Skidkläder

Acidcolours är ett av vårens stora trendinriktningar som mest får mig att blinka frenetiskt med ögonen. Jag diggar inte 80-talet och jag diggar inte saker som mest framkallar allergi och epillepsianfall.
 Jag kom dock på att grabbarna med status i jibbparken i Åre redan förra året/säsongen klädde sig i neongrön, gul och galna nyanser av rosa. Deras skidställ blev ju i skarp och effektfull kontrast mot snön, sedan om det var snygg eller inte kan man ju disskutera...
Årets skidkläder runt om tilltalar mig betydligt mer.

Kollade runt bland utbudet som är digert i Åre av affärer med skidkläder och skulle mycket väl kunna tänka mig att investera i både det ena och det andra. Burtons kollektion faller mig helt i smaken och särskilt deras
paisley-mönstrade skipants & jacka eller lila baggypants med bredd skärp på höften. Roligt med mönster på en del och cleant och rent på den andra. Även Rossignols samarbete med Pucci finns kvar och hade jag varit lite mer frisläppt hade jag helt klart köpt deras vadderade jacka med det klassiska mönstret som verkligen sticker ut... Och när man ändå är inne på Pucci, då kan man ju suckta lite över deras skidor för samma märke. Roxy har alltid fina grejer och deras bruna lilla jacka skulle sitta fint till vårskidåkningen då det är varmt. Känns 70-tal och lite Jackie i "That 70s show", alltså lagom retro.

Till killarna har Burton också lyckats riktigt bra och speciellt deras skid/snowboardställ i ljust mönstrat tyg med en jacka som är sydd för att likna en kavaj med dubbelknäppning är riktigt, riktigt cool. Den skulle jag gärna se på en snygging i backen i vinter! Eller varför inte en "pinstriped" skidbyxa designad av Shaun White? Mönster är bra av många anledningar och särskilt bra om man kitar ner sig. Då syns det inte så bra! :) En tokigt rutig skapelse funkar då alltid. En svart jacka funkar alltid men kan bli lite tråkig i längden. Då skulle denna från traktens egen stolthet till märke, Extreme, passa utmärkt. Och då får man ju in lite av de där acidcolours. 

Kommentarer
Postat av: juliaa

det finns så pärskans mkt snygga skidläder nu i vinter. helt galet! man kan knapptbestämma sig för vad man ska köpa!.

2007-01-28 @ 16:15:21
Postat av: Elizabet

Det finns en hel del snygga grejer!

Postat av: Nanó

Jag måste bara säga att du ritar jättepersonligt och trevligt:) Hoppas man får se mer av dina teckningar i framtiden här också!

2007-01-28 @ 19:00:10
URL: http://nanoism.blogg.se
Postat av: Elsa

Jag tycker din bild på profilen är jättefin! Du ser så lycklig ut! :D hihi

Kram

2007-01-28 @ 19:21:30
URL: http://www.kamomill.blogg.se
Postat av: Malin

hejsan, såg i ett tidigare inlägg att du beställt den där jättesöta blommiga sommarklänningen från ellos vilket jag själv funderat ett tag på att göra men är lite tveksam på om det är värt då jag inte vet hur kvaliteten är. även om den antagligen är väldigt genomskinlig så, ja hur är kvaliteten? du nöjd med din? jätte tacksam för svar!

2007-01-28 @ 21:11:59
Postat av: Em

otroligt kul läsning! byxorna är super coola, go go go! och jag får nog hålla med om att Pucci skidorna är lite roliga.. om man ska ha pucci någonstans i skidbacken så får det väl vara på skidorna i så fall ;)

2007-01-29 @ 11:29:48
URL: http://fashionholic.blogg.se
Postat av: aenigma

Julia; Jaaa! Och grejen är att jag har så mycket skidkläder att jag verkligen inte ens har någon anledning att köpa mer. Hemskt men sant. vill ha de där Burton byxorna ju...;)

Elizabeth; Verkligen!

Nanó; Tack så mycket. :D jag ritar mycket till bloggen så det är bara att kika in här för lite bilder att kolla på.

Elsa; Haha, tack! Jag hade precis vunnit en resa til London, så jag var verkligen glad. Men jag ska nog byta bilden snart iaf. :/

Malin; Klart att jag ska hjälpa till om jag kan! :)
Klänningen är väldigt tunn och liksom spröd i tyget. Sömmarna är kanske inte de bästa och den känns lite slarvigt gjord vid urringningen. Dock tycker jag att det är en härlig liten klänning och med tanke på det billiga priset så kan man ju vara nöjd iaf om man kan ha den en sommar. Den vita är som sagt väldigt genomskinlig men med en underklänning under så funkar det utmärkt! Lycka ti.. :D

Em; Tack vännen! Visst är de? jag ska och klämma lite på dem imorgon igen på Stadium i Åre. ;) Haha
Skidorna från Pucci är coola men jag tycker att det är lite töntigt ärligt talat att ha typ Dior och Chanel i backen. Men ett par skidor, kanske ja.. :D haha

2007-01-29 @ 18:33:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback