Simple as that

Experimenterar och leker med systemkameran. Jag har inget photoshop eller redigeringsprogram än mer än att jag kan ljusa upp bilderna och göra kontrasterna grövre. Men det är ganska skönt. Då kan jag inte försköna något och tvingas vara tillfreds med hur jag är. På riktigt.
3
19 grader kallt och jag går inte utanför mitt rum om jag inte måste. För i mitt rum är det bikiniväder året om. I resten av huset är det normaltempurerat. Dvs. kallt.
Gråa jeans, Kappahlbarn. Grå, vid tischa, present. Halsband med olika guldmålade träpärlor, egenknåpat.
Senapsgul lackrosett till hårspänne, nya från Glitter. Stor cashmeresjal, köpt i Oman.
Note to self; om du tar kort utan blixt med dåligt ljus och på lång slutartid, snurra inte med handen så att den blir en suddig klump. Och försök undvika gravid-mage-feeling.
21

Igår började det brinna i en av slöjdsalarna på den skolan som jag gick i 8-9:an. De fick liksom ingen hejd på det hela så nästan precis alltihopa brann ned. 20 minusgrader och alltet stod i ljusan låga i flera flera timmar utan att de kunde rädda allt det fina. Den bästa skolan jag gått på. Det känns lite sorgligt. Att den är borta.

Kommentarer
Postat av: katrín

o, vad hemskt :( Det är nästan som att minnena bränns upp. Eller så hade jag iaf känt det, all den roliga tid man hade där bara försvinner. Förresten, fina bilder!

Postat av: Petre

Måste du hela tiden skriva ironiska kommentarer i andras bloggar? (bla S:s)

2008-01-23 @ 20:21:15
Postat av: Frida

Om du vill ha ett bra bildredigeringsprogram utan att behöva köpa Photoshop, andvänd GIMP. Det är gratis och superbra, bara att ladda ner och sätta igång.

2008-01-23 @ 20:56:18
URL: http://www.madeinhagn.se
Postat av: ina

usch vad hemskt med skolbrand på den skolan du själv gått på. hoppas alla ungdomar hann undan. kram.

2008-01-23 @ 22:07:05
URL: http://www.winterbarn.blogg.se
Postat av: Annika

När jag var liten (mindre) hoppades alla att skolan skulle brinna ner så vi slapp gå dit :S Läskigt när det väl händer!
Men det är roligt att du börjar ta tag i att lära dig kameran. Man måste öva massor och prova sig fram.

2008-01-23 @ 23:35:48
URL: http://aes25.blogspot.com
Postat av: Vidarmette

Pleasure to sign your guest book. I work for an advertising agency in London.

2008-09-29 @ 12:28:40
URL: http://vidarmette.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback