Full som en kastrull & silverfirande

Det är fullkomligt underbart att komma hem efter en hel dags arbete där man haft roligt och desutom tjänat pengar, mötas av en enastående middag eftersom föräldrarna firar silverbröllop, sedan tala med sötaste E i telefon om roligheter och bestämma både utgång på krogen och skidåkning, sedan knapra dyr och sagolik chocklad, få beröm och vara allmänt tillfreds med tillvaron. Jag är så glad!
Jag kommer förmodligen vakna inatt och kräkas eftersom jag glömde ta min mjölkallergi medecin och vara trött som ett as imorgon, men det är det banne mig värt. (Fast kräkas är ju min fobi...)
1

Full som en kastrull av alltför många rätter mat, champagne, chocklad, rött vin, glass, vitt vin och allehanda annat insåg jag att föräldrarna varit gifta i nästan halva sitt liv. Alltså 25 år. Det känns bra att veta att vi trotsar statistiken och lever med båda föräldrarna. Inte för att det är något fel i att ha skilda föräldrar, men jag är tacksam för att jag har det så fruktansvärt bra som jag har det.
Kunde inte låta bli att rita en illustration med inspiration från mamsells brudklänning som åkte fram från garderoben för prov. Om jag kommer i min brudklänning, tveksamt om jag någonsin blir gift men man vet ju aldrig, efter 25 år ska jag prisa min mamsell för hennes fina gener! ;D
Jag hoppas att jag får smalgenerna och vet ju redan att jag fått det-långa-håret-generna som bilden även visar.
Nu hoppas jag att alla har en lika fin kväll som jag har. För klyschor är äckliga men sanningen är precis sådan, att få vara lycklig är någonting man behöver. Och alla på något sätt förtjänar!

Dagens citat från jobbet på apoteket i Åre;
80 + tant efter att ha köpt en hel del medecin på recept "-Nu ska vi på systemet!!!"
Hon sa det med en övertygelse om att det som fanns på systemet var bra mycket intressantare än det som hon fick på apoteket. Så jäkla skön liten tant!

Kommentarer
Postat av: Wysteriia

Jag hoppas det kommer gå bra för dig att plugga! ;D

Postat av: Linda - Sjuktbra.blogg.se

oj va roligt, ja lägg gärna upp bilder på dina kreationer :) ska köpa in lite lyssel och stenar efter helgen :) kram Linda

2007-01-06 @ 11:02:55
URL: http://sjuktbra.blogg.se
Postat av: HillieBillie

Hahah vilken underbar tant! X) Det är precis så de ska vara!

2007-01-06 @ 11:39:58
URL: http://hilliebillie.blogg.se/
Postat av: Lisa

Du gör otroligt fina modeteckningar;)

2007-01-06 @ 12:34:14
URL: http://lisaplace.blogg.se
Postat av: UmmaGumma

Hej där! Du skrev ett inlägg angående hårfärg/toning till mig och här svarar jag: Jag tror absolut du skulle kunna lägga i en silvertoning i håret. Den ger inte mycket färg, men det är själva helheten som blir annorlunda. Raderar ut de gula tonerna. Det är lika enkelt som en vanlig toning! Finns bara att köpa hos frisörer dock. Lycka till! ;D

2007-01-06 @ 12:36:56
URL: http://ummagumma.blogg.se
Postat av: UmmaGumma

About Mr Igelkott: Haha, samma här! Det ger värsta flashbacksen till barnkalasen som var fyllda av lek, fiskdamm och Herr Igelkott. Jag ville alltid roffa åt mig prinskorvarna. :P

2007-01-06 @ 12:38:32
URL: http://ummagumma.blogg.se
Postat av: Becci

Tack för komentaren! Jo jag gillar bruna läderväskor skrapt, hihi detta är min 5:e. Fast de har ju iofs olika modeller allihopa men ändå :)

2007-01-06 @ 12:56:21
URL: http://kristallkrona.blogg.se
Postat av: Aenigma

Wysteriia; Haha, tack! Fast jag har känslan av att det kommer att gå sisodär... jag vaknade för en haltimma sedan nämligen...:D haha
Linda; Kul. Jag ska se om jag kan lägga upp bilder idag. Har inte super koll på vart jag lagt det i min saliga röra. Men jag hojtar till. Kram
HillieBillie & Lisa; Tack! Och tanten var ju bara för underbar.

Ummagumma; Okej, då förstår jag! Ska verkligen kolla in det. jag vill ha en fin blond ton i håret och det såg verkligen fint ut på dig. Tack för hjälpen! :D Och angående igelkotten ja, det är verkligen barnkalas så det förslår. Jag ville åt köttbullarna... :)
Becci; Varsågod, det vfar så lite så. Det är något speciellt med läderväskor. De är så härliga, luktar gott och känns annorlunda än tyg. Jag spanar efter en passande i större format. jag har ju bara ett par, inte fem...:D

2007-01-06 @ 12:59:18
Postat av: Danwei

Alltid fint med förhållanden som varar! Om två år är det dags för mina föräldrars silverbröllop och jag hoppas jag också får uppleva något sådant själv. Lycka är inget man ska ta för givet :)

Dina illustrationer är jätte fina förresten! Jag brukade rita en hel del förut men har knappt hållt i en penna de senaste två åren... Tiden räcker liksom inte till till alla intressen. Men varje gång jag ser illustrationer som denna blir jag så sugen på att rita igen :)

2007-01-06 @ 13:35:54
URL: http://danweistyle.blogg.se/
Postat av: Estelle

Underbart du ritar!

2007-01-06 @ 15:19:26
URL: http://estelles.blogg.se
Postat av: Sofia

Vacker teckning, så vill jag se ut om jag gifter mig någongång :)

Postat av: Aenigma

Danwei; Precis, det känns så härligt att veta att det faktiskt finns kärlek som håller igenom allt. Det är lugnande i dessa tider så att säga! :) Haha

Jag ritar på alla möjliga tider när jag får tid. Ibland önskar jag att jag hann mer men samtidigt är det kul att inse att man har tid och bara ägna sig helhjärtat åt att vara kreativ! Hoppas du kommer igång med ritandet igen, om du vill! :)

Estelle; Tack så mycket!

Sofia; Oh tack, det var inget dåligt beröm. Jag vill nog också se ut som något åt det hållet!

2007-01-07 @ 12:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback