man måste inte ha svart som favoritfärg för att vara intresserad av mode

Såhär ser jag ut ibland när jag går till jobbet. (eventjobbet för HTC)
Då känner jag mig ganska superseriös. Svart har den effekten på mig.
Men dessa dagar med jobb för Pyken har jag klätt mig helt annorlunda. Ingen svensk minimalistdesign i form av Hope och Blank utan plisserade klänningar, mina finaste halsband, kimonokoftan och second handfynd. Och gud i himlen vad jag känt mig.. hemma. Jag älskar att jobba med modemänniskor. Då känns ingenting för mycket. Ingenting är för konstigt. Folk berömmer och frågor vart man köpt saker.
Det är fantastiskt.
Imorgon är sista dagen i galleriet för Rookiesutställningen och jag kommer att sakna den där känslan.
Av att se, andas, vara, omges, inspireras utav, ta på och känna mode.

Visst är svarta plagg fint. Men jag känner mig allra mest som jag när jag får kombinera en brokadjacka med en mönstrad klänning och 11 armband på vänster handled.


Klänning, Hope. Kappa, present som jag DIY:at med spets. Scarf, köpt på marknad i Oman.

Imorgon ska ni få ett till Brasilieninlägg, såsom ni önskat. Har ju massor av bilder kvar att visa!
Och sen ska ni få se alla roligheter från torsdag - söndag med Pyk, assistentjobb och allt.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja, hurra hurra! Jag ser fram emot alla dina kommande inlägg. Puss, raraste! Nu ska jag blinka bort tröttheten och titta på min älskades rufsiga hår.

Postat av: Sica

Men du gör ju det svarta roligt och intressant med scarfen och spetsen tycker jag! :) Jag håller helt med dig, svart är fint. Men jag börjar luta mer åt marinblått och beige som favoritfärger nu. Och jag gillar mode!

2010-02-21 @ 09:51:18
URL: http://sicastyle.se
Postat av: Ida Annie

Hej snäckan! Jodå, jag skulle egentligen ha varit i Milano nu, men saker och ting blev uppskjutna och konstiga, så nu vet jag inte riktigt vad som händer, men i vilket fall som helst så ska jag ut och resa!



Hu är det med min lilla Kajsis annars då? Jag såg ditt supersöta meddelande på bloggen, men inte riktigt fått tillfälle att svara! Kommer du nertill Skåneland någon gång snart eller? Puss

2010-02-21 @ 18:02:27
URL: http://stylebyida.blogg.se/
Postat av: ia

snygg du är!

2010-02-23 @ 09:40:08
URL: http://iasbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback