Lite konsumtion

Ärligt talat är jag egentligen trött så att jag ser i kors men eftersom jag har längtat efter bloggen, och alla sötnosar, så ger jag inte upp än och faller i koma. Veckan var helt underbart rolig och fast jag inte shoppade så mycket som jag trodde, inte kom till Köpenhamn pga. storm, knappt hann det jag skulle och vädret var sisådär är jag så nöjd. Norrköping är ju speciellt i mitt hjärta, inte bara för att lägenheten ligger 3 minuter ifrån centrum/affärerna, och de två dagarna där var superfina. Men mer om det senare.
Skåning är jag nog i själ och hjärta på många sätt och vis och jag kan inte beskriva hur glad jag var när vi äntligen var där igen. Huset, landskapet, himlen, mitt rum, havet och allting betyder så mycket för mig på många sätt och vis. Men nog med gråtmildhet och över till konsumtion.


 
Vet inte om man ser mönstret, men lägg ihop 2 & 2 så kanske någon kan ana sig till vad det är?
Svart, tunn, långärmad tröja med knappar från H&Ms barnavdelning. Med dödskallar, hjärtan & stjärnor, kan det bli mer jag? Tror inte det, men den var så söt att den var tvungen att följa med hem! :) Köpt på Väla köpcenter i Helsingborg.
Lavendel/blå lång tee med puffärm, rosett och "prickigt" mönster av små, små dödskallar. Kärlek köpt i Norrköping, från märket Heart Quake.

På två månader har jag köpt 3 svarta klänningar. Men ser man en raring som denna; med puffärm, rosett, i mjukt material och i babydoll modell, kan man då inte köpa den? Den satt perfekt och kändes så jag att den helt enkelt köptes utan så himla mycket eftertanke och jag måste säga att H&M faktiskt kan vara en guldgruva. H&M på Väla köpcenter, Helsingborg.
3
Mamsell lovade mig vinterskor till mina små fossingar och det är ju lättare sagt än gjort. Efter att ha drunknat i vuxenskor fick jag bedrövat lomma över till barnavdelningarna och sätta mig på IKEA pallar i miniatyr och trängas bland 5 åringarna... Men, resultatet blev bootsen i, vad jag tycker, lite bikermodell i chockladbrunt skinn, spännen och mysigt foder. Man kan ha dem både uppvikta, då når de till knäna, och nedvikta. Köpta i Norrköping.

Sedan är det ju en historia i sig när jag och bästa gullungen vandrade omkring bland skohyllor och jag hamnade på mitt område, bland 5 åringarna igen, och fann den lilla skon med stort Å. (Å=Åhh).
För första gången någonsin hittade jag en högklackad, jag är medveten om att alla heelsmänniskor skulle fnysa åt denna "klacken", sko från barnavdelningen som inte är rosa, med Nalle Puh/Pippi Långstrump på och som inte ser übertöntig ut. Vi bestämde oss för att den var cool med sin svarta färg, gulddetaljer, rosett och lilla klack som kan matcha min balklänning perfekt, så den fick följa med hem.
Storlek 33, lite folkloristisk, 2 cm klack i pumpsmodell från Din Sko, Väla köpcenter.

Detta var inte riktigt allt som kom i mitt ägo, men som cliff hanger och spänningshöjare säger jag, fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: julia

vilka mysiga saker! och vilka rolig och snygga skor! me like them!! :D hräligt att du e tillbaka och bloggar igen!
kram

Postat av: Danceoholic

Shit! En människa över 7 år med samma skostorlek som mig! Vad glad jag blir, haha :D

2006-11-06 @ 19:09:10
URL: http://danceoholic.blogg.se
Postat av: Aenigma

Julia; Tacktack! :) Vad roligt med uppskattning. Kram
Danceoholic; Nej! Har du också minifötter? Haha, vad glad jag blir att jag inte är ensam på denna jord med miniatyrfötter trots min ålder. :D

2006-11-06 @ 19:47:46
Postat av: Ida Annie

Den klänningen ska jag med haaa :D

2006-11-06 @ 19:51:08
URL: http://stylebyida.blogg.se
Postat av: Aenigma

Ida Annie; Oh, visst är den adoreble? Jag blev helt kär i den och var bara tvungen att ha den! :D Men skynda att köpa den, för jag har sett den innan men endast i storlek 40 och uppåt, så den är ju poppis tydligen. Visst är den röda klänningen med små vita prickar, som du har, i lite samma modell och stuk? Jag ville ha den men den tog sluuut.

2006-11-06 @ 19:56:42
Postat av: LinaLove

jag gillar klänningen, massor!

och stövlarna var jättesöta

2006-11-07 @ 04:59:34
URL: http://linalove.blogs.se
Postat av: Aenigma

LinaLove; Tack, tack. Det gör jag med! :D
Ja, stövlarna är lute annorlunda och inte så barnsliga som jag var rädd att de skulle bli i och med mina fossingar i miniatyr!

2006-11-07 @ 10:27:11
Postat av: Ida Annie

Aa, den röda klänningen är väldigt lik i modellen, fast mycket tunnare i tyget... tycker nästan att den svarta är snyggare, men det kan ju vara för att jag är lite trött på min röda, hihi :)

2006-11-08 @ 10:28:05
URL: http://stylebyida.blogg.se
Postat av: Aenigma

Ida Annie; Ja, jag tyckte verkligen att den röda var super fin, men så tog den ju slut och jag fick stå med lång näsa. Men svarta klänningen är en liten dröm, hade på mig den idag och fick en massa komplimanger. God investering för egokicken alltså! :)

2006-11-08 @ 17:52:03
Postat av: Torsteinaida

Enjoy your website very much. Good job!

2009-05-27 @ 14:52:00
URL: http://torsteinaida.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback