Summerbreeze n´ day&night time

Varenda bloggande flicka verkar ha fått vädring på våren och jag är defenitivt inget undantagsfall. Bara det att jag inte släppt sommaren än. Så jag både älskar alla underbara skira plagg i mjuke toner som ser svalkande ut under en kristallblå himmel och värmande sol, men lika mycket gör det mig irriterad och arg över att det är lääänge kvar än. För det är det faktiskt!

Flickan till vänster påminner mycket om min klädsel från i sommras på stranden iklädd hängselkjol och enkelt vitt linne kombinerat med ett par färgglada ballerinor. Och med långa håret strävt av sand och blekt av solen. Flicka nummer två blev lite härligt retro med en lite annorlunda skuren baddräkt under ett par puffiga shorts med små rosettdetaljer. En svepande slokhatt, vita Jackie O solglasögon och små sandaletter med klack blev accessoarer.
Kunde inte låta bli att teckna dit en strandlinje, härliga snäckskal, luddiga moln, en fjärran hoisont och några måsar. Sommarminne, Båstadminnen, bästa kompisminnen (Vinka till allra bästa S!!)
2
Andra teckningen blev med tanke på dag och natt tid och dess kontraster. I arbetandes stund och i ledighetens stund. Jag klär nämligen inte upp mig så mycket när jag ska på krogen. Finns inte så mycket mening när alla ändå häller öl på en, man dansar som en tok och blir varm, bli ihopklämd och sätter sig i kladdiga drinkrester. Då vill man ju inte förstöra sina dyraste favoritplagg!
 Detta illustrerar hur jag ser ut en vanlig arbetsdag, förutom min otroligt läcka egenhändigt valda blå skjorta som visar att jag är proffs på olika Nezeril, när det inte är något speciellt. Enkelt och bekvämt med sneakers, jeans, piké eller skjorta, tunn långärmad och ett smalt skärp i  midjan. Och en vanlig fläta för att få bort håret från ansiktet, vilket toppas med ett diadem.

Så att svida om till en glammigare klädsel går ganska fort och lyder under rådet, bekvämt, slittåligt och inte det dyraste. För även om en liten Gucciklänning vore underbar att virvla omkring i är det inte rätt plagg för en natt på Dippan i Åre....
Alltså blir det något liknande som bilden; Väl ingångna ballerinas, svarta leggings, jeanskjol, en lite roligare/rockigare tee, skärp om det behövs, lockigt hår och få smycken.

1


Nu blir det dock en dusch efter arbete på Apoteket i Åre och skidåkning i samma gulliga lilla by.
Sedan blir det fotografering av solglasögon eftersom jag blivit utmanad av en viss flicka, och en annan utmaning som kan bli riktigt spännande och underhållande att göra... ;D

Kommentarer
Postat av: Virran

Åh så mysigt att bo så nära Åre! Blir ju lite avundsjuk.

Postat av: Mark

Kan du skissa/rita av bilder på människor? :)

2007-01-09 @ 21:46:58
URL: http://nucci.blogg.se/
Postat av: You know you love me

du ritar gudomligt snyggt.

2007-01-09 @ 22:45:08
URL: http://murdle.blogg.se
Postat av: Felicia

Du är grym på att rita, verkligen :)

2007-01-10 @ 16:01:02
URL: http://charmingsaturday.blogg.se
Postat av: Aenigma

Virran; Ja det är både bra och dåligt. Just nu bra eftersom jag har nääära till backen, ska åka imorgon på skoltid, och lite sämre för att det är en sådan hysteri. :)

Mark; Kan och kan, som jag skrev på Kate Moss bilden så drar jag mig ofta för det eftersom det är svårt att få en människa att verkligen framträda som denne är. Men visst gör jag det då och då! Jag ritar ju ofta efter modereportage med människor då ansiktet är mer i fokus. Och att rita med blyerts är betydligt lättare än tusch!! :)

YUYLM; Tack så mycket!

Felicia; tacktack! :)

2007-01-10 @ 16:05:04
Postat av: Kelly

Måste verkligen säga att jag är grymt imponerad av dina teckningar!!! Så himla snygga!

*mållös!* :-)

2007-01-10 @ 16:32:05
URL: http://kellybellybutton.blogg.se
Postat av: Catrin

Oj så snyggt du tecknar! Modedesigner borde du satsa på!

2007-01-10 @ 16:48:00
URL: http://catrins.blogg.se
Postat av: sofia

åååh sommar! Jag vill börja använda min nya orangea kappa nuuuu!!

2007-01-10 @ 16:49:18
URL: http://sofiaovarlden.blogg.se
Postat av: Vera

Du är verlkigen duktig på att illustrera. I Like :D

2007-01-10 @ 16:53:44
URL: http://verasvarld.blogspot.com/
Postat av: Jelena

Gud vad bra du ritar!

2007-01-10 @ 17:32:25
URL: http://styleiseternal.blogg.se
Postat av: Aenigma

Kelly; Tack! :D

Catrin; haha, jag vill ju faktiskt bli det!!

Sofia; Är det en sommarkappa? Kan du inte ha den inomhuuuuuuus då? :D

Vera & Jelena; Tack!

2007-01-10 @ 17:43:10
Postat av: Stila

Superfina illustrationer!

2007-01-10 @ 20:13:56
URL: http://www.stilas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback