den lilla snigeln med det stora hjärtat

Häromdagen skrev jag ett inlägg om allra käraste Moa. Och om hur mycket jag tycker om att omge mig utav kreativa, inspirerande människor. Så kom jag på den ganska goda idén att jag ju borde dela med mig utav densamma människor som inspirerar mig, till er! Jag har turen att känna så många pyssliga, talangfulla och duktiga bloggande tjejer så varför inte hylla dem. De som förtjänar applåder, ovationer och hurrarop.

Andra i raden utav dessa tjejer blir min finaste
Snigel.
Bea har inte bara varit en ängel som låtit mig bo hos henne flera gånger när jag ännu inte flyttat hit, hon är också en av de människorna jag tycker allra mest om i Stockholmsstaden.

Att umgås med Bea är som att vara barn och få leka igen. Man provar konstiga kläder, snurrar runt i tyllkjolar, fnissar åt saker, är uppe alldeles för länge på nätterna och har det allmänt mysigt.

Sen är hennes lägenhet den enda lägenheten jag tycker är finare än min här i Stockholm. Inte bara för att man kan gå runt den (byggd som ett O!), det är högt i tak, det finns en vacker kakelugn och en fin Snigel bor där utan för att hon så totalt gjort den till sin egen. Det är en bit av Alice i Underlandet på Östermalm.
Ett handmålat träd på väggen, små svalor vid hyllplanen och en kaninlampa som lyser mjukt.

Jag ger inte bort teckningar till vem som helst, hur som helst. Men till Bea kan jag ge hur många som helst.

Särskilt när hon ger mig sådana här örhängen:

Jag älskar människor som inspirerar bara genom att vara sig själva. Genom att utstråla personlighet och brinna för vad de gör. Fotografi gör mig sällan imponerad på riktigt då det i mina ögon är ganska lätt att ta en bra bild. Men Beata fotograferar på ett sätt som alltid får mig att reagera. Vare sig det är porträtt, landskap, såpbubblor eller något komponerat. Jag känner mig sällan så bekväm framför kameran som jag gör när hon håller i den.

Och i söndags var hon hemma hos mig och plåtade mig och de här små rackarna till en grej!

Kommentarer
Postat av: maja

fint :)

Postat av: Sofia

sv: tack :) man kan ju ändra annat utom headern :)

2010-03-25 @ 13:08:15
URL: http://noalik.blogg.se/
Postat av: Julia

Finaste Bea! Någon dag vill jag vara med er och leka. :)

2010-03-25 @ 13:49:59
URL: http://prick.blogg.se/
Postat av: bea

KAN MAN BLI SÖTARE!

a, älskar dig mest kajsa!



Klart vi ska åka ngnstans ngn helg! ohoh, planera

<3

2010-03-25 @ 14:11:38
URL: http://beatasbilder.blogg.se/
Postat av: Karin

> Där ser man! Världen (eller Sverige) är fruktansvärt litet. Det kan ju tyckas märkligt att jag som är från Sundsvall går nere på Apelryd, och det kanske är lite långsökt också eftersom att jag inte har någon som helst koppling hit. Men här är ju så fint att man smälter och skolan med utsikten och alla härliga lärare är ju så underbar.

I höstas (när jag inte var hemma i Sundsvall på 4 månader) så fick jag det mest oväntade besöket. (kom att tänka på det när du nämnde åre). Min kusin Johan som bor i Åre kom helt oväntat och hälsade på. Han hade nämligen en flickvän som tog studenten på apelryd förra sommaren.

Så, som sagt, jorden är liten. :)

2010-03-25 @ 19:20:39
URL: http://oktoberfrosten.blogg.se/
Postat av: Angelica

Men Kajsa, vad du är vacker i tyllkjolen och den petrolblå topen! Det är nog det finaste jag har sett på dig tror jag. Så fint med flätan och rosetten till!



Angående skorna så har jag insett att jag inte har mer än typ 200:- att bjuda just nu. Hur gärna jag än vill ha dem! Inte förrän framåt försommaren kan jag erbjuda mera. Så om du inte är helt säker tycker jag att du ska behålla dem! För de är helt fantastiskt fina och kanske ångrar du dig om säljer. Men valet är ditt förstås =)



Nu ska jag titta in hos lilla Snigel och Beata. Så roligt med tips på fina bloggar!

2010-03-25 @ 19:34:47
URL: http://heartglitch.blogg.se/
Postat av: lovisa/polichinelle

vilka superfina bilder!

2010-03-27 @ 20:21:09
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: Lisa

Åh så fint.

2010-03-28 @ 03:17:02
URL: http://popflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback