Vem är jag?

Nu har jag funderat lite igen. (Bli inte förvånade!)
När man bloggar kommer man vissa människor nära och det blir riktiga vänskapsförhållanden. Man känner ju faktiskt många av de man skriver till efter ett tag och vet ganska mycket om dem. Fast man vet ju liksom bara de sidor som den andre väljer att visa. Ganska bra egentligen, får du kan man ge någon en bild som ändå är ganska rättvis, där man får visa den man är/vill vara och får bli dömd utefter det.
Jag tycker det är skönt att välja hur anonym jag vill vara, och jag är en bloggare incognito ganska mycket, men ibland kan man ju avslöja mer eller mindre delar av sig själv.
Därav följande lilla lista som jag hittat lite överallt, senast hos
Bohemica raringen.
Den kommer att säga en hel del, som faktiskt kan vara roligt/intressant, att veta om mich.
Hårfärg: Blond, guldblond
Ögonfärg: Mörkt gröna
Längd: 162 (okej, 160 då...)
Studerar: Estet Bild & Design
Favoritklädesplagg: Just nu, klänning
Har alltid med mig i väskan: Nötallergimedicin, lipsyl och pengar
Dricker jag läsk dricker jag: Coca cola (hey im addicted!)
Tatueringar, piercings: Inga
På datorns skrivbord har jag en bild av: Aguil du midi, Chamonix eller kebnekajse
Imorgon kommer jag: Vara i Åre hela dagen, hänga vår konstutställning inför alpina VM och hämta mina sponsorkläder från Halti.
I sommar kommer jag klä mig i: Klänning, shorts & tunika
Jag är född: 1988
Om jag fick byta klädstil med någon tv-roll skulle det vara: En salig blandning av alla möjliga.
Min all time favourit parfym är: Gio di Armani
Nu ska jag: Äta mandarin, kika på lite Tv & planera morgondagen
Kändis jag på något mystiskt sätt alltid läser om: Oj gosh... jag vet inte?
Senaste blogg jag upptäckt: Jag upptäcker nya hela tiden.
Höger eller vänsterhänt: Höger, fast egentligen dubbelhänt!

Humör just nu: Lite trött, dåsig och förkyld

Favoritgodis: Lakrits
Nåt jag absolut inte äter: Ehh, den listan kan göras lååång!! Bl.a Lök, smör, lever, de flesta sorters fisk, mjölk, fil, spenat, soltorkad tomat... and so on...
Kläder just nu: Sidenpyjamas från Singapore, TopShoptofflor och ullfilt.

Musik just nu: Vogue med Madonna, på radion
Va sa du senast: "Du misstolkar ju allting jag säger så att du kan bli sur och jag måste försvara mig själv!"
Sommarplaner: Båstad & resterande världen. Lite jobb, mycket strand.
Fisk eller badkruka: Fisk!
Hur många kuddar: Tre. Minst:)
Tror du på mirakel: Nej, men ödet till viss del. jag tror på mig själv.
Bio eller promenad: Promenad
Favoritväder: Soool! Im addicted to that too.
Det här är jag bra på: Att vara ärlig.
Tre saker att ta med på en öde ö: Bra sällskap, en vass kniv och slittåliga små skor. Resten ordnar sig.
Morgon eller nattmänniska: Natt!!

Spara eller slösa: Både och. Men jag är en slösande spara som aldrig blir pank.

Vad är viktigast för dig: Att man får må bra. Och det inkluderar alla som står mig nära.

Hur är din drömkille: Intressant, nyfiken, fint hjärta och utseende som är tilltalande. (shallow I know!)
Finns det liv på andra planeter: Liv, ja. Rymdisar, nej.
Hur många barn vill du ha: Ett... (jag är rädd för barn...) En Olga.
Är du kittlig: Oh jaa
Snarkar du: Inte vad jag vet eller fått höra. Däremot pratar jag.
Stjärntecken: Tvilling.
Rädd för insekter: Spindlar och små äckliga saker. Uää
Äckligaste djuret: Spindlar och saker med för många ben för sitt eget bästa.
Chips, morötter eller godis: Godis och morötter.
Pizza eller hamburgare: Inget dera egentligen. Men pizza då.
Skriver du dagbok: Bloggar
Stökigt eller välstädat: Det varierar kraftigt
Gungar du på stolen: Ja.
Skulle du kunna hoppa Bungyjump: Jaaaa!

Vilken hand håller du gaffeln i: Höger
Hur många syskon har du: Två äldre bröder.

Nu vet ni det, ni som undrade.

Förresten, är det bara jag som ofta känner att man inte riiiktigt, riktigt räcker till?
Jag får nämligen ofta känslan av att vad jag än skulle göra, så spelar det egentligen ingen roll, för det finns alltid någonting som skulle kunna vara lite bättre. Jag kommer alltid vara den lilla/minsta flickan med det långa håret som folk tror att man kan klappa på huvudet för att jag ser from ut och som får handla skor på barnavdelningen för att fötterna är så små. Hur mycket jag än försöker så kommer jag inte att få kindben som Kate Moss, Giselles svallande hår, Regina Spektors röst, långa och slanka modellben och Angelina läppar. Jag är helt enkelt den där lilla blonda pjodden som faktiskt kan sätta skräck i de flesta om jag vill med mitt humör, lillasystern som är den kreativa av oss tre syskon och den som många säger åt, "Är modebranschen verkligen rätt grej för dig? Du som är så liten och liksom... ja liten och svensk från landet lagom" Ursäkta? Inte konstigt att jag känner att jag aldrig räcker till. Dagens ideal formar mig till att ständigt försöka vara någonting jag inte är, men uppmuntrar mig inte att försöka nå de mål jag egentligen vill nå och vara den som jag  verkligen är. Jag kanske inte har långa slanka modellben, men jag är betydligt bättre än en modell på kurragömma med tanke på min litenhet och i en bransch som modebranschen kan jag nog ha nytta av både mina vassa armbågar och tänder, för mindrevärdeskomplex lider jag inte av och svensk minimalism är alltid rätt.

1

Man kan ju alltid bita folk i knävecken för att fånga deras uppmärksamhet...


Följande grej har ingenting med någonting av det ovanstående att göra. Jag bara måste nämna det eftersom det är en av de mer absurda konversationer jag haft med min mor i telefon.

Aenigma; (På väg hem från middag i Åre, ringer mamsell från mobilen) Bla bla bla, just det det hända lite äventyr när vi skulle upp till Åre innan ikväll.
Mamsell; Jaha. Men ni hade alltså trevligt på middagen?
A; Jaa, men det hände ju äventyrliga och hemska grejer innan vi kom upp till restaurangen.
Mamsell; Ja, men ni är ju på väg hem så det var nog inte så farligt. jag gör te så att det är klart är du är hemma igen.
A; Jo men R körde av vägen och for i diket med A i bilen också.
M; Har du betalat R för studentmössan?
A; Jag sa, R kraschade typ med bilen i diket och vi var tvungna att komma och putta upp dem.
M; Jaja, men har du betalt R för studentmössan än?
A; Men mamma, hör du inte vad jag säger? De var med om en olycka och körde av vääägen!
A; Mmm.. men jag undrar fortfarande om du betalt för mössan än?
A; (Suckar) Nej mamma, han dog i bilolyckan så jag behövde inte betala mössan. Bra va?
M; Men vad säger du? Fy vad hemsk du är. Sånt skojar man ju inte om ens A! Är du berusad?
A; Mamma, dum fråga kräver dumt svar heter det...

Jag ska dock poängtera att min mor inte är en känslolös varelse alls. Hon förstod bara av vårt samtal innan att det inte hade varit så farligt. Dock undrade de andra i bilen vad i hela friden jag sysslade med under mitt samtal...;D


Kommentarer
Postat av: juliaa

1. jag förstår i precis typ allt du skriover. den dära mitten saken mest.
2. du skriver helt prffsigt. så pärkans bra alltså!
3. du ritar grymt, hur många ggr kommer jag inte säga det.men du e riktigt rikgit duktig.
you rock girl.

2007-01-25 @ 21:12:18
Postat av: HillieBillie

Åh my god vilken underbar bild! X) Du ritar så sjukt klockrent att jag måste skratta, även fast det egentligen inte är roligt. Jag förstår hur du menar, det värsta som finns är när någon lite diskret påpekar att man kanske inte riktigt är rätt person för den där drömmen man har.. Vad det nu än är. Jag menar vad har andra för rätt att påstå att något kanske inte riktigt är ens grej? Nej det finns bara en sak att göra i fråga om sådana människor; Överbevisa dem!

Postat av: Elizabet

Roligt med en lista:)

2007-01-26 @ 13:52:17
URL: http://Elizabet.blogg.se
Postat av: Pernilla

Vilken underbart härlig blogg du har :D

2007-01-26 @ 17:23:53
URL: http://pernillas.webblogg.se/
Postat av: sofia

akta dig för att fastna i den där prestationsångesten!! Den är aldrig nyttig och drar ner en i hemska mörka spiraler! (men jag måste erkänna att ag fnissade när jag såg bilden med knävecks-texten till, fantastiskt härlig!)... och förresten: pusspuss på dig för att du skriver så bra inlägg jämt!

2007-01-26 @ 18:16:03
URL: http://sofiaovarlden.blogg.se
Postat av: Liv

Dina illustrationer är såå fina!

2007-01-26 @ 18:56:40
URL: http://leifiii.blogg.se
Postat av: Emelie

Känslan av att inte räcka till känner jag till alltför väl, vad man än gör är det aldrig nog. Din blogg är jättebra :D

2007-01-28 @ 15:15:13
URL: http://emeliemaria.blogg.se
Postat av: Korneliusastrid

Keep up the good work.

2009-05-07 @ 10:04:22
URL: http://korneliusastrid.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback