syringa vulgaris.

Utmaningar hit och dit. Den senaste ifrån Janna. Och eftersom jag är svag för både listor och Janna så svarar jag ju självklart. Bilden nedan kan vi se lite som en present till ovannämnda sötnos. Tänker nämligen alltid på henne när jag ser min illustration. Inte för att den liknar henne eller ens ska föreställer henne. Men jag tänker på Janna ändå.

Nuvarande besatthet? Coca cola (alltid egentligen) och att dansa sönder tisdagskvällarna och nätterna.
Vad har du på dig nu? Vrålfina 12 cm klackar från Banana Republic, rosa strumpor, svarta jeans och en stickad tröja från DKNY som jag glömt att jag ägde. Den är fin.
Tar du tupplurar? Bara om jag är sjuk eller mår riktigt riktigt dåligt i hjärtat. Då sover jag under mitt skrivbord tryckt emot elementet.
Vem kramade du sist? Min pappa. Eller min mamma? De skulle med tidigaste flyget imorse så jag kramade dem och sa "jag älskar er, kör försiktigt för det är halt halt halt!" igårkväll.
Vilka är de finaste orden du vet? Änglahjärta, karusell, moln, snäcksamling, oändligt. Och massa annat.
Vad blir det till middag? En burgundisk gryta med färskpasta.
Vad var det sista du köpte? 1 liter mjölk (som jag tydligen ska ha till müslin) och lite jag-firar-med-godishalsband.
Vad lyssnar du på just nu? P3. Alltid P3! (Jag vill jobba med P3 - jag lyssnar fasen på ALLA deras program!)
Favoritväder? Vårväder i fjällen. När snön smälter på skaljackan och solen reflexteras i allt det vita och ger fräknar över näsan och kinderna. Svenskt sommarväder med oändliga himlar av blått och mjuka tussar av moln.
Vad skulle du döpa eventuella döttrar och söner? Jag vet inte. Såg Star Wars i helgen och fick för mig att Skywalker skulle vara tokgrymt. På en tjej.
Vilka är dina bästa redskap? Mitt huvud. Det stjälper mig ofta men tar mig också till oanade platser, händelser, situationer och händelser. Utan det jag har innanför pannbenet vore jag ju ingenting.
Säg något till den person som taggade dig. Janna - när jag flyttar ska jag bjuda dig på saft och bullar på omaka tallrikar och i handblåsta, lite skeva glas. Du är fin!
Favoritresemål? Överallt där min nyfikenhet tar mig. Men, skåne får det alltid att pirra i magen. Och hjärtat. Alltid hjärtat.
Nämn några saker du inte kan vara utan? Min mamma och pappa. Deras stöd och närvaro i mitt liv, om så än bara på avstånd och i mitt medvetande. Och en massa annat, som musik, kärlek, vänner och skratt.
Vad skulle du vilja ha i dina händer just nu? En burk cola i vänster hand och ett brev om ett förskräckligt intressant jobb i Stockholm i höger. Eller ett par skidstavar. Jag vill åka skidor!
Om du förvandlades till en känd person av motsatt kön, vem skulle det vara? Gauguin, särskilt nu när jag ska till en vacker ö med frukt, palmer, stränder och människor med kaffebönsfärgad hy och pärlvita tänder.
Om du kunde åka varsomhelst i världen i en timme var skulle du åka? Till bästa vännen i München. Hon fattas mig!
Vem skulle du vilja fastna i en hiss med? Leonardo da Vinci. Jag vill fråga om hans tankar om helikoptern.
Favoritlukt? Solbränd hud, nyfallen snö, tvättstugedoft, syrén och hav.

Och en annan. Tänkte att eftersom jag varit dålig på att besvara på kommentarer på senaste tiden så ska jag ge tillbaka lite genom att besvara detta. Om det är något annat ni undrar över så; go for it! Fråga mig och jag försöker svara.
Lovar du att vara ärlig? Jao.

Du heter: Kajsa Tengvall

Smeknamn: Kajan, Kajsis, Nöten, Hamster. Men Kajsa för det allra mesta.

Låt som när du är ledsen sörjer till? Ingen direkt som jag kan komma på faktiskt!

Beroende av: Coca cola (fast beroende vet jag inte?), ömhetsbetygelser och dansa.

Vem behöver du mest just nu: Ett OK om lägenhet.

Vad tror folk om dig? Att jag är ganska studdsig och alltid glad. De som inte gillar mig; att jag är kall och hänsynslös. 

Stämmer det? Inget dera stämmer exakt men jo jag är studdsig och ja jag kan vara väldigt kall. Men på olika tillfällen.

Vad får du oftast komplimanger för? Att jag är kreativ och livlig. Mina ögon, mitt hår och att jag är liksom så "liten och söt". Knasigt men ganska rart!

Vad säger du för att imponera på någon? Hmm. Jag brukar inte gå in för att "imponera" på folk.

Hur imponerar man på dig? Man är glad, framåt, sigsjälv och vågar asgarva alldeles för högt och liknande.

Brukar du skratta för dig själv? Antagligen alldeles för ofta. Och det är ju urbra!

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "Älskar dig!" från en kompis. Ohh.

Var bor du? Vintervis i norr, precis utanför Åre. Sommarvis, skåne, Båstad. (snart blir det dock ändring! Ih)

Trivs du där: Mer än någonsin!

Äger du några converse: Inga "äkta" just nu. De är slängda. Men ett par vita från Cheap Monday.

Sprit, cider, vin eller öl: Dricker väldigt väldigt sällan. Och då enbart champagne i princip.
Brukar du bli för full: Aldrig varit full. Knappt ens salongs.

Vad har du för mobil operatör: Telia. Alltid haft och kommer nog fasen alltid ha.

Är du allergisk i mot något: Oh yes. Nötter mandel skaldjur vissa vacciner apelsin.

Nästa mål i ditt liv: Oh en massa. Men; flytta ligger inte långt bort!

Hur svarar du i mobilen: "Hej det är Kajsa" om jag inte vet. Vet jag så blir det kanske "Piggieknorris!"

Vem ringde du senast? Tror att det var Grisen.

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: "Det här kommer att bli så jävla bra" följt av ett långdraget pip/skrik.

Antal timmar sömn inatt: 9 ½ timma tror jag.

Sov du ensam: Japp. Fast jag hade sovsällskap hela helgen så inte så synd om mig.

Brukar du komma i tid: Jag försöker alltid! Men ibland går det bara inte. Hatar migsjälv för det.

När mår du bra: När hjärtat slår lugnt, solen får mig att kisa och jag är lycklig.
När blev du fotad senast: Förra veckan.

Hur känner du dig nu: Ganska studdsig.

Vanligaste färg på dina kläder: Oh, det varierar. Men jag älskar dimmiga turkosa nyanser och lila.

Vad tycker du om fötter: Fötter är ju typ det bästa vi har efter händerna! Mina pyttefossingar tar mig överallt.

Vad saknar du: En burk cola? Fy så ytligt.

Hade du en bra kväll igår: Yes box!

Favorit dryck på morgonen: Te te te te te te te te te. Rött rooibos.

Rakar du benen: Ja. Fast jag har extremt långsam hårväxt på benen och fina, ljusa strån så det är inget varje dags göra. Lucky me, säger jag om det.

När brukar du oftast gå och lägga dig: Varierar brutalt. Men jag är en nattmänniska.

Är du blyg? Kan vara väldigt blyg. Blir lätt stressad i nya människors sällskap. Men egentligen inte. Jag älskar att träffa nya människor så det är komplext.

Sysslar du med någon idrott: Justnu; skidåkning för hela slanten. Men jag har idrottar som en besatt hela min uppväxt och sportar gärna. Favoriter är just skidåkning, tennis, att springa och volleyboll.

Vill du hellre ha mail än brev: Älskar handskrivna brev!

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Jag tror på allt som är fint.

Har du spytt offentligt: Nej. Tack gode gud för det. Jag har kräkfobi.

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Krossa könsnormen?

Är du nöjd med ditt liv: Ja, faktiskt väldigt nöjd. Men utvecklas vill jag alltid.

Är du bortskämd: Ja det är jag nog. Men inte till överdrift. Inget "pappa, ge mig en ponny!".
Vad gör du i morgon: Jobbar, fixar inför min middag här hemma, peppar med dans i köket, planerar roliga saker med Grisen och dansar sedan järnet på Bygget!

Vad är det värsta du vet? Orättvisor, okunskap, falskhet. (Det här med SEB chefernas lönepåslag får mig att se freaking jävla rött. Det är ett HÅN.)

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Jag är ekonomisk men köper det jag vill ha och behöver.
Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Ingen kändis är i mina ögon en bra förebild. Just för att de redan är någonting de flesta aldrig kommer att bli.

Vad längtar du till? Massa saker. Morgondagen, helgen, Karibien, sommaren.

Har du bra vänner och äkta vänskap? Det har jag verkligen. Visst finns det ostadiga också men de vägs bort.

Vad använder du för shampoo? Apolivas. Schampoo är ganska irrelevant i mitt liv.

Vad är det finaste du fått? Möjligheten att bli frisk.

En speciell dag du minns: 30 maj 2008. + typ 118 till.

Hur gammal är du: 20 på mitt 21.

Tycker du om någon just nu: Yesh box.

Om fem månader: Förhoppningsvis, ja.

Du samlar på: Flygplatser!

Gröna eller röda äppeln: Gröna.

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Grisen.

Gillar du golf: Jag har för lite tålamod.

Vilken tid gick du upp idag: 11. Mendetvarintemeningen!

Har du sovit i din egna säng inatt: Jaop. Inatt.

Har du strumpor på dig nu: Ja. Fast jag ogillar strumpor skarpt.

Är det okej att gråta: Naturligtvis. Men jag gör det otroligt sällan inför folk. Kan bara inte.
När grät du senast: Förrförra veckan när jag kräktes som en katt och låg ihoprullad på badrumsgolvet.

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Resa resa resa. Köpa massor av malariavaccin till bättre behövande.
Bär du glasögon eller linser: Nej.

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Verkligen inte men märkeskläder kan såsom alla andra vara fina och begärliga. Det handlar inte om lappen i nacken när det kommer till plaggets dragförmåga.
När går du upp ur sängen en helgmorgon: Varierar.

Har du piercing: Inte ens hål i öronen. Men jag ska. Nog. Kanske.

Vill du gifta dig: Det får tiden utvisa. Men det är absolut ingen nödvändighet.

Vill du ha barn: Å ena sidan ja och å andra sidan nej.
Solar du ofta: Sommarvis och på semester, ja.

Är du bra på att laga mat: Alltså; nej. Men har jag gjort heroiska insatser för att försöka? Nej.
Är du flygrädd: Näpp.

Hur vig är du: Jag var sinnessjukt vig som liten. Nu så är det betydligt sämre.

Är du musikalisk? Taktkänsla, jo. Musikalisk, nej.
Vad dricker du helst när du är törstig: Kolsyrat vatten, Coca cola, cola zero.

Vilken är din favoritglass: Häagen Dazs!

Tror du på ett liv efter döden: Nej. Men det vore fint.

Tycker du om sushi: Nej.

Vad äter du helst när du ser på film: Gurkbitar, morotsbitar och godis.

Bor dina föräldrar tillsammans: Jaop. (fast de reser sannslöst mycket i sina yrken)

Har du tandläkarskräck: Nej. Var där senast förra veckan. Men jag har aldrig haft hål.
Är du morgon- eller kvällsmänniska: Kvällsmänniska.

Vilken ögonfärg har du: Mörkt gröna.

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Inte vad jag kommer ihåg. Men det är möjligt.

Biter du på naglarna: Ja! Och jag slutade i höstas men har börjat igen. Darn.

Röker du: Aldrig tagit ett bloss ens.
Hur ofta tränar/motionerar du: När jag hinner orkar och har motivation.

Senaste låt du hörde: Happy up here - Röyksop.


Kommentarer
Postat av: björk

Skywalker är definitivt ett tokgrymt namn! På en tjej förstås. Puss /luke skywalker du vet.

Postat av: Kajsa

Åh Tack!

Vad söt du är! Och Skåne är alltid bra ;)

2009-03-23 @ 18:56:30
URL: http://kawasart.blogg.se/
Postat av: Janna

♥ Kajsalove, du är det finaste som finns i hela bloggvärlden. Och jag lipar nästan.



Tusen miljoner pussar ♥

2009-03-23 @ 19:07:37
URL: http://tuesdays.blogg.se/
Postat av: Hanna

Du verkar vara en sådan fantastisk person! Jag skulle så gärna vilja träffa dig någon gång, fast på ett sätt inte, för jag skulle bli så himla blyg så jag skulle inte vara mig själv. (Befarar jag.)

Men puss på dig ändå, för du är så himla underbar! Rolig och sprudlande och härlig och tänkande och agerande och allt bra som jag för tillfället kan tänka ut!

2009-03-23 @ 19:59:25
URL: http://helh.blogspot.com
Postat av: Hanna

Och förresten så var den där andra teckningen fantastisk!

2009-03-23 @ 20:02:10
URL: http://helh.blogspot.com
Postat av: Pinar

Haha ^^ Det roliga/söta är att han är 20 år :D

2009-03-23 @ 20:36:11
URL: http://nooshis.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

tja vad det än är så är jag glad för din skull eftersom du verkar jätteglad =)

kram sötnosan!

2009-03-23 @ 21:26:57
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: jennifer,

vad fint att du har skåne som ett favoritresemål. jag spenderar för tillfället mycket tid med att försöka ta mig härifrån, hah

2009-03-23 @ 22:28:09
URL: http://hellobenjamin.blogg.se/
Postat av: Sofia

Men...men, va, har du inte hål i öronen?? Det trodde jag! Samlar du bara på dig fina örhängen då, för eventuellt framtida bruk? För många fina örhängen har synts till här i din blogg, de där söta små kottarna t.ex. Jag har för mig att det var här jag såg bilder på tokfina örhängen som fick mig att känna "nej, nu ska jag baske mig göra slag i saken och ta hål i öronen imorrn"! Hursomhelst blev det inte av. Jag har många gånger också känt sådär: "Men jag ska. Nog. Kanske", och den där gången för lite sedan så hade jag nästan beslutat mig en gång för alla, men så höll mamma några av sina olika örhängen vid mina örsnibbar och jag speglade mig och så kändes det så fel, som att jag inte alls passade i det, och jag blev lite ledsen i ögat, för jag vill ju! Nog. Kanske.

2009-03-23 @ 23:10:19
URL: http://soffenoffe.blogspot.com/
Postat av: Lotta

sv: Åh:) Låter härligt. Jag bor en stor del av sommaren på en idyll också. Bara på andra sidan Stockholm från mitt hål så nära och bra. Det är min pappas morfar som för länge sedan kom från dalarna till Stockholm och byggde upp några hus i en glänta precis bredvid en sjö. Idag står alla 4 hus kvar(som han byggt själv) och det är nästan lika öde som då! Där ute kan man verkligen njuta av livet och ta vara på sig själv.

2009-03-23 @ 23:10:33
URL: http://lotteas.blogg.se/
Postat av: Sica

Jag såg osså star wars i helgen! Braaaa var det. Och sååå.. var det nått mer svar jag skulle kommentera men, jag har glömt bort. Listan va så lång att jag glömde på vägen, haha. Den här var ju längre än den jag hittade. Phu. Men ändå lika kul och läsa svaren :D

2009-03-25 @ 20:07:31
URL: http://sicastyle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback