Cheap but chick

Jag hyser en hatkärlek för H&M. När man var liten var det ju helt enkelt the shit.Färgglada kläder med roliga små saker som man kunde sätta i håret och massor att välja på. Jag kunde lätt tänka mig att vara ett H&Mbarn från topp till tå. Billigt och bra dessutom hade det varit. Det kunde inte mamma lika mycket och jag blev därmed ett tvättäkta Polarn o. Pyretbarn med inslag av Filippa K och annat. I lite äldre dar förundrades jag alltid över hur fruktansvärt fult allt på H&M tycktes vara. I mina ögon hade allt mönster, och färgskala, som grannens tapeter från 70-talet. Inte fint och inte tilltalande när man gillade bubbelgumsrosa och knalligt blått som 12 åring.
Men de senaste åren har H&M verkligen blivit en räddare i nöden under många tillfällen. Man kan ju i princip hitta allt i klädväg där, om man har lite fantsi och kreativitet i baktanke i alla fall. Okej, det är fruktansvärt mainstream och minst en till på skolan kommer alltid att ha samma plagg men ändå. Jag kan inte låta bli att älska H&M för att det liksom alltid finns där. Stilen är inte längre förtvivlat 70-tal med grälla orange nyanser och mönster i brunt på Sveriges stolthet efter Volvo och IKEA. Tvärtom kickar det igång på trenderna i princip lika fort som modellerna går ned för catwalkerna världen över undermodeveckorna.
Jag gillar H&M. För ärligt talat, vem gillar inte budget när det faktiskt är snyggt?

Just nu är jag sjukt inne på H&Ms Dividedsmyckeskollektion. Jag vill ha ha ha. Och det bästa är att det är billigt så jag kan köpa allt det jag vill ha ha ha. De bästa exemplen finns tyvärr inte på sidan, crap, men här kommer lite exempel på bijouterier som konkurrerar med KJL för min del.
 

1. Så fult och My Little Ponysött att det blir coolt! 2. Superfina stiliserade blad. 3. Stilren men ändå lite lekfull design med svartsilver i form av små berlocker i form av blad, nycklar och ringar.

4. Jag har högljutt deklarerat att jag hatar 80-tal klädmässigt. Och ärligt talat så är ju som sagt, läs texten innan, inte 70-tal min favorit heller. Men dessa två, armbandet & halsbandet, är ju fula på samma sätt som nummer ett att de är grymma. Jag vill ha runt min handled och hals!

De coolaste smyckena finns som sagt inte på sidan men det finns några riktigt coola just nu med tydligt fling till 80-talet, Miami Vice, hip hop-bling och udda små 70-tals detaljer.
Jag siktar in mig på att ge London-änglavingen och handklovarna kompisar i form av knallrosa kamera på guldkedja, några palmer och en pineapple, en flugsvamp, en gigantisk fake-diamant, en papegoja, surrealistiska plastregnbågar och enhörningar som berlockarmband och en sneaker. Och en supertung svart dödskalle såklart!
Allt från H&M. De borde byta slogan med McDonalds. Cause I´m lovin´ it!

Kommentarer
Postat av: Anna

mmmm har varit o dragit i det rosa halsbandet hur många gånger som helst...

menmenmenmen hallå!! Rita modeilluustrationer till reklambyråer o beställningar!?!?! Det är ju min dröm!!! Ju!
*avis*
..men fan vad kul!
kram!

Postat av: Nathalie

Ja, ett matpiller är lösningen på all tråkig matlagning och all äcklig mat! Vad skönt det skulle va :)
Jag har helt slutat att handla på H&M(sedan ett halvår tillbaka). Dels för att jag vill komma ur mainstreamträsket och dels för att jag känner att jag liksom inte vill stödja dem. Men visst gör de en del snygga kläder nu för tiden!

2007-05-04 @ 22:04:55
URL: http://www.nenneblogg.blogg.se
Postat av: UmmaGumma

Jag tycker verkligen om HMs hela Divided avdelning - OFTAST. De har en liten del som ser ut som sk*t men resten är WOW faktor på. :-)

Ja Ukrainas bidrag var verkligen otroligt.. Ehh vad ska jag säga? Speciellt. På ett dåligt sätt alltså. Kram på dej!

2007-05-05 @ 08:02:11
URL: http://ummagumma.blogg.se
Postat av: Maria

H&M <3 (behöver jag säga något annat? :D) Faktiskt, det är inte ofta jag har sett någon annan bära samma H&M-plagg som jag..! Fattar inte hur jag lyckas ;P

2007-05-05 @ 09:46:44
URL: http://www.shoppoholic.blogg.se
Postat av: Maria

Hmm, texten kapades ju av :S Ungefär detta skrev jag: "H&M <3 (behöver jag säga något annat? ;D) Men faktiskt, det är sällan jag ser någon bära samma H&M-plagg som jag, fattar inte hur jag lyckas :P

2007-05-05 @ 09:48:46
URL: http://www.shoppoholic.blogg.se
Postat av: Maria

Men gah, det funkar ju inte..! :O Får väl ta det en annan dag.. :P

2007-05-05 @ 09:49:28
URL: http://www.shoppoholic.blogg.se
Postat av: Crazypill

haha du verkar ha samma häliga ironiska humor som jag! I like you. Tack för din roliga kommentar =)

2007-05-05 @ 13:43:49
URL: http://crazypill.blogg.se
Postat av: Ellinor

H&M is the shit helt enkelt!

2007-05-05 @ 14:23:36
URL: http://sharpen.blogg.se
Postat av: Dress Like a Princess

Söta smycken! :)

2007-05-05 @ 17:04:44
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Postat av: Ellis

Har också någon slags hatkärlek mot H&M.Främst kärlek.Men ändå lite hat eftersom det är så mainstream.Iallafall, snygga halsband:)

2007-05-06 @ 12:42:25
URL: http://Ellisellis.webblogg.se
Postat av: Abdulelin

Wow super site! Thanks :) I have you bookmarked now.

2008-10-31 @ 11:34:07
URL: http://abdulelin.20six.nl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback