Seventeen inspiration

Jag gnäller och tjurar ganska ofta över Jämtland. Att det är kallt, tråkigt, inget att göra, för skoterfixerat osv. Men samtidigt så älskar jag ju det. Friheten, skidåkningen, snön, det underbara landskapet, närheten till vissa saker och det långa avståndet till andra. Okej, jag kan inte trilla in på TopShop efter skolan och småshoppa, är jag i akutbehov av ett Mavalanagellack så har jag tills nu fått åka sju mil (idag behövs det bara 2 mil) och vill jag haka på en trend som är supersnygg men annorlunda så är jag sååå ensam om det och känner mig uttittat som få.
Men jag ser det som om det är karaktärsstärkande.
Och så har jag ju bloggvärlden, modemagasin att frossa i, internet och Åre att sniffa på Pucci i. :)

På skolan slåss vi alltid om nya nummret av Seventeen och det är alltid en jämn kamp där klössår på händerna är småpotatis gällande vem som får tag i det amerikanska papperet först. Det är vår månatliga dos av skolknark när man får chansen att bläddra och läsa i det mest typiskt amerikanska som det går att finna i tidningsväg, vad jag vet. (Alternativt Rolling Stone som man tar om någon hinner före en till tidningshyllan.)
Riktigt härligt nummer i februari med härliga inspirationsgivande bilder och modereportage.
Fotade lite snabbt det som jag gillade mest.
1
Riktigt cool make-up med Chanels übercoola "paljettformade"- ögonskugga.
För den med lite mod.
1
Dålig bild men superhärligt reportage om vårens/sommarens most haves där detta var döpt till Flower Child med underbara klänningar och plagg som skrek efter mig. Jag-vill-ha-en-blommig-klänning!
1
Diggar inte alls hennes kläder, men hon är ju så söt!
Älskar håret, den fina färgen tillsammans med fräknarna och de blå ögonen. Vill ju nääästan bli brunett.
Eller inte, men söt är hon!

Kommentarer
Postat av: julia

har du hört talas om http://www.press-stop.se/kiosken/ ? där har man förut kunnat premunera på seventeen och andra mode magasin! jätte bra att kunna komma hem och det ligger ett färskt nr av teen vogue på sängen! :D
Säljer dom seventeen i åre!?

2007-03-04 @ 18:30:43
Postat av: Sabine

Snygg ögonskugga :)

Postat av: Maria

Jättecool makeup, det där ska jag banne mig prova nångång ;) Förut skulle jag aldrig kunna tänka mig att mixa guld och silver, varken med smycken eller smink, men nu tycker jag faktiskt det kan vara riktigt snyggt att missmatcha lite :)

2007-03-05 @ 08:44:45
URL: http://www.shoppoholic.blogg.se
Postat av: aenigma

Julia; Neeeej, never heard of! Ska kolla upp det för jag skulle gärna ha Teen Vogue också. :D Tack för tipset.
Nej, de säljer inte Seventeen i Åre, men Biblioteket här hemma prenumererar på den.

Sabina; Visst är den cool?

Maria; Jag har också varit neggig angående silver och guld men bilden är ju superfräsig! I like.
Om man bara vill testa kanske man dock inte behöver köpa Chanels svindyra variant med silver och guld. H&m, jawohl! Haha

2007-03-05 @ 10:51:09
Postat av: julia

japp kolla upp det! riktigt bra. jag har premunerat på teen vogue förut! lite dyrt kasnke. men man kan styckes beställa oxå! ingen frakt! :D helt suveränt!!

2007-03-05 @ 15:01:57
Postat av: Mark

Din blogg syns inte som den ska. Hela spalten är nedanför inläggen.

2007-03-06 @ 18:18:36
URL: http://nucci.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback