life n´love

Igår jobbade jag hela dagen, fotograferade sedan ett bröllop och åt mat tills jag rullade som en tjock hamster.
Jag är inte mycket för att gråta och bli berörd men gårdagen var en enda liten känsloröra. Så fint. Så kärleksfullt.
Han är en rolig fransos och hon äldsta dottern i familjen som äger cafeét jag arbetar på i sommar.  
Om inte en sån här bild får en att tänka på kärlek så vet jag nog inte vad kärlek ser ut som.

Annars är allt en enda röra av lägenhet i Åre, jobb i vinter och trötthet. Ska fortsätta som frilansjournalist för tidningen och ha en massa roligt ,men att ha en lägenhet i Åre är ungefär som att ha en i Stockholm. Om man ens får tag i en.
Dyrt och svårt. Så vad gör man? Säljer ett organ till Baltikum? Slavar i ett kök? Arbetar mer på frilans för en annan tidning eller två? Jag vet inte. Och det är jobbigt.
Att vara frilansjournalist är bland det absolut roligaste jag gjort. Men direkt rik blir man ju inte.
Någon som har ett förslag?

Kommentarer
Postat av: ida

Kategorin BLOPPIS på min blogg, där samlar jag kläder som jag säljer. En massa fina saker, mest märkeskläder till bra priser men även lite annat fint. Jag skickar sakerna inom sverige och det går hur lätt som helst så var inte rädd och skriv att du vill köpa något bara för du inte bor i närheten av mig (trelleborg). Hoppas du hittar något, men hittar du inget idag hittar du kanske något imorgon eller övermorgon, fyller på där rätt ofta liksom. Håll utkik kram ida!

Postat av: cary

oh sådan fin bild! vackert ljus också

2008-08-31 @ 21:33:48
URL: http://caryw.blogg.se/
Postat av: Katarina

Helt fantastisk är bilden, verkligen!

2008-08-31 @ 21:54:42
URL: http://pleur.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vi får hoppas på den här lägenheten och sen får vi slita på våra jobb i vinter. Och äta.. nudlar och låtsas att vi är i något exotiskt land? Vi kan äta på golvet och spela någon mystisk musik samtidigt så det känns på riktigt.. Haha, vi ska få vår underbara höst/vinter nöten! We can do this. You can do this. I know you can. Grisen hjälpa. pouss!

2008-08-31 @ 22:02:17
URL: http://vacillating.blogg.se/
Postat av: Linnéa

åh, vilken underbar bild! Verkligen fin! PUSS!

2008-09-01 @ 16:52:18
URL: http://linneahansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback