Hej.

Har tänkt på en sak. Vänt och vridit på det och gör nu ett litet inlägg om det.
Ni är så många som läser, ibland blir jag lite rädd när jag tänker på hur många det är, och
kommentarerna jag får är i 99 % av 100 hjärtekrossande gulliga, rara och vänliga.
Men på senaste tiden har det blivit dåligt med kommentarer. Ni är lika många, stadigt ökande, som läser men i kommentarsfälten ekar det ofta ensamt. Jag hatar när bloggare gnäller på sina läsare att de inte får kommentarer. Men sedan är det ofta bloggare som inte kommenterar själva. Och det gör jag. Varje blogg, och många fler, som lämnar avtryck på min blogg får besök av mig. Alltid.
Och hur töntigt det än är så är det ju faktiskt responsen på det man gör som är en stor drivkraft.

Så därför undrar jag, varför ni inte skriver en rad eller två längre. Är det bara en svacka i snökaoset
eller saknas någonting som jag missat? Jag har den här bloggen för mig. Men också för er. Och eftersom ni fortfarande är så många, så många så undrar jag vad det är som hänt. Det ska ju vara kul för oss alla.
Berätta om det saknas någonting. Hojta till om jag är tråkig. Skriv ned önskemål.
Jag kan inte lova att det blir en förändring. Det är ju ändå min blogg. Men jag vill veta vad ni tycker.


Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag tycker ju om din blogg som den är, men om jag nu får önska så vill jag se mer av dina fantastiska illustrationer! Fast jag förstår om du inte hinner med att illustrera så mycket nu, du verkar ha fullt upp i ditt liv.



Ska försöka bli bättre på att kommentera ♥

Postat av: Jonna

jag är alltid väldigt dålig på att kommentera - inte bara din, utan allas bloggar. men jag gör ett undantag för dig :) jag älskar din blogg! jag vill jättegärna se fler bilder och höra fler historier om brasilien när du får tid :)

2010-02-23 @ 14:04:55
URL: http://jjoonnaaa.blogg.se/
Postat av: julia

jag har nog bara kommenterat kanske två gånger förut, din blogg alltså... är jättedålig på att kommentera, men sitter och myser när jag läser dina inlägg.



tycker det känns så ... onödigt att skriva en kommentar som är typ "fint inlägg! :)". men ja, som du säger är det väl sånt som gör att du vill fortsätta. ska försöka bättra mig!

2010-02-23 @ 14:10:39
Postat av: Caroline

jag är väldigt dålig på att kommentera, på alla bloggar.



din blogg är i alla fall bland mina favoriter för du är så pysslig och fin så jag ska försöka bättra mig och kommentera lite mera:)

2010-02-23 @ 14:20:28
URL: http://kiwikross.blogspot.com/
Postat av: ida maria isaksdotter

jag är periodare när det gäller att kommentera, som nu, nu sitter jag hellre och kommenterar än skriver på en förbaskad matterapport som ska in på torsdag. jag önskar ofta att jag hade något att säga till alla fina blogginlägg du skriver, men i mitt huvud blir det oftast blankt eller alldeles för banalt.

2010-02-23 @ 14:34:34
URL: http://isaksdotter.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Åh. Jag brukar väl kommentera? Kanske inte varje inlägg, men när jag känner att jag har något att säga. Jag tror att sånt där går i perioder, jag har varit rätt opepp på hela bloggvärlden på sistone.

2010-02-23 @ 15:00:16
URL: http://stormsvala.blogspot.com
Postat av: Moa - En magisk purt til en anan värd

Jag är dålig på att kommentera tyvärr. Men jag verkar inte få plats med det jag verkligen vill i mitt liv alls - satt och grät över det senast idag - så därför får såna saker stå tillbaka. Det beror alltså i mitt fall på mig, inte dig. För jag tycker att din blogg är fin och bra. Skulle gärna se mer bilder på dig och dina kläder tror jag!

2010-02-23 @ 15:36:03
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com
Postat av: shirins

Jag är nog rätt dålig på att kommentera nu överlag. Kollar på en blogg, läser lite snabbt och klickar mig vidare till nästa, ungefär så.

2010-02-23 @ 15:39:16
URL: http://shirins.wordpress.com/
Postat av: Elina

åh, jag har nog aldrig kommenterat i din blogg underligt nog. men jag gillar den(och bilden jag har av dig), mycket! Jag gillar resebeskrivningarna, som peppar mig att försöka ge mig ut på resande fot jag med, och ditt pysslande. Och att kika in i din vardag och små privata egenheter. se bilder. åh, och det där om böcker var underbart och fick mig att sätta tänder en bok jag dragit mig för ett tag. jag tror jag inte kommenterat för att din blogg är ganska "jämn" för mig. jag kommenterar mest de bloggar där det mesta är sisådär, men sen så kommer ett toppeninlägg och då får det en kommentar. skulle kännas så underligt att sitta och spamma dig med en liten kommentar på varje inlägg? hm hm. mer bilder på roliga saker du gör, mer beskrivningar av upplevelser, mer pyssel, och en massa boktips!

2010-02-23 @ 16:52:47
URL: http://elinani.blogg.se/
Postat av: Paulina

Jag tror jag kommenterat mer sällan den senaste tiden för att du inte bloggat lika mycket/ofta som tidigare. Vet faktiskt inte vad anledningen är annars. Men jag tror det beror på att du känns lite upptagen med annat än bloggen, så då lägger man inte den där minuten på att skriva en kommentar. Men jag ska bättra mig :)

2010-02-23 @ 16:54:42
URL: http://fakeitmakeitbreakit.blogg.se/
Postat av: Karolin

Jag håller med dig Kajsa. Jag har tänkt lite på det där själv, hur det ibland känns som envägskommunikation, min blogg är väl främst för mig själv, men att få respons gör det mer betydande, både för mig och andra. jag besöker alla som lämnar en kommentar till mig, och lämnar en tillbaka, det känns lite som gott uppförande. Sedan fortsätter man ju att besöka vissas bloggar även efter detta, för många gånger hittar man en likasinnad. Det tycker jag är fint.

2010-02-23 @ 17:25:38
URL: http://cutethoughts.blogg.se/
Postat av: Sica

Jag brukar alltid kommentera när jag känner att jag har någonting att säga. Och det är mest i inlägg där det står något som intresserar mig.



Och sen jag började med bloglovin så läser jag inte ens alla inlägg oss alla bloggare längre. Jag ser på de första raderna om de verkar intressant eller inte. Annars klickar jag bara förbi dom inläggen. Tråkigt kan det tyckas. Men det spar en massa tid också :) Så jag är inte borta Kajsa! Och du vet nog vad jag gillar: debatter, second hand, vintage, gör-om-projekt, mode, stil och trender! Sån är jag :)

2010-02-23 @ 18:09:45
URL: http://sicastyle.se
Postat av: Cecilia

Jag älskar att ha få läsare, det känns mer intimt och hanterbart. Men jag tycker precis som du att det är väldigt synd att de som läser, verkligen följer ens blogg inte kommenterar!



Jag har inte kommenterat din blogg på ett tag, inte någons blogg faktiskt. En sak som är säker är att jag kommer följa din blogg så länge det är möjligt!

2010-02-23 @ 18:26:22
URL: http://inyx.blogg.se/
Postat av: Julia juliet

Ja du vet ju vem jag e! och jag e mkt sämre på att kommentera nu tyvärr. skärpning från min sida. du e fortfarande lika söt och skriver fortfarande lika fina inlägg! :)

hoppas du överlever snnökaoset(fast jag tror inte det e nått snökaos för dig som kommer från norr) stockholmare som inte e vana bara ;)

kram på dig!

2010-02-23 @ 18:59:17
Postat av: Sofia

Din blogg är allt utom tråkig! Folk är bara, precis som de säger, dåliga på att kommentera. Jag är väl..hmm..lite bådadera. Ofta om jag känner att jag HAR något att kommentera så gör jag det. Oj, nu lät det nästan som att jag tycker de inlägg jag inte kommenterar av dig (eller andra) är ointressanta- och det var inte alls så jag menade. Det jag menar är att ibland hittar jag orden, och ibland inte.



Din blogg är en av mina favoriter. En varm halsduk i 30 minusgrader.Jag klicka in på den av en slump då jag sökte efter sjömansklänningar på google. Du hade skrivit att du också sökte en. Jag hittade ingen då och har fortfarande inte gjort det, men jag hittade din blogg. tack för det.

2010-02-23 @ 19:04:11
URL: http://sofiakiller.blogg.se/
Postat av: Annamarie

Jag är också en som är väldig dålig på att kommentera, har läst din blogg för ett tag nu men det här är första gången jag skriver något. Jag tycker om din blogg som den är, en intressant blandning av fina bilder och kläder, resor, mode, dina illustrationer och projekter och åsikter och ditt liv och allt annat, det ljusa och fina men det allvarligare och mörkare också. Och allmänt sockervaddsludd, som alltid gör mig glad!

Här finns det nästan alltid någonting inspirerande, så säger jag bara: keep up the good work!

2010-02-23 @ 19:56:18
Postat av: Man

Oj, förlåt för att jag aldrig kommenterar. Antar väl att det är en vana att observera från sidolinjen. Nåväl, får väl bättra mig! Härlig blogg i vilket fall som helst. :-)

2010-02-23 @ 20:01:44
URL: http://onetrickpony.webblogg.se/
Postat av: Annamarie

oj, nu blev det förstås fel fast jag läste kommentaren typ tio gånger innan jag klickade på skicka... jag menade alltså att dina illustrationer alltid gör mig glad! (fast allmänt sockervaddsludd är det roligaste benämning till vad som helst som jag tillsvidare har sett!)

2010-02-23 @ 20:12:21
Postat av: Maja

Jag är nog också en periodar-kommenterare!;P Ibland händer det lite saker som gör att man knappt tar sig tid att läsa alla bloggar man skulle vilja, än mindre kommentera=( Detta är det första av dina inlägg jag läser på ett par veckor nu, men jag måste säga att jag tycker jättemycket om din blogg och du förtjänar att få höra att den är mysig, intressant och jävligt bra!=)

2010-02-23 @ 21:10:21
URL: http://justelliot.blogg.se/
Postat av: Anna

Första gången jag kollar in här, men trevlig läsning tycker jag. :)

2010-02-23 @ 22:14:53
URL: http://guldsmeden.blogg.se/
Postat av: Anna

Du är ju min favorit-bloggflicka och jag kan inte tänka mig vad folk skulle tycka fattas.

<3

2010-02-23 @ 22:53:13
URL: http://kreativitet.webblogg.se/
Postat av: josefin

du är så fin så orden inte räcker till. det är nog den enda orsaken.

2010-02-23 @ 23:13:47
URL: http://nollnollnoll.blogspot.com
Postat av: Kristin

Jag läser, det vet du! Men jag är definitivt en av dem som ska kommentera MERA. Ja.

2010-02-23 @ 23:36:24
Postat av: christina

jag tycker bara att din blogg är så satans fin och perfekt som den är och det känns lite som att jag förstör den om jag kommenterar. (haha okej, emogrej att säga egentligen. men alltså det är en komplimang!)

2010-02-24 @ 18:01:19
URL: http://youonlyliveonce.blogg.se/
Postat av: maja

:) jag ville bara säga att mina favoriter är dina pyssel och DIYs. Och att jag känner det lite som en klapp på axeln när du vågar skriva, rakt oppochner och enkelt, ärligt, vackert, om att livet inte alltid är sockervadd och hallonsaft.

Din blogg känns balanserad, på nåt vis, det är nog det bästa sättet att säga det.

2010-02-24 @ 21:21:02
URL: http://sjomajlin.blogg.se/
Postat av: Miriam

Äh, det är väl snarare så av att man kan bli lite mållös efter att ha läst lite fint och tittat på annat fint som du skriver på bloggen p: (hrm, är dålig på att kommentera, men jag njuter fullt ut när jag klickar in här)

2010-02-24 @ 22:27:03
URL: http://odditiesandstuff.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback