det universiella plagget

Vissa plagg anser jag passar till nästintill allt i min garderob. Andra må tyckte det motsatta men jag vidhåller vid faktumet att så inte är. I födelsedagspresent fick jag av handendära bland annat en flanellskjorta. För sådan har man som jämtlänning (vare sig man vill eller inte) tydligen. Och sen den där dagen i slutet av maj har den suttit på min kropp fler gånger än vad jag kan orkar räkna. Att jag inte insett flanellskjortans storhet innan är ett mysterium men nu är jag glad att vi är förenade. I en rutig, mjuk symbios.

Jag kombinerar den med jeans och t-shirt, utanpå korta klänningar, uppknuten i midjan á la 90-tal, med fransväst utanpå, under en hoodie så bara kragen syns, med upprullade ärmar för "
we can do it"-looken, till svepande kjolar och öppna kavajer. Den är ett universiellt plagg i min garderob.
Men den är man lika gärna grunge som lantlig, uppklädd som bekväm, Rei som Westwood.


Klänning, H&M. Skjorta, present. Armband, köpt i Tunisien och på Guadeloupe. Halsband med renhorn, H&Mherr. Brosch med benknotor, H&Mherr.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Äger faktiskt ingen sådan.. kanske borde

Postat av: Amanda

gud vad ball brosch! finns de fortfarande kvar på hm?

2009-09-15 @ 12:38:24
URL: http://nyazeelandbloggen.blogspot.com
Postat av: Hanna

Oj vad roligt att du svarade så generöst, väldigt intressant liten historia!



Det är i princip mitt drömscenarium du beskriver, att någon liksom ska upptäcka mig, fastän att jag vet att man inte får någonting gratis.

Och så vill jag inte skriva så mycket text i min blogg, för jag får för mig att ingen vill läsa det jag skriver och att det blir för uttråkat.

När jag får en liten högre läsarstatistik kanske jag äntligen kan sätta igång och skriva lite mera.



Men jag är fortfarande mig själv i det jag gör nu och jag skriver ganska mycket utan att publicera det på något sätt.

Jag är i varje fall ganska säker på att journalistik är det jag vill hålla på med och jag har skickat runt små mail till olika tidningar om lite småjobb. Inget napp än så länge iallafall :(



Jaja, men tack för svaret, det var jättekul att läsa!



Puss

2009-09-15 @ 14:13:11
URL: http://farbrorfrans.blogg.se/
Postat av: V.

I love your blog :) nice shirt !

2009-09-15 @ 15:37:33
URL: http://k-inou.blogspot.com/
Postat av: Vicky

Snyggt med kort klänning på dig!

2009-09-15 @ 15:54:39
URL: http://trickyvicky.blogg.se/
Postat av: Stéphanie

That's nice !

2009-09-15 @ 16:15:01
URL: http://sugartime.blogg.se/
Postat av: Anonym

åh jag älskar flanellskjortor! Den lilla grungeälskaren inom mig blir hellycklig när jag sätter på mig min. Just nu letar jag dock efter en svart-röd så att jag kommer se ut som en riktig lumber jack! :)

2009-09-15 @ 21:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback