Beloved Sonia

I ett av mina absolut första riktigt moderelaterade blogginlägg jag skrev i höstast när jag började min krokiga bana som "modebloggist" var om Sonia Rykiel och hennes fantastiskt fräsiga träningskläder. De gick i svart och gärna med rosa inslag av i tygen instickade primadonnor och strassbeprydda detaljer. Det hade ju varit en fröjd att träna i det, då som nu! Jag som annars gillar enkelhet ofta, inte minimalism men inte heller mönster/färg myriad, gillar hennes sätt att blanda in lekfullhet. Kombinationerna av färger, det ful/snygga, lite barnsliga, söta och fräcka.
Cherry print dress large viewStriped sweater large view
Och idag igen insåg jag plötsligt igen att damens , eller numera dottern Natalies, design inte går av för hackor.
 Den till hennes signum gjorda randiga tröjan fanns inne på Solo i en kortärmad variant i prilliga, glada färger och en mer marininspirerad slouthshig variant. Och för mig som verkligen gillar annorlunda broscher klämde länge och väl på den klänning, självklart randig, i svart och lila med utåtvända sömmar som pryddes av vårens kollektions lilla trademark, äpplet. Ett äpple med tuggmärke på också!
Roliga små blusar med madicken goes vild känsla och körsbär åtföljdes av klänningen med stort K som fick mig att börja fundera på att verkligen investera. Vit skapelse med vidd i kjolen, lite gammeldags modell och naturigtvis broderad med knallröda små äpplen och gröna detaljer. Helt bedårande. Och naturligtvis ungefär det enda som inte var på Rea till ett pris av cirkus 2599 sek.
Bitten apple belt large view

Kommentarer
Postat av: Johanna

Klänningen i mitten va supersöt!:)

Postat av: Cornelia

Attans att inte just "the dress" va på rea.. Otur.

2007-06-25 @ 23:27:05
URL: http://nelias.blogg.se
Postat av: amanda

oh.. älskar skärpet :D

2007-06-26 @ 07:51:26
URL: http://snowboarding.blogg.se
Postat av: C

Skulle kunna tänka mig klänningen i mitten! :D

2007-06-26 @ 11:18:48
URL: http://carriee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback