Att lära sig njuta


Nagellack köpta på UO i Washington DC. Grym kvalité och bästa karamellkänslan.

Jag ägnar kvällen åt skribentjobb, läsa på för morgondagens arbete då jag ska ut på vift igen,
måla naglarna i sjukt knalliga färger så att jag blir glad när jag ser mina nedbitna stumpar, fixa med designen av min nya telefon (aka nya bästa vän), dricka Coca Cola med sugrör och ha TVn på i bakgrunden som sällskap.
Jag tycker om sådana här kvällar. När jag är själv, jobbar, knåpar med mina projekt och har ett skönt lugn i lägenheten. Det är precis det här jag ville när jag flyttade till Stockholm. Det slog mig häromdagen när min pappa skrev det i ett mail. Att jag borde njuta av att vara precis där jag vill vara i såväl det geografiska som yrkesmässiga aspekten. Så nu njuter jag.


Kommentarer
Postat av: roberta S

sitter precis och filosoferar över konsten att njuta i det lilla. eller snarare: förstår att det där lilla faktiskt är det stora.

det spelar ingen roll om man åker på solsemester en gång om året och njuter som fan, det handlar om att lära sig njuta av de små sakerna, de som gör att man överlever vardagen.

som t.ex coca-cola i sugrör. låter helt fantastiskt. har dock ingen cola hemma, men få se nu...hmm.. julmust!

chillandet has begun.

Postat av: Moa

julmust med sugrör ska det ju vara! ;)

2009-11-20 @ 20:10:29
URL: http://alfapet.blogg.se/
Postat av: spoonful

Låter som en perfekt hemmakväll.

2009-11-20 @ 21:35:47
URL: http://www.mintminty.blogspot.com/
Postat av: Freja

åh helt underbara färger!

2009-11-21 @ 14:49:23
URL: http://bomullsdrommar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback