Mascerade

Det är inte särskilt kul när saker blir en trend, blir en hype, blir ett måste, blir ett jag-ser-det-på-allt-och-alla och därmed effektivt som fasen tar död på allt vad det fina en gång var. Så är det med maskerna.
Jag tyckte verkligen om maskerna nämligen.
Det var sådär kittlande dramatiskt på gränsen till larvigt, teatraliskt som jag älskar och mystifiscerande med rörliga ögon bakom en stel fasad. Jag undrar hur mycket Buttericks och Hobbyaffärer har sålt masker för i höst?
Men, i vilket fall som helst. Även fast min lilla guldmask ligger orörd och kikar ut mot snön i mitt fönster så fortsätter jag då och då att rita illustrationer med döljande delar för ansiktet. Här är några. En ny, två gamla. 
132
Jag tycker om alla tre. För det är lika roligt varje gång man hittar ett nytt attribut att lägga fokus på i bilder. Man kan ju göra så mycket med en mask. Fjäderprydda är min favorit men det finns ju en oändlig burk att gräva i.
Som Karl Lagerfeldt säger om sina eviga solglasögon "de är min portabla ögonskugga", på samma sätt ser jag på maskerna, det är någon sorts portabel sminkuppsättning, klar när man helst behöver den!
(Sista bilden är en detaljbild av en större helhet av två flickor. Blev suddig. Förlåt.)

Kommentarer
Postat av: Annika

Jag har bara en enda mask, den sätter jag på mig hemma när jag vill känna mig mystisk. Om jag någonsin får gå på en riktig maskeradbal, då jäklar ska jag ha mask på mig!
Jag själv har ingen koll på när något blir en hype. Tycker jag att något är fint så har jag det tills JAG tröttnar, jag skiter i om alla andra också har det. Som lacktightsen, de skulle man tydligen inte få ha längre efter att de började säljas på Gina Tricot. Hallå, jag betalade 350 spänn för mina från Johanna Vikman, dem tänker jag ha precis så länge jag känner för det! Det är lite som med låtar som folk påstår "spelats sönder" - jag lyssnar aldrig någonsin på radio, så jag märker inte om någon låt blir hypad eller sönderspelad. Det är skönt. Jag väljer själv om jag vill lyssna sönder en låt eller ha samma klädesplagg för många gånger.

Postat av: Annika

Haha, men lilla söto! Klart att jag inte trodde att du var avundsjuk eller något?! Jag håller ju med dig till 100%! Jag säger bara att jag knappt tänker på alla de där modebloggarna eftersom jag tycker att de är så trååååkiga. Jag tycker att det är lite sjukt att så många läser dem, men om det nu är deras intresse så visst. Jag har aldrig tyckt att den typen av mode är spännande. Ska det vara mode ska det ju vara som hos Sofia Dahléns Conspicere, eller totalt personligt som hos Clara, dig, Miri och andra raringar. Jag tycker att det är MÄNNISKOR som är intressanta, inte mode, och de där topplistebloggarna är ju totalt opersonliga. Så, jag håller helt med dig, men jag är glad att det i alla fall är vissa bloggerskor som är duktiga och fina OCH personliga som får läsare! Du får ju i alla fall mängder av kommentarer; jag får väldigt få, men jag har vant mig. Numera bloggar jag för mig och mina vänner, det får räcka så. Därför känns det lite pinsamt att vara med och tävla mot Hotspot och andra som verkligen bloggar om MODE på heltid. Klart att jag vill att någon röstar på mig, eftersom jag hatar att förlora, men det känns ju lite lönlöst! Önskar bara att de inte nominerat mig... Nu blir det ju jättejobbigt, de ska skriva resultatet i tidningen och kul att det står i en tidning att man kom sist. :) Haha!

2008-01-04 @ 16:12:59
URL: http://beautifulones.blogg.se
Postat av: Linn

kajsa, det blev ingen elle-gala för någon utav oss. de har publicerat bidragen på elle's hemsida nu (http://www.elle.se/?id=21361&cid=28712). synd. och jag vill bara säga att jag började läsa din blogg för att det fanns mer förutom endast snabbt övergående trender och "cravings"(haha, gud vad jag hatar det ordet!). jag håller med om att det känns som att läsa samma blogg upprepade gånger när man går in på toppmodebloggarna; mask, latextights, vagabondkilklackskorna som finns i grått och svart (som jag verkligen, verkligen tyckte var så fina men som det inte finns en chans att jag kommer köpa nu) och likadana headers (nästan). allt känns numera så isärplockat, så urlakat och så nött. det finns inte ens kvar den där härliga känslan av patina. det finns.. nada.

2008-01-04 @ 17:27:18
URL: http://blahblahblah.blogg.se
Postat av: catharina

fina teckningar..

2008-01-04 @ 17:30:19
URL: http://gallon.blogg.se
Postat av: J E N N Y

Snygga illustrationer :]

Ha en fin kväll!

2008-01-04 @ 17:38:09
URL: http://bluedreams.tjejsajten.se
Postat av: Jannike

Svar på kommentar: Hahahahaha ja DVD med skånskt uttal skulle nog rimligtvis kunna låta ganska närliggande uttalet! Hahaha. Du är ju rolig du. Dock kan jag meddela att det inte är så avancerat som du tror. ^^ Det uttalas precis som den engelska varianten av namnet "David". Piece of cake. Och han befinner sig för tillfället någonstans i NY-området, utan värdfamilj. Jag HOPPAS att han hittar en snart, men jag tror inte att det är någon större chans att det blir en familj i närheten av mig. Tyvärr. Och du... du är ju sjukt rolig du. Jag skrattade väldigt mycket åt dina spekulationer i uttalet av hans namn. Hahaha.

2008-01-04 @ 17:48:45
URL: http://holdmypocket.blogg.se/
Postat av: Jelena

Jag tror att många kommer att tröttna på maskerna snart ändå, då kommer du att vara ensam om dem igen!
Har du varit i Venedig förresten? Dit borde du verkligen åka och shoppa masker, det finns helt fantastiska! (även om jag inte gillade stan i övrigt...)

2008-01-04 @ 18:21:04
URL: http://styleiseternal.blogg.se
Postat av: Fani

ja precis, de andra finesserna lär man sen ju sedan :) bra att den fungerar som den ska och tar bra bilder då (Y) den digitalkameran jag har nu är verkligen sämre än sämst alltså. jasså? det var goda nyheter du! :D (Y) det ska jag genast meddela min fader om 8) haha :P grymma teckningar as usual, coolt med "mask"-tema :) puss & kram!

2008-01-04 @ 18:25:23
URL: http://glikia.blogg.se
Postat av: systugan

wow, vilka häftiga illustrationer..

2008-01-04 @ 18:33:13
URL: http://systugan.blogg.se
Postat av: KLARAAAA

omg du är asgrym!

2008-01-07 @ 12:46:31
URL: http://milkfashion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback