Smokin´ hot, or not?

Många har under hösten inspirerats, och influerats, av den vassa och snabbt uppkomna it- tjejen Cory Kennedy. Med blandning av uppklätt & nedklätt, dyrt & billigt, hårt & ljuvt, exklusivt & second hand syns hon
i alla möjliga sammanhang med en cigarett i handen som nonchalant attribut.
Jag diggar inte stilen så mycket personligen men tycker att det kan vara riktigt häftigt på rätt person. Namnet "Heroin- chick" känns dock lite, inte direkt opassande, men motsägelsefullt.
Är det någon som är för heroin och använder det, eller bara ett ord som tyder på att man ska se ut som en bättre variant av en drogmissbrukare? Lite tvetydigt, lite väl amerikanskt.

Eftersom jag inte ritat någon bild än med just det temat, förutom denna kanske?, så tyckte jag att det kunde passa såhär efter nyårsafton. En kväll då många får i sig lite väl mycket av det mesta och inte känner sig alltför fräsch. :)
Lite sjabbigt, lite dagen efter, lite mörka ringar under ögonen att dölja bakom solglasögon, lite okammat hår, lite ofräsch, lite i allmänhet tilltuffsad, lite illa klädd i gårdagens stass som var snyggare under natten och lite leende åt en partynatt som kan jämföras med de storas för en gångs skull.

1

Bilden ritades helt ur huvudet under en haltimma med "Hej Domstol" i öronen och mycket skratt men jag gillar ändå att den blev lite slarvig. Tänker mig en halvlång klänning i ganska slinkigt tyg, Marc Jacobs hissade näbbskor, kommer Mimo någonsin få dem?, i egen tappning, Giles Deacons nitade lackväska för Mulberry, pälskrage, aviators och lite andra tillbehör.

Vad gillar ni "Heroin Chick" stilen?

Kommentarer
Postat av: SweetCatwalkCity

Vilken cool bild!! Jag kikat på dina tidigare bilder, de är riktigt grymma :)

Postat av: Aenigma

SweetCatwalkCity; Tack så mycket! :D

2007-01-01 @ 19:40:37
Postat av: julia

as snygg bild som alltid! jag diggar den stilen!helt rätt, bara ner inte ser för "nergånget" ut. men annars jätte snyggt

2007-01-01 @ 22:44:01
Postat av: Aenigma

Nathalie; Ja, det är det jag menar. Det blir lite motsägelsefullt med att liksom "vara" heronist och samtidigt chick. Eller snarare att se ut som det! Men ganska häftigt är det ändå! :)

2007-01-02 @ 18:33:36
Postat av: Nathalie

Jag gillar heroin chic - vilket är ganska sjukt om man tänker efter! :S Att vara en pundare är väl ingen som egentligen eftersträvar..

2007-01-02 @ 18:33:57
URL: http://nenneblogg.blogg.se
Postat av: Jehona

Cool bild ;)

2007-01-03 @ 09:43:54
URL: http://jehona.blogg.se
Postat av: Aenigma

Jehona; Tack!

2007-01-03 @ 17:20:37
Postat av: Nora

Jag tycker att den är cool, till en viss del. Blir det för mycket blir det bara trashigt.

2007-01-04 @ 00:23:24
URL: http://aife.webblogg.se/
Postat av: Aenigma

Nora; Mmm, instämmer. Det är coolt i lagom mängd men för mycket av det gör det bara... sjabbigt och bombastiskt!

2007-01-04 @ 18:43:44
Postat av: Malin

Hon håller ju ciggen fel... du röker inte själv märker jag ;)

2007-01-05 @ 11:35:23
URL: http://tigerspice.blogg.se
Postat av: Aenigma

Malin; haha, ja det gör hon ju! Nu när du säger det så syns det ju tydligt. Jag satt nämligen och funderade, som den orökande novis jag är, hur man håller dem. Så jag bara ritade... :)

2007-01-05 @ 18:21:55
Postat av: Malin

Jag e proffs på att röka, hahaha, tyvärr ;)

2007-01-06 @ 18:13:43
URL: http://tigerspice.blogg.se
Postat av: Aenigma

Malin; Jaa, då är jag precis tvärtom. jag har inte ens tjuvrökt i mina dagar. Jag skulle bara må illa... :D

2007-01-07 @ 12:59:39
Postat av: Housestargateinfinity

Merci for all the wonderful writings

2008-01-09 @ 20:16:40
URL: http://housestargateinfinity.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback