DKNY does it

Jag brukar inte ta ut några runwayfavoriter eller så, men här följer några exempel som faller mig i smaken denna
säsongen, med tillhörande förklaring varför.

Färschemat hos Donna Karan är otroligt fräscht och skönt. Även om modellerna för det mesta är bleka och sådär vinterspröda i hyn så kan jag precis tänka mig hur skön kontrast det skulle bli med de mjuka orangea och koralliga nyanserna kan blir mot solbränd hy. Sen är de Obiinspirerade skärpen något av det finaste jag sett detaljmässigt i år! Nu är jag svag för allt vad inspiration från asiatiska, och speciellt japansk geishaklädnad, design heter men detta är bara så otroligt vackert. Modern och utsökt tappning på en urgammal tradition.

Jag ska inte säga att det är pastellerna jag tilltalas av då jag egentligen känner mig ganska lätt på allt vad flingen med 80-tals toner är men Michael Kors kombinerar plagg med skärning och färger som ger en skön helhet och tillbakablick på sportigt 60-tal och avslappnat 70-tal. Det gillar jag verkligen.

Tibi är ett av få märken som nästintill alltid får mig att bli sådär.. härligt, barnsligt förtjust i sina plagg. Det finns en lekfullhet blandad med en härlig kombo av färg, form, mönster och detaljrikedom som vävs samman av en otroligt tilltalande design i mina ögon. Ibland saker som ser ut att kunna säljas på H&M men precis lika begärliga ändå.
De etniska influenserna tolkar de dessutom allt som oftast outstanding!
För mig är Rue du Mail ett helt nytt märke men det tar sig direkt upp bland mina nya favoriter på modelistorna. Den andra klänningen i tunnt, halvtransparent material i lös och ganska rak modell är en av säsongens finaste med det blomliknande mönstret i rostiga toner. Jag tycker verkligen om kontrasterna i kläderna som trots sina motsatser blir en väl genomgående helhet där allt smälter samman trots sina vassa olikheter.
Derek Lam är inte nyupptäckt av mig i modesfären men dock så förvånar hans kollektion mig. Det är väligt mycket som tilltalar mig och även om jag inte direkt finner en röd tråd, det är en ganska spretig kollektion med många influenser som man aldrig riktigt får grepp om, så känns den högst spännande. Väldigt härliga klänningar i både annorlunda och enkla modeller som känns som om de kommer synas på både en och två kändisar inom kort.

Alexander McQueen är lika galen i sina design som han är bedårande. Det vill säga; den andra klänningen i rosa är precis lika ful som den första och tredje klänningens helst sagolika mönster av en fågelskrud i regnbågen hela spektrum. Jag är svag för spröda och lätta material och detaljer som ger ett vackert helhetsintryck och de skira små inslagen av fjädrar/cingar och den makalösa "hatten" av fjärilar är.. magiska.

Kommentarer
Postat av: stina

mycke fint. nu känner jag mig inspirerad..

Postat av: Lovisa

Tack Kajsa, för dina ord. Verkligen!

2008-02-23 @ 15:37:46
URL: http://iamthemeichoosetobe.blogg.se
Postat av: Sara

Äh, visst, man kan se det som många år dårå. Men jag ser det mer som att om man känner sig dragna till varandra, så kanske man är på samma mentala ålder. Och som då sagt innan, så tror jag du är på en högre mental ålder än du "är". Och han kanske är på en lägre? Och det menar jag inte alls som något dåligt eller fel, liksom. Gå efter kärleken!

2008-02-23 @ 15:55:11
URL: http://blissara.webblogg.se
Postat av: johanna

oj vad många såna skor liknande de jag söker :]
sv: JA, jag håller med, fett överskattade och jag klarar mig alldeles utmärkt utan deras musik i mitt liv.

2008-02-23 @ 16:29:45
URL: http://nudistpolka.blogg.se
Postat av: Miriam

Svar : Nej nej nej, sånt är så hemskt. Och orättvist!
Jag förstår hur du känner det är som när man sparat länge till någonting och poff så är det slut i butiken ungefär lika stor besvikelse. Hemskt är det!

2008-02-23 @ 17:23:03
URL: http://miriamgelotte.blogg.se
Postat av: Karlrebekka

Keep up this great resource. I bookmark your site, best greetings

2009-10-15 @ 11:42:49
URL: http://karlrebekka.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback