vita fjällen vs. gröna linjen

I förmiddags steg jag på ett tåg i ett hjärtknipande vackert vinterlandskap vid foten av det finaste fjället jag vet och för ett par timmars sedan klev jag av densamma tåg på en smutsgrå betong knastrig av något som en gång kan ha varit snö men nu mest liknade smuts. Jag är tillbaka i Stockholm och allt känns jättekonstigt. Grisen ligger i sin säng och jag i min och vi pratar i detta nu om hur man acklimatiserar sig tillbaka. Lär sig att klämma sig in på gröna linjen i rusning och passera folk smidigt på trottoaren. Sånt vänjer man sig fort av med i norr. Jag är novis igen känns det som. Storstadsnovis. Men det kommer tillbaka. Jag ska bara vänja in mig igen.


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Fast välkommen tillbaka. Ändå.

Postat av: miriam

welcome hem, min fina. måste ses snart. har massa roliga news som jag vill berätta för dig. bara för dig. puss

2010-01-18 @ 16:52:03
URL: http://blog.bjornborg.com
Postat av: Malin

JAG FÖRSTÅR PRECIS! Det är jättekonstigt att komma tillbaka till storstaden (i mitt fall London) efter att ha tillbringat tid hemma i min lilla skånska hemby, och vice versa.

2010-01-19 @ 19:41:01
URL: http://suloinen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback