thursday - im in love

Ibland kan jag tycka att alla stora bloggare har så himlans mycket för sig precis hela tiden. Det är spring hit, spring dit, fotande här, intervjuande där, möte om ditt och lunchande över datt osv i en smärre evighet.
Sandra och Elsa käkar middagar, sjunger karaoke och dricker drinkar, Clara fixar ett helt hus och folk springer mellan nöje och jobb. Jag förstår inte riktigt det där. Hur orkar man med sånt?
Så kom jag på det. För jag har ju exakt densamma liv emellanåt. Men så länge man tycker att det är roligt så går det bra att ha elden i baken och svetten lackandes. Så länge smilet går från öra till öra så funkar det.
Här är exempel på vad jag gjorde i torsdags under en proppfull, typisk Kajsa-dag:

Började med att jobba hemma hela förmiddagen. Träffade sen Karamellen Ellen för första gången sen jul och tog en fika ute i solen. Mycket fotogenique flicka!

Fick sällskap av en massa mer folk som prompt ville ställa upp i måla-ägg-tävlingen. Jag var den enda som målade någonting överhuvudtaget. och jag skulle inte ens vara med.

Sen åkte jag hem till Grisen och lagade middag. Vek fina små servettregnbågar som extra guldglitter i kanten.

Såhär såg jag ut på dagen. I lila, skjortliknande klänning och en lös knut på snedden. Grisen fotar vårt miniatyrmatbord som får Nils Karlssons Pysslings hem att framstå ganska rejält.

Såhär ser förresten Grisens lilla hem ut. Vi har fixat och trixar, flyttat runt saker och puttat till och nu är det mysigt som tusan. Som en koja ungefär.

Här är utsikten från köksvråns fönster. Upp mot de nybyggda familjehusen och förberget.

Sedan bar det av till Bygget eftersom jag skulle jobba. Ni som undrat vart jag är varje tisdag (och torsdag. och lördag) när jag dansar benen av mig så är det här. Bygget. Med koralliga väggar och alldeles lagom bordellkänsla.

Jättemycket folk som tänkte dansa benen av sig och som trängdes framme vid scenen när jag skulle plåta Sahara Hotnights. Men det gick bra. Bara man blänger ordentligt på de som knuffas.

Trummisen spelade så att håret bokstavligen flög runt huvudet. Sånt tycker jag är fantastiskt.
Mer bilder från spelningen kommer imorgon. Fick en massa bra pics!

Sen fortsatte jag jobbandet med att fota och intervjua folk till en vimmelgrej också. Hittades av vår nyfunna vän Daniel och fick fatt i fyra personer som ställde upp på vimmeltortyrn

Sen bestämde vi att det var en för bra kväll för att bara åka hem så vi stannade tills musiken tystnade, bratsen dragit vidare på efterfest, bara våra jackor hängde kvar i garderoben och benen var totalt sönderdansade.

Kommentarer
Postat av: WWMTD

Men exakt! 100 saker på en dag eller så är de bara väldigt bra på att komma ihåg detaljer.



Jag gillar dina bilder och dina självporträtt!

Postat av: Pinar

Snygg kille :O

2009-04-13 @ 18:08:31
URL: http://nooshis.blogg.se/
Postat av: Johanna - MyShoebox.se

Jag förstår inte heller hur de hinner, man har ju ett jobba att sköta också :P



Vad duktig du är på att fota :)

2009-04-13 @ 18:08:37
URL: http://myshoebox.se
Postat av: miriam

hmm, men om man är en rastlös själ så blir man bara mer stressad av att bara sitta still :)



gu vad skönt med strand och sol. tom jag som inte är mycket för beach beach beach skulle inte tacka nej till ett par dagar beach beach beach.

2009-04-13 @ 18:50:44
URL: http://blog.bjornborg.com
Postat av: lisa

åh! :) låter som en jättefin dag! fin fina bilder!



ha det så kul på din utlandsresa nu! :)



2009-04-13 @ 22:05:43
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Lilla Fröken

Sahara Hotnights, målning av ägg, vänner, påsk och dans lät ju inte alls helt fel Kajsa. :)

2009-04-13 @ 23:30:14
URL: http://ellikaramelli.blogg.se/
Postat av: Vicky

Jag tycker också att alla gör så himla mycket hela tiden! Spännande saker jämt! Här sitter jag och dricker mitt te liksom..haha..

2009-04-14 @ 12:14:01
URL: http://trickyvicky.blogg.se/
Postat av: Jagheterintesune

Vilken härlig blogg du har! :D Har du bloglovin? Kramar

2009-04-14 @ 13:01:33
URL: http://jagheterintesune.blogg.se/
Postat av: sara

den där snubben tror jag att jag träffade när jag var där också. Bor på panget va? och är stockholmare!

2009-04-14 @ 17:08:08
URL: http://fuckyouimcute.blogg.se/
Postat av: Michaela

Kajsa, vi måste ta ett snack om det här inlägget när du kommer hem. Du har skrivit läskiga saker...

2009-04-16 @ 16:44:11
URL: http://mickanjnsn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback