2hand på nätet

Att handla second hand kan vara det roligaste som finns och jobbigaste som finns. Man får gräva, rota, bläddra och gräva igenom lite mer högar av kläder. Ofta hittar man ingenting och om man gör det så är det sällan i rätt storlek. Men det är ju också detta som gör hela grejen. Jakten på små små guldkorn som man plötsligt finner.
Jag handlar aldrig på nätet, bara traderatågbiljetter, eftersom jag tycker om att prova. Och för att jag är feg.
Så eftersom jag inte gör det men jag tycker att ni ska göra det så tänkte jag tipsa om en liten nyöppnad second hand webshop jag hittade.
Garderobsbutiken heter den och har riktigt fina saker. Som dessa:

Fantastisk plyschklänning från 70-talet, 120 kr. (Vill ha!) Mockastövlar i koboltblå färg att dö för. 220 kr.

Armband med Bottega Venetakänsla, 35 kr. Lila skinnhandskar som lätt skulle matchas med stövlarna, 120 kr.

Kommentarer
Postat av: Natasha

Väldigt fina saker!

Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

åh, sakerna var ju riktigt fina och inte alls dyra. värt att kolla in med andra ord.

2010-01-24 @ 13:49:38
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Karolin

Jag handlar en hel del på nätet. Det är livsfarligt. Jag kan sitta i timmar på tradera/ebay.

2010-01-24 @ 14:07:52
URL: http://cutethoughts.blogg.se/
Postat av: Sica

Det är bra med second hand, såklart. Jag är ju ett hängivet fan. Men, second hand från de vanliga budgetkedjorna är ingenting jag skulle köpa. Jag intresserar mig mer av att hitta second hand eller vintage plagg från designer. Då blir det ännu mer unikt.

2010-01-24 @ 21:48:16
URL: http://sicastyle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback