Gårdagens; Kalla nätters öden och äventyr

Jag förbannade mig själv mååånga gånger igår innan vi väl var i Åre igår och stod inne på Dippan. För när sötaste A kom vid klockan 20.00 var jag tillräckligt trött för att sova och vid 22.30 när A tyckte att vi skulle börja göra oss iordning för att sova snoozade jag skönt framför HippHipp och ville inget annat än att somna. Att stå i parkas, kort kjol, leggings och ballerinas ute i flera minsugrader i en krogkö var dock uppiggande och efter lite galen dans till bl.a Ebba Grön och gamla klassiker så var jag vid medvetande igen. Verkar blir lagsmål så fort vi är ute, vi har inget att göra med det alltså, och sönderslitna tröjor, krossade glas och vassa armbågar börjar bli en vanesak. Men att plötsligt få fossingen dränk i öl och en soaking ballerinasko var inte mysigt, och bli snurrard runt, runt av en kille som verkar tro att man är en liten ballerinadocka...
3
Trött och diskret med en mjuk tröja för värmens skulle gjorde det inte lättare att gå ut i kylan.
Måste ändå erkänna att frisyren var helt klart annorlunda innan jag borstade håret...?



Under dagen var jag lite poppig en stund och bar en minst sagt spretig men ändå ihophållen klädmix som var inspirerad av Alice i Underlandet och cirkus, fast med en vriden twist liksom.
Puffkjol med stor rosett, H&M
Vitt baslinne, H&M
Svarta leggings, Åhléns
Linne med dödskallar, Lindex barnavdelning
Svart knutet skärp, ?
Fickur runt halsen i kedja, arvegods



Kommentarer
Postat av: julia

oh så fina kläder! vad e det för nagelack du har!?

2007-01-15 @ 18:03:45
Postat av: Aenigma

Julia; tack! :) Det är hypenagellacket, Mavala Mexico. Älskar den djupa färgen man får om man tar två lager.

2007-01-15 @ 18:19:32
Postat av: Anonym

aha! det e ruggit snyggt! hur blir med åre guiden!?haha :D
you are great

2007-01-15 @ 20:48:13
Postat av: Sassy

Skitsnyggt!

Postat av: mimmimus

gillar din döskalle tees :D grymt mkt

2007-01-18 @ 09:51:55
URL: http://mimmimus.blogg.se
Postat av: aenigma

Anonym; Åreguiden kommer. jag fick bara så grymt mycket att göra här i veckan. Ska skriva en superb sådan till helgen och lägga upp på bloggen. :)

Sassy; tack!

Mimmimus; Jag gillar den också. Eller, jag älskar den! Haha tack

2007-01-18 @ 17:38:44
Postat av: alma

yeah Mavala Mexico rules! Dösklalle tee:n var jättedsnygg! var har du hittat den? take care.

2007-01-21 @ 20:33:57
URL: http://almah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback