Dagens; Franska rivieran, här kommer jag!

Seriöst, hur dum i huvudet får man vara? Jag skrev ett inlägg, pysslade och knåpade med det och skrev en rolig grej som hände idag när jag gick hem ifrån skolan som var pinsam för mig. Stort steg där för människan som vägrar att göra bort sig. Och så klickar jag bort alltihopa. PingPong, ett litet klick så var allting borta. Det var nog inte meningen att världens skulle få ta del av den lustiga incidenten.
Uggisar + cremefärgade, stickade strumpor
Svarta strupisar & leggings x 2, Åhléns
Cremefärgat linne, NafNaf (köpt i Paris)
Kort, miniklänning med retromönster, Vero Moda
Svart/grå kofta, Pringle of Scotland
Sidenscarf i håret-som-en-gång-var-fint-lockigt...

22
Jag tittar skeptiskt på mig själv. Eller överlägset/kritiskt/ironsikt. jag har inget mellanläge i mitt minspel mellan överglad/pillemarisk och just överlägsen typ.
När jag är trött som idag blir jag en väldigt provokativ människa. Jag driver folk till vansinne och gör dem galna och blir de inte det så hetsar jag dem till att blir förbannade för att få ut effekt av den tid jag lagt på det hela. Folk tror för det mesta att jag gör detta av elakhet och att jag är överlägsen, snobbig, bortskämd, taskig och ironiserande. Det är jag inte alls, jag bara anser att det i längden är bäst att vara ärlig, rak på sak, att man ska diskutera saker och säga sin åsikt. Jag är nämligen ingen egoist.
Dock är det synd om människor tar illa upp när jag bara vill ventilera känslor och få fram en ärlig reaktion.
Isåfall ber jag om ursäkt om någon känner sig träffad.

Jag är en pussande provokatör. Som har ett för hetsigt humör för sitt eget bästa.
Och ett för bra vokabulär för att åsikter ska undkomma att bli alltför träffande och för djupt sårande.

 

Kommentarer
Postat av: Dudy

vad du är söt :)

Postat av: HillieBillie

Provocera mera.. Har jag hört någon säga. Det vet jag inte om jag håller med om, men dock kan jag säga att jag föredrar människor som är rätt-framma och lite lätt provicerande, framför tystlåtna människor som inte vågar uttrycka en enda åsikt. Och vad gäller att ta åt sig, jag kan ju i alla fall säga att JAG aldrig tar åt mig överdrivet mycket av sånt där, så mig får du provocera bäst du vill! ;P OM du vill. Visst är jag snäll? Det var länge sedan jag slutade ta åt mig av otrevliga saker. I simply don't give a damn! Vad jag försöker få fram i allt detta svammel är att de som blir alldeles för illa berörda av din ärlighet borde ta sig själva i kragen. Annars blir det jobbigt i livet! ...Jag vet inte vad jag säger längre. Jag är grymt trött och tar inget som helst ansvar för mina handlingar just nu. X)

2007-03-01 @ 22:46:42
URL: http://hilliebillie.blogg.se/
Postat av: HillieBillie

Provocera mera.. Har jag hört någon säga. Det vet jag inte om jag håller med om, men dock kan jag säga att jag föredrar människor som är rätt-framma och lite lätt provicerande, framför tystlåtna människor som inte vågar uttrycka en enda åsikt. Och vad gäller att ta åt sig, jag kan ju i alla fall säga att JAG aldrig tar åt mig överdrivet mycket av sånt där, så mig får du provocera bäst du vill! ;P OM du vill. Visst är jag snäll? Det var länge sedan jag slutade ta åt mig av otrevliga saker. I simply don't give a damn! Vad jag försöker få fram i allt detta svammel är att de som blir alldeles för illa berörda av din ärlighet borde ta sig själva i kragen. Annars blir det jobbigt i livet! ...Jag vet inte vad jag säger längre. Jag är grymt trött och tar inget som helst ansvar för mina handlingar just nu. X)

2007-03-01 @ 22:51:17
URL: http://hilliebillie.blogg.se/
Postat av: Antonia

söt :)

2007-03-02 @ 10:45:02
URL: http://www.antoniai.blogg.se
Postat av: Antonia

sött :)

2007-03-02 @ 10:45:08
URL: http://www.antoniai.blogg.se
Postat av: Antonia

sött :)

2007-03-02 @ 10:45:08
URL: http://www.antoniai.blogg.se
Postat av: Crazypill

Cute!

2007-03-03 @ 15:04:02
URL: http://crazypill.blogg.se
Postat av: Sofia

söt du är! :)

2007-03-03 @ 17:10:37
URL: http://rosette.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback