Gummibärchen und das beste freundin

Idag har jag haft den mest fantastiska dagen. Det var inte särskilt fint väder och inte mycket blev gjort, men det räcker med att få vara med sin allra bästa vän för att det ska bli bra ändå.
Vi ses väldigt sällan jag och min bästa vän. Hon bor i München och går på dansskola. Jag alternerar mellan söder och norr. Men när hon väl är hemma i Båstad igen så försöker vi ta igen svunnen tid. Och då blir det allt som oftast ett kalas av skratt, grått, mindre slagsmål, mys, fika och inköp av onödigheter. Precis som det ska vara. Bästisskapet.
Hon ensam kan få mig att sätta i mig 300 gram gummibärchen. Det är riktig vänskap det.

Idag tog hon några av de bästa bilder som tagits av mig och rådde mig även att slå till på mitt kanske bästa second handfynd någonsin. Det är sådana stunder jag inser varför hon är min bästa vän. För att hon är allt och lite till som en vän ska vara. Hon finns där när ångesten kryper under skinnet, låter mig vara jobbig när jag är trött, skrattar både med och åt mig, skickar sms bara för att säga söta saker och är min evigt förtrogna.
Kärlek är fin i alla former. Både den för handendärapojkvännen såväl som för sin bästaste bästa vän.


Ja, gummibärchen dog i min mun.

Kommentarer
Postat av: a spoonful of mint

Såna vänner ska man ha :)

Postat av: julia.

fin gummibärch!

2009-06-06 @ 17:56:56
URL: http://julia.blogg.se/
Postat av: björk

Jag tycker om dej Kajsa för att du har så fina känslor i dej, och tycker om så himla mycket, och uttrycker det på de finaste sätten, SÄGER det, och vågar, och gör så många så glada



kram och puss

2009-06-07 @ 15:07:01
URL: http://bump.blogg.se/
Postat av: Passepartout

underbara bilder! mums.

2009-06-08 @ 08:27:44
URL: http://passepartout.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback