Kajsa heter jag. Vet heter du?

Som ett första inlägg i serien där jag svarar på era frågor från förra veckan tänkte jag göra ett mindre inlägg med lite sånt där ditt och datt för att berätta mer om mig. Kan inte ni svara på en, några eller alla frågor sedan så jag får veta lite mer om er, ni som läser? Min nyfikenhet över vilka alla ni hundratals, tusentals som läser är men som inte kommenterar kan hålla mig fundersam i en smärre evighet. På ett bra sätt!
Så; spill the beans vettja!

Jag använder ofta uttrycket: "Of coursie little horsie". Vilket jag själv myntat tror jag?


Någon gång vill jag bo i ett land där:
avokado är billigt så jag kan äta det obegränsat. (obegränsat = i antagligen ohälsosamt stor mängd)

På second hand kollar jag mest efter: Klänningar. Och mönster som är roliga, udda och annorlunda.


I mitt kylskåp finns alltid:
fetaost, creme fraiche, kikärtor och quinoa.


Jag är bra på:
att pyssla, vara långsint och att roa mig under långflygningar.


Jag är dålig på:
att stiga upp tidigt, borsta mitt hår regelbundet (vilket behövs!!) och ta kritik.

Ett land jag alltid velat åka till: Israel. Var på väg dit med min familj för en långresa eftersom min mamma bott där men så blev det krig. Igen.


Jag handlar mat på:
ICA. ICA for president.


Om jag hade ett husdjur skulle det heta:
något antagligen absurt mastodontiskt.


Jag samlar på:
episka ögonblick, flygplatser och märkliga saker utan syfte men som jag inte kan leva utan.

Min något udda favoritsysselsättning är: att operera bort stickor ur folks händer!

Jag är 21 år gammal och bor i en 1 ½ på söder i Stockholm tillsammans med min samboGris.

Alla bilder är från en roadtrip jag gjorde med min mamma och ena bror från norr till Skåne via Stockholm och Norrköping för två (?) år sedan på våren. Träffade min Ida, vandrade på söders höjder och gick i gummistövlar i trädgården. 


Kommentarer
Postat av: sara

du kan väl hälsa på mig vetja? jag bor i israel, men inte alltför länge till...ett komplicerat ställe, men mycket vackert och viktigt att se.

Postat av: Lisa

Sv: åh kul att du gillade inlägget där jag skrev om honom och du skrev kommentaren på fel inlägg, men det gör ingenting, drygt att kontaktinfon försvinner ibland. kramar

2010-04-05 @ 18:12:46
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Eva

Tack! Vilken fin kommentar att vakna till!



Jag ska spilla lite bönor:



Jag använder ofta uttrycket: FAIL (för jag vill verka ung & ball).



Någon gång vill jag bo i ett land där: det aldrig blir varmare än 20 grader. Jag gillar inte värme.



På second hand kollar jag mest efter: koftor, stickade tröjor, t-shirts. Det mesta man kan ha på överkroppen alltså.



I mitt kylskåp finns alltid: mjölk



Jag är bra på: att lyssna, spela teater, fjanta mig.



Jag är dålig på: att träna, att peppa mig själv att göra sånt jag är rädd för.



Ett land jag alltid velat åka till: australien, men nu har jag varit där!



Jag handlar mat på: överallt!



Om jag hade ett husdjur skulle det heta: Mammut?! Semlan?!



Jag samlar på: kläder?



Min något udda favoritsysselsättning är: hoppa studsmatta! Klättra i träd!



Jag är 31 år gammal och bor i en 1.5:a på Söder i Stockholm



2010-04-05 @ 18:30:14
URL: http://nonplus.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag använder ofta uttrycket: "Yes I have no bananas" som min pappa alltid brukade säga för att vara rolig när vi var mindre.



Någon gång vill jag bo i ett land där: Det inte blåser och värmen får en att jubla varje dag.



På second hand kollar jag mest efter: Böcker <3



I mitt kylskåp finns alltid: tomater tomater tomater (älskar tomater).



Jag är bra på: Att göra andra människor glada, sortera saker, skratta och ha kul med små medel.



Jag är dålig på: Att slutföra saker.



Ett land jag alltid velat åka till: Kina. För att jag vill se mer av Asien.



Jag handlar mat på: ICA eller willys beroende på hur långt jag orkar ta mig..



Om jag hade ett husdjur skulle det heta: Iris.



Jag samlar på: Böcker och vykort från platser där jag har varit.



Min något udda favoritsysselsättning är: Att sortera saker. Gärna sent på kvällen eller mitt i natten när jag är rastlös.



Heter Amanda och är 19 år. Bor tillsammans med min fina familj i Malmö men detta är förändringarnas år så förmodligen kommer jag flytta till hösten. Spännande!

(tycker att din blogg är väldigt mysig och du är så fin så! mer kommenterande får det allt bli, fy på mig)

2010-04-05 @ 18:47:10
Postat av: Bodil

Intressant att läsa :)

2010-04-05 @ 19:00:14
URL: http://farggladaflygsmurfen.devote.se
Postat av: Sofia

Roligt :)



Jag använder ofta uttrycket: 'nebulosor i mina trosor'(med så skånsk dialekt en norrlänning kan få).



I mitt kylskåp finns alltid: nudlar.



Jag är bra på: att göra finurliga saker, spela gitarr och keyboard.



Jag är dålig på: inget :)



Ett land jag alltid velat åka till: Italien.



Om jag hade ett husdjur skulle det heta: jag har en simba, nino(katter) och cajsa(hund). Nästa katt kanske blir en Amélie, Moses eller Figaro.



Jag samlar på: pärlor, ramar och favoritböcker.



Min något udda favoritsysselsättning är: att kolla på ’vid vintergatans slut’(serie för 7-11 åringar).



Jag är 19 år gammal och bor i ett hus med mor, far, syster, tre hundar och två katter i norrbotten.



Ps. jag brukar också operera bort stickor på andra :)

2010-04-05 @ 19:10:23
URL: http://noalik.blogg.se/
Postat av: Sica

Sicken fiffig du fick ihop! Jag svarade i bloggen jag :D Mig vet du väl ändå lite grann om? :)



http://sicastyle.se/2010/04/05/and-you/

2010-04-05 @ 20:07:23
URL: http://sicastyle.se
Postat av: julia

Jag använder ofta uttrycket: klart som korvspad.



I mitt kylskåp finns alltid: mjölk!



Jag är bra på: att måla tavelramar, något jag ofta gör när jag har tråkigt...



Jag är dålig på: att laga mat.



Jag handlar mat på: ICA eller hemköp eller konsum eller vad som helst som är närmast.



Om jag hade ett husdjur skulle det heta: Charlie eller Pål.



Jag samlar på: ingenting. Men jag samlade på nyckelpigor när jag var mindre... Dock inte levande sådana.



Är snart 19 år, tar studenten om 66 dagar och vet iiiiinte vad jag ska göra med mitt liv. Kul.

2010-04-05 @ 20:23:24
Postat av: Julia

Om jag hade ett husdjur skulle det heta: Helmut, om det var ett kolsvart marsvin eller Aristoteles om det var en kritvit get.

2010-04-05 @ 20:30:28
Postat av: Rebecka

Jag heter Rebecka. Jag tycker att vara feminist är bland det mest självklara som finns. Jag är äldst av 6 syskon. Jag har lätt för språk och har läst engelska, tyska, franska, italienska och latin.



Och P.S. Jag flyttar gärna med dig till Avokadoland! D.S.

2010-04-05 @ 20:31:42
URL: http://stormsvala.blogspot.com
Postat av: Maria

Jag är Maria. Jag skulle vilja bo i ett land där det alltid var vår och blommor på träden och mycket historia och gamla slott och trasiga hus av tegel. (ett plus vore billig avokado).



Fridens liljor

2010-04-05 @ 20:43:48
URL: http://krysantemum.se
Postat av: Bodil

Jag använder ofta uttrycket: Humburg. Det är jättekonstigt, och jag vet inte varför jag säger det.



Någon gång vill jag bo i ett land där: Det finns massor av gröna, sura äpplen!



Jag är bra på: att kritisera, skriva, läsa och skratta.



Jag är dålig på: att komma ihåg viktiga saker och hålla tider.



Ett land jag alltid velat åka till: Japan!! Enligt mig världens coolaste land!!



Jag samlar på: Gummiankor och klippdockor!



Jag är en något galen tjej, vilket inte alltid märks när jag bloggar. Jag älskar knäppa människor och musik!! Jag säger en massa saker som oftast inte betyder något speciellt.

2010-04-05 @ 20:53:04
URL: http://farggladaflygsmurfen.devote.se
Postat av: anna

Jag heter Anna och brukar ofta säga "..som jag brukar säga" efter saker som jag inte alls brukar säga ofta. Jag skulle vilja bo i ett land där ingen är som de "ska" vara, där alla är annorlunda och där det inte finns något "normal". Om jag hade husdjur förutom de två katter jag har skulle det vara två fåglar och de skulle heta Sybil och Basil som de i Fawlty Towers. Jag är bra på att bygga saker men dålig på att ta konflikter. Jag har länge velat åka till Kuba och i mitt kylskåp finns alltid ekologiskt!

2010-04-05 @ 21:03:38
URL: http://annasomanarki.blogspot.com
Postat av: Amanda

Jag använder ofta uttrycket: Epic Fail! Semikolon



Någon gång vill jag bo i ett land där: somrarna är långa och loppisarna många!



På second hand kollar jag mest efter: Klänningar. Och mönster som är roliga, udda och annorlunda.



I mitt kylskåp finns alltid: spenat, creme fraiche, tomater och kallt vatten.



Jag är bra på: pyssla, skriva, fundera och fynda.



Jag är dålig på: ta kritik och tvätta mina strumpbyxor



Ett land jag alltid velat åka till: Egypten. Cuba. Australien.



Jag handlar mat på: ICA! alltid



Om jag hade ett husdjur skulle det heta: Luna eller waldemar



Jag samlar på: ord, citat, bokmärken, böcker, klänningar och växter.



Min något udda favoritsysselsättning är: att operera bort stickor ur folks händer!



Jag är 21 år gammal och bor i en tvåa i en liten småländs stad tillsammans med min sambo Kalle Ballong.

2010-04-05 @ 21:33:56
URL: http://frokenpimpinell.blogspot.com/
Postat av: Amanda

Oj, haha jag missade några frågor...

Men de stämde ganska bra, fast udda favoritsysselsättning är också att kolla på konstiga små ortnamn på min stora karta. Till exempel Knäred, Rävlanda och Flerohopp! Och jag letar alltid efter scarfar på second hand. Och kjolar!

2010-04-05 @ 21:39:34
URL: http://frokenpimpinell.blogspot.com/
Postat av: anna

du är så hejdundrande söt. om du någon gång skulle tvivla på det, menar jag. så kan det ju vara bra att ha det nedskrivet och sant. mmm!

2010-04-05 @ 21:39:41
URL: http://splashingthewine.blogspot.com
Postat av: mickan

Jag använder ofta uttrycket: "fint ska det va".

Någon gång vill jag bo i ett land där: befolkningen kallas för engelsmän. he he.

På second hand kollar jag mest efter: kavajer och väskor.

I mitt kylskåp finns alltid: créme fraiche. lättmjölk.

Jag är bra på: tänka. dansa. dricka bubbel.

Jag är dålig på: att sova som folk. att hålla ett jämnt humör.

Ett land jag alltid velat åka till: irland.

Jag handlar mat på: ICA.

Om jag hade ett husdjur skulle det heta: pancakes.

Jag samlar på: minnen som får mig att skratta högt för mig själv vid fel tillfällen.

2010-04-05 @ 21:57:44
Postat av: Catrin

Åhå så kul att få veta lite mer om dig.



Sv: Kavajen är helt fantastiskt. Den ser ut att ha några år på nacken med tanke på den gamla Indiska-lappen. Tyvärr passar jag inte i den men den får kanske en ny lycklig ägare snart.

2010-04-05 @ 22:14:44
URL: http://garderobstankar.blogspot.com/
Postat av: Karolin

Jag använder ofta uttrycket: NERDS!



Någon gång vill jag bo i ett land där: man kan leva på lite och ändå vara nöjd.



På second hand kollar jag mest efter: klänningar och tyger som tilltalar mig (ofta 70-taliga)



I mitt kylskåp finns alltid: sylt



Jag är bra på: överleva



Jag är dålig på: att träna och finna ro i tillvaron



Ett land jag alltid velat åka till: Japan



Jag handlar mat på: ICA, finns det andra matvaruaffärer?



Om jag hade ett husdjur skulle det heta: Jag har ju två-Kompis och Amiga, den tredje kanske skulle heta något i stil med Kamrat? Jag gillar teman.



Jag samlar på: allt som får mitt hjärta att slå ett slag extra. Jag är en hopplös samlare. En vacker dag kommer du se mig i Antikrundans specialinslag. Jag lovar.



Min något udda favoritsysselsättning är: att samla tidningsutklipp från barnsidorna i nyhetstidningar. Det är på dessa sidor sanningen kommer fram, och lite därtill.



Jag är 27 år gammal och bor i en 3:a i Uppsala

2010-04-05 @ 23:20:47
URL: http://cutethoughts.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jag heter Nathalie, jag är 23 år och bor i en trea med sambo och en Björn på Östermalm. Jag har tre katter som heter Zero, Azraël och Slaktarn. Vi handlar oftast på Prisextra och ser alltid till att vi får med oss laktosfri creme fraiche, tonfisk och jordgubbsmarmelad hem. Någon gång skulle jag vilja åka till Argentina för att hälsa på mina släktingar. Jag är bra på att rita, träna karate och att göra saker i sista minuten medans jag inte är så bra på att vara morgonpigg, tåla kritik och planera långsiktigt. Jag samlar på katter (fast min samling är komplett), svarta kläder och ofärdiga projekt. Jag avslutar tydligen ofta meningar med "ja", typ "jag åker till träningen, ja". Ja.

2010-04-06 @ 00:00:44
URL: http://ruejaas.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Hoppsan hejsan åh tack! Egentligen inte så mycket denna veckan. Men nästa. Minsann.

2010-04-06 @ 00:43:20
URL: http://ruejaas.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag använder ofta uttrycket: "Yeah right Obama!" som jag säger med mycket bred amerikansk dialekt, vet inte varför riktigt, det bara blev så.



Någon gång vill jag bo i ett land där: det finns nya saker att se varje dag!



På second hand kollar jag mest efter: allt möjligt, men jag kommer alltid hem med skärp och väskor. Alltid.



I mitt kylskåp finns alltid: potatis, mjölk, creme fraiche, tomat.



Jag är bra på att: äta glass, hitta bra musik, baka kakor, skratta.



Jag är dålig på att: gå och lägga mig, göra saker i god tid, måla, samarbeta med skrivare.



Ett land jag alltid velat åka till: Indien!



Jag handlar mat på: Hemköp. Närmst och billigast av de som ligger i samma område. :)



Om jag hade ett husdjur skulle det heta: Felix Mendelssohn.



Jag samlar på: gamla väckarklockor, fina minnen, musik, glassmaker!



Min något udda favoritsysselsättning är: att fixa och trixa med lim och gamla tidningar.



Jag är 19 år och 359 dagar gammal och bor i en etta i Norrköping.

2010-04-06 @ 01:18:08
URL: http://prick.blogg.se/
Postat av: elin

Jag använder ofta uttrycket: usch, jag är hemsk på att använda citat från gamla 80-talsfilmer, typ sällskapresan, och serier som typ friends... jag gillar det inte alls, men kan inte sluta!



Någon gång vill jag bo i ett land där: jag älskar i och för sig sverige, men om det var bara för ett tag så skulle jag bo nånstans där blommorna blommar året runt!



På second hand kollar jag mest efter: Klänningar. och inredningsprylar, just nu är jag på jakt efter plåtburkar att ha på en hylla i köket med bra saker i.



I mitt kylskåp finns alltid: mjölk till kaffet och tomater som jag äter på frukostmackan VARJE dag!



Jag är bra på: att skratta, att ordna små överraskningar för pojkvän och kompisar, att laga fisksoppa



Jag är dålig på: att bli besviken, jag blir så fruktansvärt besviken!, att fullfölja projekt, att diska (min kille brukar diska om hälften av disken efter mig..)



Ett land jag alltid velat åka till: södra argentina och titta på pingviner! de är så söta!



Jag handlar mat på: ICA eller hemköp, helst ica



Om jag hade ett husdjur skulle det heta: har en hund som heter smilla



Jag samlar på: samlar inte så mycket då jag har en galen pojkvän som hatar när man samlar saker man inte behöver och vi dessutom bor i en pyttelägenhet, men kanske lite på klänningar och böcker.



Min något udda favoritsysselsättning är: oj vad svårt... kommer inte på något



Jag är 26 år gammal och bor i en 1 lite norr om stan, Stockholm, tillsammans med pojkvän och hundvalp

2010-04-06 @ 09:56:01
Postat av: Natasha

Kul läsning! Israel låter så spännande, skulle jättegärna åka dit nån gång!

2010-04-06 @ 09:57:13
URL: http://www.natashasblogg.se/
Postat av: Anna

Jag använder ofta uttrycket: "javisst min kvist!"



Någon gång vill jag bo i ett land där: man kan bo i mysiga vindsvåningar och träffa ovanliga och äkta vänner. och gärna där man kan plocka färsk, exotisk frukt direkt från träden (som den sanna fruktoman jag är), om det går att kombinera.



På second hand kollar jag mest efter: udda saker som man inte hittar i vanliga fall. som konstiga halsband och gamla saker där man finner spår från tidigare ägare.



I mitt kylskåp finns alltid: kiwi!



Jag är bra på: att skratta hejdlöst åt saker ingen förstår sig på.



Jag är dålig på: att hitta på saker att göra när jag är sjuk. (som tur är är jag sällan sjuk. dock är jag det just nu)



Ett land jag alltid velat åka till: oj, så många! men länder där kulturen är så olik våran kultur som möjligt. för jag gillar nya saker.



Jag handlar mat på: ICA



Om jag hade ett husdjur skulle det heta: Jag har ju visserligen husdjur, men de döpte jag när jag var liten. Men nu skulle jag döpa det till något fulfint och udda och bortglömt.



Jag samlar på: det skulle väl vara halsband då. och elefanter. jag är ingen vidare samlare annars.



Min något udda favoritsysselsättning är: städa rummet klockan tolv på natten??



Jag är 15 år gammal och bor i en villa på öland. men till hösten flyttar jag till en 2:a i staden.

2010-04-06 @ 10:04:32
URL: http://kreativitet.webblogg.se/
Postat av: P

Jag använder ofta uttrycket: Meeeeen GUD!



Någon gång vill jag bo i ett land där: där man aldrig behöver frysa



På second hand: är jag mest förvirrad



I mitt kylskåp finns alltid: mjölk



Jag är bra på: kramas, vara kreativ, skratta



Jag handlar mat på: Willys



Om jag hade ett husdjur skulle det heta: Sixten



Jag samlar på: Komplimanger och nagellack



2010-04-06 @ 11:46:57
URL: http://fakeitmakeitbreakit.blogg.se/
Postat av: P

Och mitt namn... Jag tror att du vet det :)

2010-04-06 @ 11:47:29
URL: http://fakeitmakeitbreakit.blogg.se/
Postat av: s

bloggtips: http://dissad.blogspot.com "wanna get laid? then don't do this" ;)

2010-04-06 @ 17:24:46
URL: http://dissad.blogspot.com
Postat av: Miriam

Ooooooh.



Jag använder ofta uttrycket: "AH JÖSSES"



Någon gång vill jag bo i ett land där: det alltid är så varmt så att man kan ha klänning utan att frysa.



På second hand kollar jag mest efter: böcker <3 och tygstuvar.



I mitt kylskåp finns alltid: mjölk, proviva, bregott.



Jag är bra på: att rita, pyssla, vara knäpp.



Jag är dålig på: att börja med saker i tid, att sluta med saker innan jag blir beroende.:P



Ett land jag alltid velat åka till: USA. En fet roadtrip.



Jag handlar mat på: Hemköp.



Om jag hade ett husdjur skulle det heta: Gubben.



Jag samlar på: pennor, bra SMS och fina foton.



Min något udda favoritsysselsättning är: att rita dinosaurier med stora huggtänder/få vanliga saker till saker smått morbida saker. (Skräckfantast. Jag skyller på influens från mina bröder p:)



Jag är snart 19 år gammal och bor förhoppningsvis någon vacker dag i ovan nämnda varma land (med klänningar och Gubben).

2010-04-06 @ 20:43:27
URL: http://odditiesandstuff.blogspot.com
Postat av: shirin

Någon gång vill jag bo i ett land där: alla maträtter innehåller champinjoner. och pasta. Italien?



På second hand kollar jag mest efter: porslin i fina mönster och gamla klockor.



I mitt kylskåp finns alltid: yoghurt, champinjoner, matlagningsgrädde och juice.



Jag är bra på: drömma mig bort, få som jag vill och ta mig ut på äventyr.



Jag är dålig på: att stiga upp tidigt, äta på regelbundna tider och tala inför klassen (jag börjar stamma så).



Ett land jag alltid velat åka till: Ryssland kanske. För att det är udda.



Jag handlar mat på: Willys eller ICA Maxi



Om jag hade ett husdjur skulle det heta: något gulligt!



Jag samlar på: små saker från alla ställen jag har varit på utomlands, örhängen och minnen.



Min något udda favoritsysselsättning är: pilla i folks hårbottnar. typ hårmassage!



Jag är 22 år gammal och bor i en fin 1a i centrala Gävle med utsikt över järnvägsspåren :)

2010-04-06 @ 21:28:43
URL: http://shirins.wordpress.com/
Postat av: aidaho

ja, jag har nog aldrig kommenterat dina inlägg, skämmes på mig. Men jag älskar din blogg. Det är som bomull i hjärtat. Bra skrivet, härliga bilder och så mycket att tänka på.



själv så...

Jag använder ofta uttrycket: Säkert. Min förhoppning är att dölja min lättlurade sida. Det lyckas då aldrig. Nu är det färdighaft. Det är när jag fått nog.



Någon gång vill jag bo i ett land där: man kan få köpa de där fantastiskt stora mangona och avokados och så vidare. Och allt smakar otroligt.



På second hand kollar jag mest efter: böcker. Köksprylar.



I mitt kylskåp finns alltid: soya, buljong, mjölk och ägg.



Jag är bra på: lyssna, tålamod, varva ner, laga mat.



Jag är dålig på: att ta steget fram, öppna munnen i stora sällskap. Tro på mig själv



Ett land jag alltid velat åka till: USA



Jag handlar mat på: Coop



Om jag hade ett husdjur skulle det heta: Lennart



Jag samlar på: recept



Min något udda favoritsysselsättning är: omorganisera bokhyllorna utifrån nya favoriter.



Jag är 28 år gammal och bor i en 1:a i Umeå

2010-04-06 @ 22:32:22
URL: http://aidahopp.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Jag använder ofta uttrycket: "Inaff is inaff!" och "Ja-a, nöff, nöff!".



Någon gång vill jag bo i ett land där: det är vår eller sommar jämt.



På second hand kollar jag mest efter: Möjliga pysselmaterial och fina kläder.



I mitt kylskåp finns alltid: Majs, helst! Vill ha den kall av någon anledning.



Jag är bra på: att göra ingenting och vara jättenöjd, typ stirra in i en vägg eller helst ett hav när man seglar i 0.2 knop. Och att göra fint. Ibland på att fota. Och steka bacon!



Jag är dålig på: att hålla ordning och att få i mig bra mat när jag är ensam.



Ett land jag alltid velat åka till: Israel, jag med! Verkligen skitgärna.



Jag handlar mat på: mitt älskade lilla Tempo som ligger i samma hus som jag bor i, samt Ica Alen som jag kallar för Analen.



Om jag hade ett husdjur skulle det heta: något helt vanligt och lite osött, typ... Christer.



Jag samlar på: foton, burkar... Mest ofrivilligt sparande, det bara blir.



Jag är 20 år gammal och bor i Söderhamn som ligger på södra Hälsingekusten.



Och så heter jag Ingrid Marie Bergström Nilsson!

2010-04-06 @ 23:24:41
URL: http://enoughisenough.blogg.se/
Postat av: Elina

Hej hej kajsa, jag heter Elina (Nilsson)



Jag använder ofta uttrycket: "nu tar vi det lilla lugna"



Någon gång vill jag bo i ett land där: fasaderna är färgglada, reklamerna lite mer.. stilistiska, och solen alltid fick allt att lysa året om. dååå skulle man kunna fota!



På second hand kollar jag mest efter: blommiga klänningar! ramar!



I mitt kylskåp finns alltid: mjölk. blir till både mannagrynsgröt och kaffe och te! utan mjölk går inte vardagen ihop.



Jag är bra på: hitta bra musik, konst, kläder och fotografi, komma på idéer och vara ohämmat avslappnad



Jag är dålig på: att fullfölja idéer, att vara ärlig om mina rädslor och bemöta dom, sy efter mönster och baka avancerade saker



Ett land jag alltid velat åka till: island, israel (här med efter min mammas berättelser), marrocko, indien, och så japan. kanske norge också. och sydafrika. och usa.



Jag handlar mat på: låter mina föräldrar stå för den biten (bortskämd)



Om jag hade ett husdjur skulle det heta: sputnik, sufjan eller svea



Jag samlar på: smycken, citat, minnen, gamla guldiga ramar



Min något udda favoritsysselsättning är: sitta i skräddarställning på golvet efter att jag tömt ut exakt allting runt mig, ett helt skåp eller hela garderoben. organiserat kaos med fin musik till.



Jag är 19 år gammal och bor i en 3:a i Midsommarkransen utanför Stockholm med min syster och mamma



hejdå!

2010-04-06 @ 23:47:20
URL: http://elinani.blogg.se/
Postat av: linnea

Hej härlig!

brukar läsa din blogg för den är grymt rolig och ball. Är dock dålig på att lämna kommentarer, har nog bara gjort det en gång tidigare tror jag... men nu när du var på förstasidan och allt så tänkte jag slänga ur mig en till. Ännu ett kul inlägg, inte så mycket mer att säga!



Ha det bra! ;)

2010-04-07 @ 10:19:27
URL: http://neashideout.blogg.se/
Postat av: elsa

Jag använder ofta uttrycket: Fett synd (men ofta i fel situation :s råkade säga det när en katt dött en gång, hehe)



Någon gång vill jag bo i ett land där: grupptryck inte existerar



På second hand kollar jag mest efter: är aldrig på second hand



I mitt kylskåp finns alltid: keso, salami och turkisk yoghurt, haaha.



Jag är bra på: lär mig rätt snabbt nya saker, och kommer ihåg typ gamla koder och sånt :s och så är jag ganska bra på att tjata till mej saker hahaha. :)



Jag är dålig på: att slita mig från datorn. och att hålla mig på bra humör när jag gör matteläxa -.-



Ett land jag alltid velat åka till: hawaii. det verkar så underbart o varmt o fint:D



Jag handlar mat på: mamma* handlar mat på konsum ;D



Om jag hade ett husdjur skulle det heta: något konstigt ja hittat på , typ pållty ? haha. låt fantasin spröda!



Jag samlar på: grisar! har typ 50. och så samlar jag på gamla urdiskade ben&jerrys burkar och godisförpacknignar :$



Min något udda favoritsysselsättning är: göra flätor i folks hår



Jag är 13 år gammal och bor i en 5a i Stockholm tillsammans med min familj.



2010-04-07 @ 10:24:53
URL: http://kokosflingor.blogg.se/
Postat av: Jessie

Hej Kajsa!

Tänkte spana in min blogg och såg ett välkänt ansikte på första sidan :) Roligt att du hamnade där! Har sett någonstans (vet ej vart?) att du ska ha en blogg där du skriver om lite alltmöjligt, men visste inte adressen. Men nu så! Är ju lite roligt att läsa och se vad gamla skolkamrater gör nuförtiden :)

Hoppas att du trivs nere i huvudstaden och att du inte saknar Jämtland alltför mycket ;)

Ha det kanon!

Kramar /Jessie

2010-04-07 @ 10:32:25
URL: http://jasminek.blogg.se/
Postat av: moa

vad betyder egentligen episka?

tacksam för svar! :D

2010-04-07 @ 10:42:34
URL: http://skrot.blogg.se/
Postat av: emina -konst & kreativitet-

Är du illustratör? (kikar på header):)



Kolla gärna in min rit/målar blogg:)

2010-04-07 @ 10:43:24
URL: http://eminacreations.blogg.se/
Postat av: elin

Hej, hur mås det idag? :)

2010-04-07 @ 10:46:37
URL: http://woodhacker.blogg.se/
Postat av: Helen

Hejsan Kajsa! Sjysst inlägg!



Jag använder ofta uttrycket: Eller hur (eller hur?) och ja jo tjena (då man precis diskuterat nåt).



Någon gång vill jag bo i ett land där: man kan vakna kl.5 på morgonen, gå ut i trädgården och vinka till sina grannar som också har vaknat denna tid.



På second hand kollar jag mest efter: diverse jox.



I mitt kylskåp finns alltid: mjölk, leverpastej och äppelmos (^_^)



Jag är bra på: att teckna, se saker ur annat perspektiv.



Jag är dålig på: att ta större risker.



Ett land jag alltid velat åka till: Japan!



Jag handlar mat på: främst ICA och Netto



Om jag hade ett husdjur skulle det heta: Gaara. Bara för att jag inte haft ett djur som hetat det ännu. (^_^)



Jag samlar på: mangaböcker.



Min något udda favoritsysselsättning är: klämma finnar på min sambos rygg.



Jag är 24 år gammal och bor i en villa i Kinna

2010-04-07 @ 10:50:21
URL: http://akazora.blogg.se/
Postat av: Malin Longborn

Älskar foton med ett sådant konväxt perspektiv. ELler vad det nu heter på fotospråk ;)



Ser ut som en mysig roadtrip!



Nu längtar jag efter min kamera... som jag glömt hos en kompis..



Hoppas att du har det strålande! Kram

2010-04-07 @ 10:54:02
URL: http://annamalinska.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Cecilia, 24år, bor i Karlstad i en turkos etta, studerar. Om jag blir riktigt berörd, på brinken till tårar över en låt, så nyser jag :) Jag har lite fobi för kontaktuttag, jag siktar, blundar och trycker till. Älskar färg och mönster, kreativa människor (som dig). Humor är viktigt, ömm.. Jag kan inte komma på något mer just nu. Förutom att jag är vettig och har moral också, important stuff! Jo en sak till, min favorit rutin är thaimat och True Blood!:)

2010-04-07 @ 10:58:49
URL: http://inyx.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag använder ofta uttrycket: "so unnecessary!" lite av ett inside joke mellan mig, min basta van och the classical singer fran Wales, Katherine Jenkins.



Någon gång vill jag bo i ett land där: Jag ar lycklig jag och bor i "landet dar mina basta vanner bor och de basta banden spelar" redan; England.



På second hand kollar jag mest efter: Vaskor, men handlar for lite pa second hand!



I mitt kylskåp finns alltid: philadelphiaost, smorgasgurka och leverpastej, marmite cheddar bites, marmite och apelsinjuice.



Jag är bra på: att mala, skapa i photoshop och att styra och stalla nar jag maste.



Jag är dålig på: halla sjalvdisciplinen i form, matte (har aldrig fattat den sortens logik haha) och att hanga in ratt i torkskapet.



Ett land jag alltid velat åka till: Cypern. Inte sa ambitiost kanske haha!



Jag handlar mat på: Asda och Sainsburys, men jag foredrar Asda.



Om jag hade ett husdjur skulle det heta: Har en hund som heter Pemberton (och tva katter som heter Missy & Elliot), men om jag fick en gul liten kanariefagel skulle han heta Pilkington.



Jag samlar på: boarding cards fran flygresor, konsertbiljetter och Harry Judd's klader.



Min något udda favoritsysselsättning är: sticka jordgubbsmossor i tvattstugan nar jag vantar pa att maskinen ska bli klar.



Jag är 21 år gammal och bor i en studentkorridor pa Kingston Hill Campus i Kingston, London.

2010-04-07 @ 10:59:04
URL: http://piccadillytears.blogg.se/
Postat av: Ebba

Kul att du gillar second hand! Gör jag också. Jag har en katt och min syster har en liten fransk bulldog som heter My:) Min katt heter Måns, en liten raring<3

2010-04-07 @ 10:59:10
URL: http://ebbabast.blogg.se/
Postat av: Jonna

Wei vilken rolig grej! :D



Jag använder ofta uttrycket: Oh lord! (istället för Oh my god, när någon gör nånting riktigt trögt hahaha)



Någon gång vill jag bo i ett land där: där allt handlar om livsnjutning, att bara vara lycklig och äta gott och bli lite brun på axlarna.



På second hand kollar jag mest efter: väskor och plånböcker. Drömmen är en chanel 2.55, klyscha jag vet! Men den är ju så fin.



I mitt kylskåp finns alltid: juice



Jag är bra på: socialisera mig (fast det har jag inte varit hela tiden), blåsa bubblor både såp- och tuggummibubblor och leka med mina små syskon kan få dem att skratta hysteriskt vilket värmer mitt hjärta oerhört.



Jag är dålig på: att träna, vilket jag verkligen borde bli bättre på för min kropp förtvinar. Ljuga, sanningen kommer ändå fram till slut.



Ett land jag alltid velat åka till: Australien, verkar som en skön atmosfär där ordet "Dude" användes ofta.



Jag handlar mat på: mestadels ica



Om jag hade ett husdjur skulle det heta: Lolita? Jag vet inte, jag har dock ett husdjur nu en vit kanin som heter Daisy.



Jag samlar på: plånböcker, men nu sparar jag så himla mycket pengar så jag har inte råd att handla saker till mig själv överhuvudtaget.



Min något udda favoritsysselsättning är: måla mina naglar i konstiga färger och kolla på Disneyfilmer. Fast det gör jag emd mina småsyskon så jag kan skylla på dem hahah



Jag är 20 år gammal och bor i ett kedjehus i Norrköping med mamma, pappa, bror och syster. Ska flytta till Sthlm till hösten, det är fan dags att flytta hemifrån.

2010-04-07 @ 11:01:46
Postat av: Annie

Åh , vilket roligt inlägg ! :D



Jag använder ofta uttrycket: korv ( jag vet inte riktigt varför , men det sätter sig och är faktiskt rätt roligt att säga) x)



Någon gång vill jag bo i ett land där: Man kan gå ner till stranden snabbt , men också bo i en stad med vackra miljöer och roliga affärer .



På second hand kollar jag mest efter: Väskor tror jag ...



I mitt kylskåp finns alltid: En massa olika sorters sylt . Haha , det är väl för att vi äter pannkakor så mkt . :)



Jag är bra på: att skriva , sitta still och lyssna och ha min egna stil . :)



Jag är dålig på: att gå upp tidigt , att gå å lägga mig tidigt och att göra inbakade flätor .



Ett land jag alltid velat åka till: Frankrike! Jag tror det passar mig jättebra med miljön , språket och ... ja , det mesta . :)



Jag handlar mat på: Haha , jag handlar inte maten hemma . Låter mamma å pappa göra det . x)



Om jag hade ett husdjur skulle det heta: Vår katt Kalle , om han skulle vara en tjej skulle jag nog döpa honom till .... Harriet . :D



Jag samlar på: Platser jag varit på , väskor , nagellack och tesorter.



Min något udda favoritsysselsättning är: Jag vet faktiskt inte ... :)



Jag är 13 år gammal och bor i en fyra i Göteborg.

2010-04-07 @ 11:08:12
URL: http://anniesofiaevelina.blogg.se/
Postat av: Filippa

jag har svarat på listan fast i min blogg, jag skrev att den var från dig. Hoppas det var okej! Jag kan ta bort den annars :)

2010-04-07 @ 11:17:49
URL: http://filippakihlman.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jag använder ofta uttrycket: "I have a bu-ut" med tillhörande "dans" (sticker ut rumpan och vickar på den). varför? för att det alltid får en att bli lite gladare:P



Någon gång vill jag bo i ett land där: det finns en massa kiwi så att jag kan äta det till frukost, lunch och middag



På second hand kollar jag mest efter: allt möjligt men det blir nog mest knappar och tyg och andra såna saker.



Jag är bra på: pyssla med olika saker, skratta åt mig själv, uppmärksamma små saker, tex när jag promenerar tittar jag lika mycket på myrorna (om det är sommar) som allt annat runt omkring mig.



Jag är dålig på: att ta tag i saker, oftast blir det i sista minuten. vilket påminner mig, jag borde börja packa.



Ett land jag alltid velat åka till: Japan och Grekland. deras historier intresserar mig så egentligen skulle jag vilja resa tillbaka i tiden samtidigt.



Jag handlar mat på: ICA.



Om jag hade ett husdjur skulle det heta: jag har ju redan en katt som heter kelso men om jag skulle skaffa en till skulle den få heta tiramisu



Jag samlar på: allt möjligt. allt sånt går i perioder. när jag var liten samlade jag på stenar och när jag bliv lite äldre var det grisar som gällde. just nu samlar jag på pop tabs inför ett projekt.



Min något udda favoritsysselsättning är: att arseltackla folk.



Jag är 19 år och bor i ett hus med mina föräldrar, lillebror och katt

2010-04-07 @ 11:22:15
URL: http://kiwikross.blogspot.com/
Postat av: A

kul lista ;D

2010-04-07 @ 11:41:11
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: Jenny

Svarar på det i min blgg istället :)

2010-04-07 @ 11:47:38
URL: http://jennystefan.blogg.se/
Postat av: Madelene

Jättefin blogg du har :)

2010-04-07 @ 12:17:23
URL: http://mabeline.blogg.se/
Postat av: paij

härligt (:



allt bra med dig?

2010-04-07 @ 13:02:29
URL: http://rubyredlips.blogg.se/
Postat av: Ellinore Jonsson

Bonjour kajsa, jag heter Ellinore



Jag använder ofta uttrycket: "så säger alla.."



Någon gång vill jag bo i ett land där: jag slipper all kyla och folkskygga folk.



På second hand kollar jag mest efter: 60-70tals väskor



I mitt kylskåp finns alltid: Grönsaker



Jag är bra på: bemöta mina rädslor och vara en bra medmänniska



Jag är dålig på: komma upp ur sängen på morgonen när min pojkvän sover över...det är ju så damn mysigt!



Ett land jag alltid velat åka till: Nya zeeland!



Jag handlar mat på: Olika affärer, bror på vart jag är någonstans.



Om jag hade ett husdjur skulle det heta: Chi



Jag samlar på: minnen och vänner



Min något udda favoritsysselsättning är: sätta majs på tänderna och se allmänt retard ut.



Jag är 16 år gammal och bor i en 1:a och nyligen flyttat hemifrån pga att plugga på gymnasium



Ciao!

2010-04-07 @ 13:10:22
URL: http://ellinorejonsson.blogg.se/
Postat av: Annie

Jag använder ofta uttrycket: "grejen är den att..." För att jag vill visa att jag menar allvar.



Någon gång vill jag bo i ett land där: det finns riktiga årstider! Och minielefanter. Tänk att gå runt med en elefant som bara går en till knäna. Så fint.



På second hand kollar jag mest efter: klänningar och kjolar! Jag äger fyra par byxor som jag använder, men många fler kjolar och klänningar. Jag trivs så bra i det.



I mitt kylskåp finns alltid: mjölk. Frukt. Sådan där tårtglasyr, men det är bara för att den aldrig tar slut.



Jag är bra på: att lyssna, sjunga, debattera och spela piano.



Jag är dålig på: sport, att våga, att se mig själv, att vara nöjd, att dansa



Ett land jag alltid velat åka till: jag vill resa jorden runt!



Jag handlar mat på: willy's. Fast det är mest min mor som handlar.



Om jag hade ett husdjur skulle det heta: Jag har ett husdjur! En goldenretriver som heter Simba. Han är världens finaste, och vad jag skulle ta mig till utan honom har jag inte en aning om.



Jag samlar på: ingenting, tyvärr.



Min något udda favoritsysselsättning är: kolla på pokémonavsnitt, första säsongen!



Jag är 16, snart 17, år gammal och bor med mina föräldrar i ett hus i Eksjö. Eksjö är en liten trästad i Småland där det bara finns en gata med affärer och där hela centrum har kullerstensvägar.



puss Kajsa. Du är fin.

2010-04-07 @ 13:49:03
URL: http://anniehalje.devote.se
Postat av: Malin

Diggar din blogg! Här kommer lite bönor ;)



Jag använder ofta uttrycket:"Därmed pasta!"



Någon gång vill jag bo i ett land där: Alla är snälla och glada hela tiden!



På second hand kollar jag mest efter: NADA..



I mitt kylskåp finns alltid: Ketchup!



Jag är bra på: Att vara envis och att hitta saker jag inte är bra på.



Jag är dålig på: Att bråka med min pojkvän, laga mat och att vänta på saker. (vill ha allt nu!)



Ett land jag alltid velat åka till: USA, tror pelikanen tappade mig över Sverige när han va påväg mot USA ;)



Jag handlar mat på: ICA eller Maxi!



Om jag hade ett husdjur skulle det heta: Jag har två katter som heter Cornelia & Pyret. (dock har inte jag döpt dom!)



Jag samlar på: Biobiljetter och allt annat junk som "kan va kul att ha kvar".



Min något udda favoritsysselsättning är: att ha konversationer i mitt huvud.



Jag är 20 år gammal och bor i en 3a i Nacka tillsammans med min amerikanska fotbolls spelare.

2010-04-07 @ 13:52:25
URL: http://chickity.blogg.se/
Postat av: Lorissa

Vad kul :D Jag är duktig på att pyssla och skriva, vilket kanske inte märks i bloggen eftersom den är så vardaglig. Men så är det.



Jag älskar snowboardåkning, jag har en tatuering och en töjning i örat. Den har varit 14 mm men är numera ~8. Jag har en fågel som heter Peregrin Took, som visade sig vara en tjej.



Jag har inte följt din blogg, men efter det här inlägget blev jag sugen :D

2010-04-07 @ 14:12:07
URL: http://lorissalovebomb.blogg.se/
Postat av: Anonym

till israel? hade du velat åka till tyskland under deras naziperiod med eller? jävla idiot! lite större omvärldskoll får man fan ha som vuxen människa. har du någon aning om vilka övergrepp den israeliska staten begår mot palestinier? eller alltså, jag förutsätter att du har. vilket gör önskan att åka till israel... rakt igenom korkad. gör om gör rätt människa!

2010-04-07 @ 15:28:24
Postat av: Kajsa

Kära anonym, om det är någonting jag kallar idioti (eller ännu hellre ren jäkla feghet) är det människor som kommenterar anonymt. Det betyder att du överhuvudtaget inte ens kan stå för vem du är och därmed dina åsikter. Jag borde inte ens svara på det här men jag gör det ändå. Av den enkla anledningen att du inte ska döma mig när du inte vet någonting egentligen. Jag skrev, tydligt och klart, att jag ville åka dit för att min mamma bott där. För att det var där nästintill mina föräldrar blev ett par. Det är en viktig del av min familjs historia. Bara för att jag vill åka dit betyder det inte att jag stödjer deras regim och sätt att styra landet. Jag har varit i USA, men det betyder inte på något sätt att jag på något sätt håller med att de ska åka till Irak och bete sig vidrigt mot oskyldiga. Jag har varit i extremt fattiga länder i Västindien och sydamerika men det betyder inte att jag tycker att det är okej att de står för en stor del av kokainproduktionen i världen. Jag har rest i islamska länder en massa men det betyder inte att jag tycker att de ska tvinga sina kvinnor att bära burka. Snälla du, tänk efter vad du säger. Bara för att jag vill resa till ett land behöver det på intet sätt betyda att jag stödjer vad de håller på med, hur de styr sitt land och handlingar de utför. Har du varit i Danmark? Isåfall skulle jag kunna kalla dig en jävla idiot för att du därmed bidrar till att folk tycker att det är okej att de är främlingsfientliga. Det gör jag inte, för jag kan tänka så långt att det handlar om en jäkla massa annat än främlingsfientlighet i ett land. Tänk efter lite snälla människa. Det ända du gör mig är trött. För du är feg och gör ingenting rätt i din kommentar.

2010-04-07 @ 15:51:13
URL: http://aenigma.blogg.se/
Postat av: julia

Jag använder ofta ordet: "Intetsägande" är mitt ord tydligen, jag använder det ofta. Fan vad tråkig jag lät nu. Annars vet jag inte. Munchkin är kul att säga också.



På second hand kollar jag mest efter: Roliga väskor och sköna slappa tunikor



Jag är bra på: Är också ganska bra på att vara långsint, men vafan .. jag kan inte släppa när någon gör något elakt, det är svårt! Jag är annars bra på att vara lat och fixa naglarna i roliga färger och kreationer. Finns lite på min blogg faktiskt:)



Jag är dålig på: stanna uppe länge och matematik.



Om jag hade ett husdjur skulle det heta: Willem Dafoe, Gösta Berling eller Bearnaise.



Jag är 18 år gammal och bor hos mina päron i en lägenhet och drömmer om att flytta hemifrån med min munchkin (pojkvän), tatuera hela min kropp, resa och ha världens cooooolaste garderob.

2010-04-07 @ 15:52:06
URL: http://kolour.blogg.se/
Postat av: Kristin

Du känner ju mig, men i alla fall! :)



Jag använder ofta uttrycket: Attans bananer.



Någon gång vill jag bo i ett land där: Människor bryr sig om varandra och inte om pengar, status och prylar.



På second hand kollar jag mest efter: Klänningar, blusar, kjolar, skor. Och burkar.



I mitt kylskåp finns alltid: Dijonsenap, pesto, ägg och morötter. Bönor i skafferiet.



Jag är bra på: Att se den ljusa sidan i mörka situationer.



Jag är dålig på: Att låtsas spela intresserad när människor pratar om irrelevanta och tråkiga saker.



Ett land jag alltid velat åka till: Något afrikanskt, numera för att arbeta som syrra.



Jag handlar mat på: ICA Aptiten.



Om jag hade ett husdjur skulle det heta: Salvador. Det skulle vara en katt.



Jag samlar på: Recept tror jag. Fast jag har varit lite dålig på det senaste året.



Min något udda favoritsysselsättning är: Att fylla i blanketter och ta venprover.



Jag är 23 år gammal och bor i en pluttig 1:a på Söder. Men det vet du ju :)

2010-04-07 @ 16:26:50
Postat av: linnéa

Jag använder ofta uttrycket: "Men omagad" (oh my god i egen tappning typ)



Någon gång vill jag bo i ett land där: jag kan tala språket, hehe. okej, nog för att jag kan svenska men det skulle vara coolt om man tex flyttade till spanien att faktiskt kunna tala flytande spanska!



På second hand kollar jag mest efter: ofta så blir det kavajer



I mitt kylskåp finns alltid: om jag hade ett HELT EGET OCH INTE DELADE MED FAMILJEN SVENNEBANAN så skulle jag ha mkt vegetariskt, grönsaker å så.



Jag är bra på: kan känna mig fruktansvärt teknisk ibland.



Jag är dålig på: att vara snäll och rättvis mot mig själv



Ett land jag alltid velat åka till: frankrike



Jag handlar mat på: ICA. hatar hemköps surkärringar och finniga deprimerade tonårspojkar till personal. USCH!



Om jag hade ett husdjur skulle det heta: om jag hade en vit, långhårig kisse så skulle han heta henrik. min prins. ♥



Jag samlar på: typ..nagellack



Min något udda favoritsysselsättning är: ligga (inte sexuellt) på min matta. shit, låter som en jävla hund. men den mattan är helt underbart fluffig. love.



Jag är 14 år gammal och bor i en villa i hedemora tillsammans med min familj. LINNÉA HETER JAG.

peace out.

2010-04-07 @ 17:40:56
URL: http://purfection.blogg.se/
Postat av: junitjejen.se

Kul att få veta mer om dig!

2010-04-07 @ 17:55:31
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Linnéa



Jag använder ofta uttrycket: shit. det kan inte hjälpas.



Någon gång vill jag bo i ett land där: det aldrig snöar.



På second hand kollar jag mest efter: Burkar, fina barnböcker, plastsmycken, retrosnygga prylar och klänningar.



I mitt kylskåp finns alltid: pesto! och vitlök.



Jag är bra på: att pyssla ihop saker, att skratta, att bli exalterad och höja förväntningarna till skyarna, att vara nostalgisk.



Jag är dålig på: att bli arg, sportiga aktiviteter, att ta farväl och tekniskt jox.



Ett land jag alltid velat åka till: är USA, och där jag varit. Men inte utforskat färdigt.



Jag handlar mat på: den lilla libanesbutiken bakom hemköp. Åtminstone frukt & grönt. Annars på Ica.



Om jag hade ett husdjur skulle det heta något otippat. Tror dock aldrig att det kommer att inträffa. När jag var liten planerade jag att skaffa ett djur (hamster kanske?) tillsammans med Felicia som vi skulle döpa till Junior. Efter programmet om tv-spel som gick på tv4 på 90-talet... Fråga mig inte varför.



Jag samlar på: fina minnen, söta miniatyrprylar, tjusiga burkar, fotografier och pysselattiraljer.



Min något udda favoritsysselsättning är: att klämma finnar. på andra.



Jag är 22 år gammal och bor: i Lund! Puss!

2010-04-07 @ 18:42:38
URL: http://linneahansson.blogg.se/
Postat av: Frida

Vad roligt Kajsa att se dig sådär på blogg.se startsidan! Lovely!! :)

2010-04-07 @ 18:44:58
URL: http://fridatts.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag använder ofta uttrycket: BORTOM ALLA GRÄNSER!



Någon gång vill jag bo i ett land där: Solen alltid skiner och pojkarna har mörka lockar. Eller i Finland, där jag har mina rötter. Åh, underbara Finland!



På second hand kollar jag mest efter: Skor och fina klänningar.



I mitt kylskåp finns alltid: Kylskåpet inhyser förstås hela familjens mat, men där brukar alltid finnas mjölk, apelsinjuice, ägg, skinka, falukorv, soja-yoghurt och ost



Jag är bra på: Att rita och måla, att skratta åt mig själv och att vara kritisk .



Jag är dålig på: Att komma i tid (hopplös tidsoptimist), att erkänna när jag har fel och att sitta still (hopplöst rastlös).



Ett land jag alltid velat åka till: Tyskland - av anledningar jag inte förstår; England - för dialekten; Kina - behöver jag nog inte förklara destomer.



Jag handlar mat på: ICA, och eftersom jag bor på gränsen till Finland handlas det ganska mycket där också.



Om jag hade ett husdjur skulle det heta: Något knäppt finskt gubb-namn, detta förutsatt att djuret är av manligt kön (nä, jag diskriminerar inte, men jag tycker inte att det är okej för en kvinna att heta Pekka eller Kalervo - SKJUT MIG DÅ!).



Jag samlar på: Damm, skor och minnen.



Min något udda favoritsysselsättning är: Lösa upp knutar och sväva iväg när andra pratar med mig (tänk J.D i Scrubs).



Jag är 16 år gammal och bor i en villa på två plan i en by vid namn Pello, 3 mil norr om Polcirkeln och alldeles på gränsen till Finland. Det säger sig väl självt att även mina föräldrar bor där, likaså min sötararaunderbara lillebror.

2010-04-07 @ 21:34:01
Postat av: Sooz Photography

Är för trött för att svara på alla frågor, men ett ställe jag alltid velat åka till - Irland. Tänk att få höra den underbara irländska dialekten varje dag, lovely :)

2010-04-07 @ 22:30:08
URL: http://chiliad.blogg.se/
Postat av: Sofia [gaspedal.blogg.se]

kul att läsa! :)

2010-04-07 @ 22:46:31
URL: http://gaspedal.blogg.se/
Postat av: Malin

Sooz, du far komma och hanga med mig! Har irlandsk/geordie dialekt!

2010-04-08 @ 00:10:41
URL: http://piccadillytears.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej Cajsa :)

2010-04-08 @ 12:37:36
URL: http://emmacb.blogg.se/
Postat av: Joanna

Jag är ny läsare, så tkte först inte jag borde göra den här fråge-grejen. men äh, jag göre ändå :P



jag använder ibland uttrycket: "shit the same" (skitsamma)



någon gång vill jag bo i ett land där: jag trivs! :P trist svar, men jag har inga krav egentligen. fast det är skönt om det inte är så kallt.



på second hand kollar jag mest efter: jag köper sällan grejer/kläder överhuvudtaget, men om jag skulle gå på second hand så skulle jag titta efter färgglada koftor :) och sköna byxor



i mitt kylskåp finns alltid: Mozarella! och Halloumi! och grönsaker :)



jag är bra på att: tänka, sjunga (enligt mig själv :P det känns väldigt bra inombords att sjunga) och förstå människor



jag är dålig på: slösa pengar, ha tålamod och dammsuga tillräckligt ofta



ett land jag velat åka till: Irland & Skottland! och Italiens Toscana



jag handlar mat på: hänger ibland med min mamma o handlar, då blir det willys



om jag hade ett husdjur skulle det heta: hrm.. jag har ingen aning, det beror på dens personlighet :P



jag samlar på: Musik! och hade jag haft råd hade jag även samlat på parfymer (älskar dofter) och WillowTree-figurer :D



Min något udda favoritsysselsättning är: stå på balkongen och borsta tänderna under natthimlen :)



Jag är 21 år och bor hemma, i närheten av göteborg

2010-04-08 @ 22:43:18
URL: http://susochdus.blogg.se/
Postat av: ERICAPERZZON

Min mamma har också typ bott där och i år (nästa tisdag) får jag äntligen följa med och se var hon bodde, vilka hon känner o.s.v. Inte för att det ser lika ut nu men roligt ska det bli:) Hoppas du får åka dit någon gång med:)



/E

2010-06-05 @ 11:24:45
URL: http://ericaperzzon.se
Postat av: Anneli/Lotus

hej, startade nyss en ny omgång av veckans blogg så kika gärna in och var med, kram!... bloggbesokare.se

2012-10-26 @ 01:22:23
URL: http://www.bloggbesokare.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback