We run tings, tings nah run we

Jag skriver sällan, om än inte riktigt i princip aldrig, om pojkkläder- och mode. Dels för att jag har betydligt sämre koll, för att jag inte är tjejen som prackar på mina killkompisar om att de borde ha chinos för att det är "rätt" och sen för att det helt enkelt är så mycket lättare att babbla på om mode utifrån min synvinkel. Flicksynvinkel.
Men så har jag ju två bröder.

Skank är ett streetmarketmärke med rötter i både Sverige och Jamaica och ideologin bygger på innovativ design där omtanke för vår värld och miljö står i centrum. Märket har funnits till salu i egen butik sedan 2003 och designas av Tomas Björkén.
Eftersom jag tycker att ett naturligt steg i vår modeutveckling helt klart är att tänka mer miljöinriktat så är det roligt att se att ett land som Sverige är så pass framstående inom just detta. På
Skanks hemsida kan man läsa mer om märket och även kolla in plaggen.

Min ena bror introducerade mig för märket då han börjat att handla, så gott som allt, i klädesväg så ekologiskt som möjligt. Kläderna har en skön blandning av budskap i både ironisk som allvarlig anda utan att vara i närheten av House of Hollandtishorna som gjorde mig trött på  "make love, not war"-uttrycken . För hur viktigt det än är så blir en hype på det sättet inte taget på allvar. Det är att trivialisera själva kärnan i budskapet på något sätt. Därför gillar jag Skanks kläder. För att det både är samvete och plagg i ett. Utan hype.



Tishorna min bror köpt, varav en är den från bilderna i inlägget, är i killmodell men funkar lika bra på tjejer om man vill ha dem i mer loose modell. Annars har sidan också en hel massa tjejkläder som är riktigt sköna. Eller varför inte unisexplagg? 
Visst får man betala lite mer för något ifrån Skank men å andra sidan så betalar du för ett plagg som är gjort av ekologisk bomull, inte frestar på vår natur mer än nödvändigt och dessutom faktiskt anammar schyssta budskap.
I alla fall jag tycker att det är okej att lägga ut lite extra pengar på det.

Kommentarer
Postat av: Shirin

en del fint verkade dom ha iaf :)

Postat av: Jelena

Vilket bra tips! (fast jag också är väldigt ointresserad av killgrejer, jag är väldigt väldigt glad att jag inte blivit född som kille om jag säger så..., men jag har ju också en bror...) Kul att din bror verkar tänka lika smart som du gällande konsumtion förresten!

2008-07-05 @ 12:05:48
URL: http://styleiseternal.blogg.se/
Postat av: Stilist

Bra, ekologiskt är toppen.

2008-07-05 @ 13:24:45
URL: http://stilist.blogg.se/
Postat av: underbaraclara

Meh! När kan vi ses min sköna böna? kommer du aldrig mer till Umeå? Puss

2008-07-05 @ 14:42:33
URL: http://folkbladet.nu/underbaraclara
Postat av: Bäste storebror Jesper!

2008-07-05 @ 22:06:31
URL: http://soulburned.com http://jibber.tk
Postat av: Anonym

Du, syrran! Deras kläder är inte särskilt mycket dyrare än andra märken... riktigt bra! Sen borde du ju göra ett riktig lång reportageserie om min fantastiska klädstil och om att jag behöver en tjej.

Ha det bra så syns vi om några veckor.

/Jeppe

2008-07-05 @ 22:11:46
Postat av: sara

snygg tischa!

2008-07-11 @ 15:44:25
URL: http://fuckyouimcute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback