Floral

Jag fick ju som jag berättade efter julafton en helt underbar present av bästaste Anna, broder Ps flickvän. Flickan som klär sig ypperligt bra, är vassaste människan jag känner på second hand antagligen och snäll som få gav mig en stor påse med guld kan man säga. Guld i form av kläder.
Jag har ju fortfarande köpstopp och prioriterar resor i år men det är klart att jag fortfarande är lika klädtokig och materialistiskt. Men småköp på H&M blir till en stor flod som sinar ut resekassan och förkortar mina kommande turer runt om världen. Så av många skäl blev jag lyckligaste flickan i Jämtland på julafton.
Har visat upp visa av plaggen när jag burit dem hittils men det finns en massa fint kvar. Och mystiskt, eller magiskt kanske, nog så passade vartenda plagg jag fick dessutom. Så ni ska få se en lite kavalkad av allt ifrån små H&M blusar, till vintageklänningar, underbara jackor och annat smått och gott. Dessutom fick jag ännu en påse häromdagen som bror tog med hem från Stockholm och densamma Anna. Hon är fantastiskt snäll.

Här är ett av de plaggen som tog mig med storm. Inte i sin helhet får ni se idag men i småbilder. En makalöst fin långklänning i bleka färger med floriga mönster och alldeles perfekt längd till mig. Vacker skärning och med ännu vackrare ringning i halsen och ärmar. Im in love.
1
Knytning vid axlarna med rosiga band. Ärmarna är vida och kimonoliknande fast kortare och ger en Romersk/grekisk känsla som jag är himlans förtjust i.
3
Titta liksom! En klänning med mönster av hallon, fina blad, blommor och vinbär!
2

Jag ska bära den i sommar på någon trevlig fest eller så där man kan gå runt barfota med vinden i håret som är blekt av salt. Och på handleden ska jag ha det här egenknåpade armbandet som går i ton med klänningen. jag kan knappt vänta.
4

Kommentarer
Postat av: loathing

men du har också varit borta. du har varit och hälsat på ailiens under havet. andra åker till amerika.
okej, vad e det för en kamera? skaffa photoshop, nya om du inte redan har det. jag har det, men måste skaffa mej en bok och plugga lite, det e svårt.

när får man se bilder på bläckfisken egentligen?

nu har jag ätit och ska röka cigg.
hej!

Postat av: Erika

Jag ska försöka göra mitt bästa för att följa ditt råd och börja spara.
Kanske är det lättare om man har varit ute och rest. Jag har aldrig varit utomlands så jag har ingenting att jämföra med. Men jag får se till att ge mig ut och resa, för visst blir jag sugen att se andra platser när jag ser dina bilder från Oman.

Så roligt att få en massa kläder! Mönstret på klänningen är jättefint!

2008-01-03 @ 18:38:01
URL: http://morgondimma.blogg.se
Postat av: Victoria

Armbandet på min blogg känns faktiskt väldigt Du (eller min uppfattning av dig snarare). Fy satan vilket förtjusande armband du har knåpat ihop! Jag har även jag planerat att göra ett armband, men dethar inte blivit av. Sedan måste jag också sända lite extra kärlek till din blå klänning från Soft Grey - hur söt som helst på dig!

2008-01-03 @ 18:41:53
URL: http://svartvitlila.blogg.se
Postat av: Sofia

åhh, fått kameran? namngett den? =)=) mysigt!

2008-01-03 @ 18:54:55
URL: http://sofialandstrom.blogg.se
Postat av: Disa

hehe, detsamma! jag är lite sent ute, men gott nytt år i efterskotttt! :D Second hand är ruuuligt det :D

2008-01-03 @ 19:14:08
URL: http://bizuuu.blogg.se
Postat av: Fani

oh tack så jättemkt söta du! :) vad gullig du är & jag blir så glad :D hihi :) i like it to ;) oh så söt det lär bli tillsammans ja, riktigt sommaraktigt :) sånt får en att längta ja. hade bäst sötnos puss & kram

2008-01-03 @ 20:02:48
URL: http://glikia.blogg.se
Postat av: Nora

Sv:Det ska jag verkligen vara. Hon ÄR en underbart söt liten varelse :)

2008-01-03 @ 20:16:21
URL: http://aife.webblogg.se
Postat av: caroline

Åh, den är så fin!! Och armbandet- jag kan verkligen se de tillsammans i sommar :)
Re: ÅÅÅÅÅÅÅÅÅH!!! Jag är så glaaaad för din skull :D ut på fjället, in i staden eller whatever och ta kort på ALLT så jag får se hur din värld ser ut!! Jag säger som Sofia, har du namngett den än? hihi, det är så gulligt. Min heter Herman ^^,
Jaa jag är jätteglad :D fixade allt idag med bindningar och det sista, plus stavar- dessutom fick vi snö inatt! Så praktiskt taget skulle jag kunna ge mig ut på baksidan och åka en sväng, haha ;)

2008-01-03 @ 20:59:05
URL: http://imagine.webblogg.se
Postat av: Jelena

Den ser jättefin ut!

2008-01-03 @ 22:09:48
URL: http://styleiseternal.blogg.se
Postat av: Emma

åhh vilket underbartunderbart armband du gjort!

2008-01-04 @ 00:11:13
URL: http://strangegirls.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback