Dagens; Nervsmärtor och nervsammanbrott

Tackar papi för att han fick mig att få en hjärnblödning/hjärtattack imorse genom att sitta som en annan galning i köket och äta frukost när jag stapplar upp okristligt tidigt (07.35) när han redan borde vara på jobbet. Tack, vid 18 års ålder har jag alltså 1. hjärtbesvär pga. chock och 2. och ont i tån efter att ha sprungit iväg av när jag såg den läskiga fadersgestalten i köket... oh yeah.
Sedan läste jag tidningen och Saras artikel som jag läste igenom redan igår kväll. Roligt, läskigt och nervigt.
Och det är ju skojsigt (använder man egentligen ordet skojsigt? Det är som i Notting Hill när han säger opsie daisy...) att den dagen när det publiceras en artikel om mig och mitt modebloggande, att jag inte finner någonting att ta på mig ifrån garderoben... Inget matchade, inget var fint, inget var roligt, inget kändes nytt, inget satt bra.
Så det blev;
Nya silversneakers, H&Ms barnavdelning
Loose jeans, Levis
Ribbat, grått linne med broderier och applikationer, H&M
Askrosa kofta med pärlor, Indiska
Halsband med silvertrollslända och lila/grå pärlor, gjort av mich + lila sidenband


12
Vissa saker har jag mycket av. Och får aldrig nog av. Accessoarer, typ halsband, armband, ringar, broscher.
Och om man hittar dammråttor under andras sängar och i hörn så hittar man både dammråttor och lite bortglömda armband i mina hörn och under sängen. Frustrerande tyckte min mamsell och gav mig ett smyckesträd ifrån IKEA att hänga upp allting på. Jag fick bara plats med det jag använder regelbundet i hals- och armbandsväg...
2

Jag har nervsmärtor i halsen, eller utanpå halsen. Och jag kan inte, vad jag än gör, logga in på den sida som reklamföretaget jag ska sammarbeta med skickar till mig. Så nu gör det både ont i nervern och i håret som jag sliter.

Kommentarer
Postat av: julia

oh shit. ett sånt dära smyckes träd skulle man ha! :D har du föressten nått försalg på hur man förvarar örhängen bäst?!

2007-03-16 @ 19:37:07
Postat av: Danwei

Häftigt smyckesträd! Själv hänger jag mina mest använda halsband på krokar som sitter på ena sidan av min bokhylla.

Om jag inte har fel så tror jag att jag har likadana tapeter som du, i mitt rum hemma hos föräldrarna :) Då kan jag ju känna mig som hemma om jag flyttar hem till dig (men bara om du har ett tillräckligt stort lager med Toblerone!) fast däremot låter det inte så lockande med den befintliga risken att få hjärtattack... Så jag får nog tänka på saken lite till...

Postat av: Jossi

Jag hade också ett sånt där linne på mig idag :D

2007-03-16 @ 20:09:04
URL: http://lillabrun.blogg.se
Postat av: Dudy

Söt outfit, och jesus amalia så mycke accessoarer du har =D fast jag känner lite igen mig själv, man får ju aldrig för mycket av dem ;) trevlig helg! :)

2007-03-16 @ 20:51:43
Postat av: Victoria

Coolt ditt smyckesträd. :) Har själv funderat på att skaffa ett sådant, men jag misstänker att dte ser stökigt ut efter ett tag.

by the way, jag är också helt insöad på smyckena fårn AlexandChloe. ^^ Tyvärr tog Kyssjohanna in för få halsband och för litet urval!

2007-03-16 @ 22:00:30
URL: http://svartvitlila.blogg.se
Postat av: Sarah

snygg smyckes förvaring! :)

2007-03-17 @ 11:46:57
URL: http://artbox.blogg.se
Postat av: Bohemica

Jisses så mycket smycken!
Kram.

2007-03-17 @ 13:43:21
URL: http://bohemica.blogg.se
Postat av: Stiiina

gud, så snygg du är!! :)
Och tack för kommentaren i min blogg...

2007-03-17 @ 18:07:50
URL: http://stinalee.blogg.se
Postat av: matilda

Vilekn söt frisyr :)

2007-03-18 @ 10:48:58
URL: http://mateans.blogg.se
Postat av: aenigma

Julia; ja det är skitsmart lösning faktiskt. Fast mitt är alldeles för fullt och håller på att tippa! :D Haha Jag har ett smyckesskrin, som syns på bilden där under trädet tror jag?, där jag lägger alla ringar, örhängen och berlocker.
Danwei; Jag hade också en sådan lösning men jag råkade alltid putta ned allting på golvet.. :)
Tobleronelagret har minskat liiite... men jag har skickat iväg pappa att köpa mer nu. TaxFree nästa! :D haha
Förresten läste den där tävlingen du varit med på via FredFlare, fan vad kul för dig! Och örhängena var ju supersöta dessutom. :D Ska kanske joina iår, det lät ju sp kul.
Jossi; Haha, vilket sammanträffande! Jag älskar det linne, så mjuuukt.
Dudy; Taack! Jaa, jag har en hel del... och det där är ju inte ens allt... :)
Vicktoria; ja man får se till att ha lite ordning. Vilket jag är kass på gällande smycken... men samtidigt är det praktiskt. Jaa, utbudet från Alex&Chloe är ju inte jätte stort. Jag blev lite besviken men samtidigt så är ju halsbandet jag vill ha med, så jag håller tummarna för att det finns kvar! :D
Sarah; Ja, eller annorlunda iaf.
Bohemica; Haha, jaaa! Men du har väl en hel del du med har jag för mig? Kram
Stiiina; Tack, vad gulligt av dig! Och det var så lite så.
Matilda; Tack!

2007-03-18 @ 11:25:52
Postat av: Marcusrebekka

I LOVE THIS VERY PAGE PLEASE KEEP UP THE GOOD AND WONDERFUL JOB.

2010-02-05 @ 09:08:35
URL: http://marcusrebekka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback