

teckningen är lika grym som alltid!

2007-01-17 @ 16:45:13
URL: http://telicious.blogg.se
Postat av: Sofia Style

vad duktig du e!

2007-01-17 @ 17:11:15
URL: http://sofiacarlberg.blogg.se
Postat av: Em

hihi, ja visst var det kul att Mini var med i går i Ugly Betty! och så otroligt duktig du är på att rita! imponerande ;)

2007-01-17 @ 17:15:46
URL: http://fashionholic.blogg.se
Postat av: clara

haha. Oki. frågan är befogad. Jag är ju kristen men jag är ganska nykristen (för drygt två år sedan blev jag "frälst") därför kan man säga att jag kanske är en..något okonvetionell kristen. Om man nu kan säga så. Svurit som en borstbindare har jag gjort i alla tider, men jag försöker öva bort det. Dels för att det låter fult och ovårdat, men även för att jag inte vill hålla på och "ropa på djävulen" om du fattar vad jag menar? Det enda namn jag vill åkalla är ju Guds. men tyvärr slinker svordommar igenom här och där...

Sedan är det ju inte så att man typ inte FÅR svära när man är kristen, men de allra flesta väljer nog att undvika svordommar, av ovannämnda anledningar.

Det gör inget att du frågar. Det är bara roligt att svara, fråga mer om det är något du undrar över så kanske jag kan slå hål på några av dina fördommar :D

Kram clara

2007-01-17 @ 19:09:27
URL: http://underbaraclara.webblogg.se
Postat av: Linda

Visst är den fin den röda döskallescarfen! Jag tror att jag köpte den för ca 130:- och säljer den för minst 50:- nu. har aldrig använt den. Har en likadan turkos som är så skön! mitt användarnamn på tradera är linkoi.

2007-01-17 @ 20:30:52
URL: http://lindajohannacaroline.blogg.se
Postat av: Camilla

fint tecknat!

2007-01-17 @ 20:49:43
URL: http://www.stilic.blogg.se
Postat av: UmmaGumma

Uh stackare! :/ Hoppas dagarna framöver blir bättre!

2007-01-17 @ 21:05:07
URL: http://ummagumma.blogg.se
Postat av: aenigma

HillieBillie; Haha, ja jag missade allt som sagt. Men du borde ju bli glad för den fina gala bilden från förra året! ;D

Mocca; Tack för omtanken! Det värmer. :)Ovh tack för det fina berömmet!

Tea & Sofia; Tack så mycket tjejer. :D

Em; Ja, att det var just Mini av alla modeller i världen liksom. Hon är ju så himla söt, så jag kan ju ioförsig förstå varför de valde henne! :) Tacktack.

Clara; Tack Clara! Grejen är den att jag är så nyfiken och då måste jag helt enkelt fråga grejer. Och ibland tar folk illa upp när jag inte alls menar illa egentligen. Dessuto har jag som sagt en kompis som är riktigt kristen och hon är ganska extrem så det är ungefär det enda jag har att jämföra med. Men nu förstår jag precis vad du menar. Som vanligt diggar jag verkligen din stil i allt, till och med hur du förklarar raring! :) Haha

Linda; Jaaa, jag blir ju så sugen... jag som ska köpa röda stupisar imorgon, då vore det fint med en röd dödskallescarf att ha till... ska tänka lite. En turkos? Cooooolt! Turkost är min favoritfärg. Envy you. Haha

Camilla; Tack. :)

UmmaGumma; Tack så mycket sötis, det värmer!

2007-01-18 @ 16:45:33
Postat av: UmmaGumma

Hah jag skulle verkligen velat se er dansa om ni såg ut så ;P

2007-01-18 @ 17:36:03
URL: http://ummagumma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback