Make me up

Är det något jag väldigt sällan bloggar om, än aldrig kanske, så är det smink. Jag är nämligen så otroligt ointresserad av det. Vi brukade ha diskussioner i skolan huruvida folk gick osminkade eller inte. Personligen är jag en sådan människa som kan knalla överallt utan en snudd av foundation eller mascaradrag över ögonfransarna. För jag är jag. Och tål jag inte min egen naturliga spegelbild så är det ju himlans sorgligt. Kan jag acceptera mig som jag är så får andra göra det också. Dock förstår jag om man kanske har betydligt sämre hy än vad jag har att man vill använda consealer och sånt även till en tur på ICA. För det är inte roligt när man ser ut som en liten prickikorvskiva. Men det är ju inget man rör för. Kallas gener liksom.
Jag har absolut inte perfekt hy men tackar ändå en liten lycklig stjärna för att den är någorlunda.
Underbaraste Clara, förresten, grattis till jobbet!, utmanade mig idag att visa upp sminkväskan. Det kommer att bli lite och inte särskilt imponerande. Men jag ska fota den sen. Men idag när jag skulle ha knallrosa läppar så plockade jag fram denna. Finaste sminketuiet jag sett!
Fått av mamsell och i form av en stor guldsnäcka. Däri finns en massa jag aldrig använder, rouge har aldrig fått vara i kontakt med mina kinder exempelvis, men jag älskar den. Så rar att dra ut från sitt sammetsfodral och slå upp.
1
Min sminkritual är alltså som min sminkväska ganska så sparsam. En halvtäckande foundation på vintern när hyn inte riktigt överenstämmer med hur jag vill att den ska vara, lite uppljusande ögonskugga runt ögonen då jag är mörk där och kanske lite läppstift ibland. Mascaran är dock det som jag applicerar mest noggrant. Jag är väldigt glad för mina megalånga och självuppböjda fransar så det får mascara all over med min egna teknik.

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, vilken vacker liten sak! :) Smink har nog en lika stor plats i min värld som mode, om inte ännu mera. Tycker det är så fantastiskt vad man kan göra med smink, med hjälp av skuggor och highlighter dölja det som är mindre smickrande och framhäva de drag man gillar mest :) Man kan ha en look ena dagen och en helt annorlunda en annan dag. Ja, skulle kunna hålla på hur länge som helst nästan :D

Postat av: Katarina

Vilket underbart etui! Så speciellt och annorlunda. Härligt!

2008-01-08 @ 17:08:48
URL: http://pleur.blogg.se
Postat av: Linnéa

vilken fin snäcka! verkligen tjusig och annorlunda. smink är något av det tristaste jag vet. kanske för att jag aldrig riktigt har lärt mig något ordentligt, men jag orkar varken lägga tid eller pengar på det heller. så därför äger jag enbart en liten fjuttig mascara, haha. men men. det är rätt skönt att inte behöva bry sig känner jag, även om det hade varit kul att vara lite piffig ibland.

2008-01-08 @ 17:26:27
URL: http://linneahansson.blogg.se
Postat av: Nicole

Jag tycker att smink är riktigt obehagligt, både på mig själv och andra. På mig själv när det är på och på andra när det åker av förstås.

2008-01-08 @ 19:14:13
URL: http://frauneumann.blogg.se
Postat av: Erika

Chips är också gott! Fast då endast olws lättsaltade oräfflade chips.

Jag sminkar mig sällan. Nästan aldrig till vardags. Det är när jag ska ut på något galej som jag kan slänga på lite grejs =)

2008-01-08 @ 19:17:12
URL: http://morgondimma.blogg.se
Postat av: Sara

Jag är inte heller ett smink-fan. Ibland får jag för mig att jag ska vara det, tror jag gillar det, men så fort det åker på det minsta ögonskugga så känner jag mig bara konstig.
Rouge och mascara, är det enda som följer mig. Men de är med nästan alltid!
Jag är ju fin som jag är! Och så tror jag inte att huden mår så bra under en massa täckande saker och kemikalier.
Fler fina naturliga flickor! :)

2008-01-08 @ 22:23:53
Postat av: Elisabet

Otroligt söt snäcka, är det en ny eller en gammal?

2008-01-09 @ 11:49:17
URL: http://stenvreten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback