Det där om studentens lyckliga dagar

Varenda gång jag ser ett foto på mig med den där mössan, okej så många foton och gånger har jag ju inte sett det, så blir jag lika förvånad att det är jag. JAG. Den ytterst fula lilla skärmmössan som får mig att se ut som en berusad flygkapten sitter på min ettriga skalle som mest innehåller ångestfyllda tankar om skolan, kläder, kommande hösten i Frankrike och sånt just nu. Jag har inte tid med studenten. Men jag tror inte att jag kan krångla mig ur det. Jag får faktiskt lust att skratta varje gång jag ser bilderna, de där få bilderna, eftersom tanken på att jag som fortfarande känner mig som 12 varannan dag och 18 de där emellan, som absolut inte kan laga mat och är lillasyster på alla sätt och vis, ska ta studenten. Jag mår illa...Dessutom insåg jag just att jag ser ut som en buffel. En liten buffel. Inte bra.
Gårdagens; Rutiga tygskor, 2Hand. Svarta strumpisar, Åhléns.
Svart klänning med fickor, H&M barn. Svart kofta, Rabalder.
Rött läderskärp, Armani. Halsband med små guldklovar, H&M. Röd/guldfärgad brosch i form av sköldpadda, arvegods. Ring i guld med röda äldestenar, arvegods. + den knasiga mössan.

12
3Hur jag än vrider och vänder på mössan så sitter den inte bra på mitt huvud.
Jag känner mig töntig.
Och grejen är att alla andra ser söta och studentiga ut i sina när jag som sagt mest ser ut som en berusad flygkapten då mössan hamnar på snedden och puffar till sig där fram.

Alternativt båtkapten på en lyxig yacht.

Skrev om knasmössan redan för flera veckor sedan i en krönika i LT och då trodde jag att jag var vän med tanken på att knalla runt med den där på skallen. Det hade jag inte gjort bevisligen.
Men jag övar och har den på mig som om det vore det mest triviala jag gjort och det istället för en sverigemönstrad sidenfodrad mössa är en puffig, stickad mössa á la Marc Jacobs hösten 06.

Det som håller mig uppe dock är det faktum att vissa har det värre än jag. Till exempel de som valde att istället för att ta den traditionella knappen i pannan tog hallickknappen med billigt bling att knata runt med.
 Det gör allting roligare.

Kommentarer
Postat av: Sigrid

vilken fin mössa!

Postat av: Julia

du e riktgit söt i mössan ju! vad jag älskar den dära klänningen!!

2007-05-25 @ 19:54:43
Postat av: Fashionable Gossip

Du e snyggg!!! Galet snygg i din mössa! ;) Skall pröva min bara för det! ;D Love you!

2007-05-25 @ 19:59:22
URL: http://fashionablegossip.webblogg.se/
Postat av: Anja

Åh, Kajsa i studentmössa! Det är jättesött ju! LÄngtar tills jag får ta på mig min! Nu är det ju "bara" ett år kvar..!
Åhh, den lilla blingbling-detaljen förekommer p åmin skola, det är sååååå fult så det inte är sant!
Frankrike? Ska du dra dina påsar dit? När? Vad ska du göra?
Kram!

2007-05-25 @ 20:42:40
URL: http://denvackrastestundenilivet.blogg.se
Postat av: Nina

jo så va ja innan oxå. men inte nu längre :D

2007-05-25 @ 22:44:19
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: HillieBillie

Yeah yeah yea, just rubb it in! ;) Jag haatar min knapp. Jag ska sno din. Just that you know.

2007-05-25 @ 22:58:55
URL: http://hilliebillie.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Studentmössan.. den dumma fula marängen man måste gå runt med en HEL dag! Skulle det inte vara mycket mer praktiskt med en liten studentbrosch eller något? :P

2007-05-25 @ 23:19:17
URL: http://www.nenneblogg.blogg.se
Postat av: carro

ja klart man firar studenten hellre än bio :D
fina bilder !:)

2007-05-26 @ 03:33:30
URL: http://lovelyc.blogg.se
Postat av: Ofelia

Hey din lilla studenterska! ;)
Just nu har jag en tinkerkorsning. Modell grövre. Men har haft en hel del olika hästar i livet (welsh, fjording, arabkorsning, fullblod...) och tävlade på ganska hög nivå i hoppning under ponnyåren. Ngt jag aldrig skulle ha varken råd eller tid med idag, tyvärr. Men min pålle är världens mysigaste och har mer potential än man kan tro. Hästar är den bästa terapin ever. ;)

2007-05-26 @ 09:30:20
URL: http://psilo.blogg.se
Postat av: Bohemica

Hahaha åh så roligt skrivet...jag ser nästan inte ens fram tills jag gör det nästa år...eller jo lite men vad gör jag sen liksom?! Haha jaja jag har ju ett år till att
fundera! Jag önskar dig lycka till i allt och det kommer säkert gå finfint! Många kramar E

2007-05-27 @ 13:02:51
URL: http://bohemica.blogg.se
Postat av: Ida Annie

Hahaha, som jag sa när jag fick på min mössa "faaan, jag ser ut som en ful tågchaffis!!"

2007-05-29 @ 01:40:16
URL: http://stylebyida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback