Playing with scissors

Titt som tätt rotar jag runt bland alla mina gömmor där det för det mesta befinner sig oändliga mängder med papper. Papper med text. Papper med skisser. Papper med krussiduller. Papper med illustrationer. Papper med pyssel. Papper med mindmaps. Papper med scrapbooking. Helt enkelt papper från mitt liv.
Mitt ganska kreativa liv. (Självbiografititel?)

Så hittade jag denna. Ett stort papper som var tänkt att bli en present till en kompis. Jag klippte, klistrade, letade, pysslade, tejpade, skrev och ritade liksom en affisch som skulle vara med saker som är typiskt min kompis. Den är säkert fyra år gammal. Inte klar och hundörad i kanterna. Men den är ett fint minne. Och då har jag svårt att kasta den. Det är alla de där små detaljerna som får mig att le idag som då.
21
Nää. Hon varken är eller var särskilt religiös alls förutom den där konfimationen i åttan. Men kärleken till skidåkning och snö lockade väl fram bilden ur huvudet hos mig att göra en snöherre i himlen. Eller något sånt. Rar är han ju i vilket fall som helst.

Kommentarer
Postat av: nathalie

inperfection is perfection! skulle gärna packas ner haha blir maj för min del, längtar som den... hur länge ska du va där?

Postat av: julia

åh vad du är påhittig! och svaret på din fråga är att: ja det är en brosch!

2008-04-08 @ 19:25:27
URL: http://julia.blogg.se
Postat av: Sandie

Åh kreativt =)

2008-04-08 @ 19:51:25
URL: http://chipset.webblogg.se
Postat av: Lilla Fröken

Jag blev glad av de där bilderna.
Så där har jag också i mina gömmor. Jag har flera byrolådor för jag har ett enormt skrivbord...och i de flesta av lådorna finns det papper...Papper med teckningar eller papper med dikter på! Jag brukar kalla mig för skrivbordslådekonstnär eller skrivbordslådepoet...alltså en som inte visar upp allt utan tecknar och skriver främst för mig själv och gömmer undan allt. Men nu har jag börjat visa upp lite av allt.

Trevlig kväll Kajsa!

2008-04-08 @ 22:54:45
URL: http://ellikaramelli.blogg.se
Postat av: stina

hehe.. så har jag alltid tänkt att gud ser ut!

2008-04-09 @ 14:30:10
URL: http://contaqt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback