Knirrr

Jag har en hög utmaningar som jag borde ha tagit tag i. Det har jag inte gjort. Så jag knuffar in ett  par här. Som om det spelar någon roll. Nää. Blä. Jag är så sjukt jobbig idag. Jag borde bita av huvudet av migsjälv. Det skulle jag göra, om jag kunde. Men jag har ont i nacken också...
1
Clara ville se min neccesär. Den är inte så jäkla rolig eller speciell. Jag är inget sminkfan. Har aldrig varit och lär aldrig bli heller. Dock är läppstift min nya grej. Det kan göra mycket för en outfit. Och så känner jag mig vuxen med ett läppstift i väskan. Detta är vad som används, inte dagligen, men mest;
En liten palett med skira ögonskuggor från H&M, billig som skrutt men superbra, som används för ljusa upp runt ögonen. Jag.är.mörk.som.fasen.runt.ögonen!
Akutinköpt mascara när jag åkte till Norrköping och Oman utan det. Billig och nästintill omöjlig, och kermitgrön, mascara från Maybelline. Men får man in tekniken så funkar den fint. Annars använder jag ACOs volume.
Min snäckformade palett med massa saker i som jag inte använder men en del som jag kan pyssla med ibland. Läppstift, ögonskuggor, rouge, bronzer och sånt.
Nivea deo med kamomill doft.
Läppstift, temptation red.
Flytande, svart kajal. (den brukar jag mest rita saker på mina händer med i brist på sysselsättning)
Armani di Gió parfym.
Jag har inte ens en foundation eller puder just nu. Bör kanske införskaffas. Men dagligen används väl mascara. Thats it. Necessären är en fining som jag fått i present. Rosa dödskallar.

Sassy utmanade mig på lite musik som jag tycker om/inte om;
3 bästa låtarna just nu:

The mamas and the papas - California dreamin
Adam Tensta - My cool
The Kings of Caz - only me
Tre låtar/artister/band du gillat mer än tre år:
Bob Marley
The Knife
Coldplay
Tre svenska artister/band du gillar:
Anna Ternheim
Adam Tensta
Timbuktu (men Sverige har massa bra musiker!)
Tre låtar på franska (eller annat valfritt språk som inte är engelska eller svenska):
Yelle - Je veux te voir
Vive la Fetê - Mais
Juanes - Me enamora
Tre brittiska band/artister du gillar:
Franz Ferdinand
The Kooks
Oasis
Tre strofer du tycker är fina:
Oj, det är sjukt svårt. Jag väljer tre av många.
Let's dance in style, let's dance for a while
Heaven can wait we're only watching the skies
-
Let us die young or let us live forever
We don't have the power, but we never say never
-
Can you imagine when this race is won
Turn our golden faces into the sun
-
Youth is like diamonds in the sun
and diamonds are forever
-
So many adventures couldn't happen today
So many songs we forgot to play
So many dreams swinging out of the blue
We let them come true

Alphaville - Forever young

I need you like a heart needs a beat
Timbaland feat. One Republic - Apologize

we would have slept together, have a nice breakfast together
and then a walk in a park together, how beautiful, and then
you would have said "i love you" in the cutest place on earth
where some butterflies are dancing with the fairies
Soko - I´ll kill her
Tre artister/band du tycker är överskattade:
Kent
Rolling Stones
Tokio Hotel
Den/det/(de) mest otippade artisten/bandet på mp3:n/ipoden:
Oh gosh. En massa. Men jag har ju inte lagt in det heller.
Status Que
Videokids (vad fan Jesper?)
Notorious B.I.G
Pinsammaste i Ipoden/mp3:n:
Eh. Ja ovanstående. Och en del till.
Några artister/band som aldrig kommer hamna i din Ipod/mp3:
Tokio Hotel
Dansband av något slag
Death metal och...sånt.

Lina ville se vad mina favoritmusiker/band på Z är. Z liksom? Skitsvårt! Men okidoki, i´ll do my best;
Eftersom jag diggar reggae så känns Ziggy Marley, sonen till changerns mästare Bob, alldeles perfekt faktiskt efter lite funderingar såhär. Så;
Ziggy Marley - True to myself
- Love is my religion
- Tomorrow people


Kommentarer
Postat av: Julia

Ohh, en till som gillar reggae! Schysst:D Kram

Postat av: Katarina

Jag är helt nerkärad i det där snäckskalet!

2008-01-13 @ 12:28:33
URL: http://pleur.blogg.se
Postat av: Sica

Ja visst är kavajen bra. Och det var ju den där billiga på h&m 198kr. Men jag gillar den sjukt mycket!
min första kavaj ever ;P ja om det skulle vara någon som hittade en kalas kavaj på second hand skulle det väl vara du Kajsa! :) Du får allt hjälpa mig med dina experttips i såna affärer. Jag som är amatör på second hand :/

Vad roligt att se din musik! Jag tänkte först utmana dig på den där när jag fick den, men det tog så lång tid för mig att göra den så när jag var färdig insåg jag att jag inte utmanat någon. haha, och tur var väl det egentligen, annars hade du fått två likadana nu ;)

2008-01-13 @ 12:35:58
URL: http://sicastyle.blogg.se
Postat av: The City

Utmaningar är jättekul!

2008-01-13 @ 12:49:21
URL: http://thecity.blogg.se
Postat av: benedictus

Haha, vad roligt att den listan cirkulerar- det var nämligen jag som startade den:D

2008-01-13 @ 13:29:06
URL: http://benedictus.webblogg.se
Postat av: benedictus

Den med musiken alltså, kanske man ka tillägga.

2008-01-13 @ 13:29:59
URL: http://benedictus.webblogg.se
Postat av: Maria

Jag däremot har blivit tokförtjust i Tokio Hotel. Fast det känns som om det bara är -15-åringar som lyssnar på det, och så jag(20) :D Men jag lyssnar bara på tyska versionerna, såå mycket finare än de på engelska.(om man förstår tyska förstås)

2008-01-13 @ 13:52:05
URL: http://www.shoppoholic.blogg.se
Postat av: signe

haha jag har så tråkigt idag att jag tänker bestämma själv att jag är utmanad och snor den där musiklistan. :)

2008-01-13 @ 14:17:04
URL: http://kanskeenhund.blogg.se
Postat av: underbaraclara

vad roligt att du antog den baby! Och snäla, bit inte av ditt lilla söta huvud vad du än gör :*

2008-01-13 @ 14:20:31
URL: http://underbaraclara.webblogg.se
Postat av: disa

Ziggy marley

2008-01-13 @ 15:02:56
URL: http://bizuuu.blogg.se
Postat av: Puure

Älska The Kooks!

2008-01-13 @ 16:50:46
URL: http://Puure.blogg.se
Postat av: Sassy

Vad kul att du gjorde utmaningen! Och Franz Ferdinand är grymma! Kärlek!

Och på tal om färger i outfits: för inte så länge sen klädde jag mig inte alls så färgglatt, utan det var mycket oliv/mossgrönt, grått, jeansblått och så. Men sedan slog det bara slint i huvudet på mig och jag blev helt färggalen! Vet inte om det är bestående eller tillfälligt, det återstår att se...

2008-01-14 @ 10:40:03
URL: http://eurotrash.blogg.se/
Postat av: Linn

Jag har också börjat gilla läppstift! Förut hade jag tandställning och ville inte dra så mycket uppmärksamhettill den, haha, men nu när den är borta går jag loss på det röda läppstiftet när det faller mig in :)

2008-01-14 @ 22:08:11
URL: http://linnandstuff.blogg.se
Postat av: Disa

haha, såg att inte ens halva min kommentar hade kommit med ! :P , har också en såndär liten ögonskugge paljett, jättefina fräsha färger =)
Diggar din nessesär starkt alltså, riktigt cool. själv har jag bara en helt vanlig svart . . som dessutom blir jättesmutsig, inte så kul kanske , men men :) , ha det bra kajsa, puss&kram

2008-01-15 @ 19:31:05
URL: http://bizuuu.blogg.se
Postat av: Emma

Gillar du Tokio Hotel?

Då bör du kolla in lite bilder jag själv har fotograferat på dom :)

lämna gärna en kommentar och berätta vad du tycker om bilderna och berätta gärna varför du gillar TH =)



Tävling kommer upp inom kort och det kommer att vara en tävling för alla Tokio Hotel fans only =)



Emma

2009-08-08 @ 20:00:23
URL: http://emmaeriica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback