Mjukt kontra hårt

Just nu kan jag inte bestämma mig för om jag vill gå på den mjuka, sofistikerade, lätt romantiska och ljuvliga looken i höst med Prada som förebild, eller satsa på motsatsen i Burberry Prorsums svarta attityd med riddarkomplex, rockiga nitar och läder? Men vem säger egentligen att man måste välja?
Två av mina absoluta favoriter (Gucci får vara med en annan dag) inspirerar mig något otroligt i höst med en liten svensk sidekick vid namn Acne. Jag sucktar efter mjukt kontra hårt i höststormarna.


Acnes fullkomligt makalöst vackra broscher i form av sidenrosor har fått mig att drömma om en outfit som toppas av rosenknoppar nu i flera, flera veckor. Är det någon som trillar in på en Acnebutik i Stockholm så vore jag såå tacksam för inköp och skickning av en ros till mig. Så begärliga är de i mina ögon där jag sitter i Jämtland och närmsta Acneaffär ligger mig fjärran. Jag behöver en ros i min broschsamling...

Kanske säsongens absolut finaste lilla väska och multi/blockfmönstrade sko? Ja, absolut antagligen.
Prada tog mig inte med storm och jag tyckte att rosettväskan var både otymplig och ful ifrån början. Nu kan jag inte slita mig från väskan och drömmer om en kombination av den och ett par matchande skor till partynätter i Åre.

Hårbandet som får mig att tänka på Robocop och Transformers. Så rasande fräsigt på något knasigt sätt. Skulle man skalla någon med detta så skulle de få ett Pradamärke intryckt i pannan misstänker jag..
Acne har ett par coola skor med skruv och mutterdetaljer som jag vill sätta tänderna (?) i också.

Jag letar efter de ultimata höga handskarna. Och visst, dessa är lite to glossy, lite för höga och lite för fetisch men ändå så är de ju så; ohh. Filippa K gör ett par lite billigare och lite mer diskreta dock.

Nitskorna som fått mig att se rosa (alternativt svart då) från första gången jag såg dem. Jag har sagt det förut och säger det igen, Burberry ligger mig närmast hjärtat av modehusen och har så alltid gjort. Dessa ska en dag komma i mitt ägo och hamna i Kajsas Burberrysamling! Tillsammans med väskan som andas attityd och får mig att faktiskt överväga att investera i en weekendbag som antagligen väger ton pga. massor av nitar innan den ens packats... Svart läder och silvernitar, heeelt perfekt kombo.


Okej, jag förstår att alla tänker såhär nu "Herregud, vad gör hon uppe och bloggar denna tiden, i arla morgonstund?" Dvs klockan 09.00 drygt. Men jag väntar på att karamellen Ellen ska komma ut från den bisarra dimman med sin bil och köra oss till stan. Mina vänner, jag ska till frisören. Jag ska klippa lugg.
Bloggar jag inte ikväll är det för att Hanna håller mig borta från att tröstäta ihjäl mig på godis för att jag ser ut som något från Mars Attack. Har jag nämnt att jag är livrädd för frisörer? May the force be with me..

Kommentarer
Postat av: amanda

jag vet att du kommer bli HET i lugg!
jag saknar dig stumpan! pusspuss

Postat av: Carolina

HAHA. Då får jag väl skippa idéen om att bli pensionär då. Jag får väl återgå till att vara den otroligt coola och hippa Carolina som hela stan känner mig som :D

Och ja, jag tror nog att jag skickar iväg ett brev till min gamla kompis. Men just nu är jag mest rädd för att inte få något svar. Man vet aldrig, och då blir det skrämmande...

2007-10-23 @ 10:57:52
URL: http://melikey.blogg.se
Postat av: jag

höörö hur gick med med luggen? berätta. frisörer är ganska pantade i skallarna. ungefär som tandläkare.

nej..jag vet inte hur jag ska göra med toarullen, jag tror att det blir lite för krångligt. om man ska göra det enkelt för en så kan man klä ut sej till trycksvärta, bara svarta kläder, hur enkelt som helst, kanske lite svart smink och lite kladd också så är man ready to go!

tjoho!

2007-10-23 @ 12:25:19
URL: http://highwaytoloathing.blogspot.com
Postat av: Julia

haha, nä min mormor har aldrig kommit i kontakt med nån rullator, hon dansar omkring och visar upp sej i nya klänningar framför oss, värsta powermormorn är hon ;) garvade högt åt dom där bilderna där du syr en klänning till din avokado :D så rätt kajsa! och dom där nitskorna skulle man ju vilja stapla omkring i och se lite halvfarlig ut (;

2007-10-23 @ 12:25:58
URL: http://littlemisstrouble.blogg.se
Postat av: Smartasmia

Luggfoto:-) Basta! Och finfint inlägg som definitivt tilltalar mig:-)

2007-10-23 @ 13:21:11
URL: http://monokel.blogspot.com
Postat av: Disa

Jag tror du kommer bli skit snygg i lugg.
Det var väldigt snygga kläder det där minsann :)
Skorna vill jag ha ! :D
Ha det bra :)

2007-10-23 @ 13:39:49
URL: http://bizuuu.blogg.se
Postat av: Annika

Japp, luggen kommer att klä dig fantastiskt, Kajsa. Såklart.
Men du, okej att man inte måste välja, men tycker du att Pradas och Burberry Prorsums höstar är så olika egentligen? Jag tycker att både känns väldigt jag, gärna samtidigt. Helt klart två av mina höstfavoriter.

2007-10-23 @ 14:34:27
URL: http://beautifulones.blogg.se
Postat av: Linnea

Varför välja. Själv tycker jag det är mixen mellan hårt & mjukt som är det allra intressantaste!

2007-10-23 @ 15:51:02
URL: http://linnealinnea.webblogg.se
Postat av: julia

ditt hår kommer bli sjukt snyggt! :D väntar spänt på resultat!

2007-10-23 @ 17:15:09
URL: http://minileaf.blogg.se
Postat av: sofie

det funkar tyvärr inte riktigt så

2007-10-23 @ 19:31:54
URL: http://hotstuffs.blogg.se
Postat av: Elisabet

Fina grejer, de små sidenblommorna var jättefina!

2007-10-24 @ 15:51:36
URL: http://stenvreten.blogg.se
Postat av: Sigrid

en nitväska tack!

2007-10-24 @ 22:26:13
URL: http://sigrid.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback