sjöhästar elefanter myror och ödlor

I Havaianaland hittade jag i anslutning till byns mest fancy restaurang en smyckesbutik som såg tråkig ut på utsidan men som var fantastisk på insidan!
Som halsbandsjunkie var drägglet nära till hands och jag försökte ungefär 14 gånger få Mikael att komma in och inse guldgruvans storhet. (han vägrade och satt utanför på trottoaren och suckade i en kvart)
Jag frågade lite om smyckena på engelska som snabbt fick övergå till veva-med-händerna-och-yttra-de-få-ord-på-portugisiska-jag-kan, men märket heter Gatos de Rua och är handgjorda i sydamerika.
De kostade mellan 29 och 300 brasilianska R vilket är 120 till 1200 svenska kr och man samarbetar med många samhälls- och miljörelaterade projekt.  

Det var svårfotat ljus därinne och vissa bilder är tyvärr suddiga men här är ett urval av guldgruvans innehåll.

Alla djur fanns i olika färger och minst två storlekar. De små sjöhästarna var nog min favorit.

Hade jag haft hål i öronen hade jag gått bananas bland dessa.

Dålig bild men denna älg var fantastisk! Stor som min handflata på en halvlång silverkedja.

Mestadels var djuren i tunn silvertråd med små rocaillepärlor i glas men det fanns även större prydnadsdjur med stora plastpärlor. I taket hängde dessutom magnifika lampor i form av bananklasar. Helt handgjorda med tusentals pärlor i grönt, gult och orange.  

Jag kunde inte bestämma mig för vilket djur jag ville ha på plats och skulle återvända en annan dag. Tyvärr glömde jag totalt bort sjöhästarna, fjärilarna och älgen så det blev inget halsband för mig. (måste alltså åka tillbaka. Väldigt synd, oh ja.)


Kommentarer
Postat av: Anna Ileby

Du skulle köpt den med spindeln, den va finast!

Postat av: J.

Men åh så fina! Alla var fina, men jag hade nog slagit till på en sjöhäst...

Postat av: miriam

oh, vilka fina sjöhästar!

2010-02-16 @ 20:33:50
URL: http://blog.bjornborg.com
Postat av: Frida

Gud så mycket fina saker!

2010-02-16 @ 22:50:24
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: Moa

sv: tack tack! :)

2010-02-16 @ 23:09:49
URL: http://alfapet.blogg.se/
Postat av: Linda

vilka fina smycken!



sv; Man behöver en inbjudan för att bli medlem. Om du vill så kan jag skicka en till din mail? :)

2010-02-16 @ 23:19:50
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: Anna

Ihh, vilken guldgruva!!! Jag vill dit!

Elefanterna var nog min favorit (som den elefantnarkoman jag är. elefanter är fina. och stora.) å, vad jag gillart!

2010-02-19 @ 16:36:26
URL: http://kreativitet.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback