Stockholms shoppingen & nya kärlekarna

Förlåt segheten som rått, med tanke på att jag kom hem i lördags och det nu är onsdag har jag dåliga ursäkter för att ha varit så seg. Nu kommer det i alla fall, de små fynden och raringarna!

Smaragdgrönt fynd ifrån Vila med omlottknytning och fina detaljer. Gillar att den går att dressa upp och ned som det behagas. (Lägg även märket till den specialutvalda eskimågalgen)

Undies är roligt att köpa om det finns fina. Och då kan man ju bara inte låta bli! Det blir som plockgodis...
Tre aenigma-cravers och ett par cute-isar från Nyshi.

Fick abstinensbesvär första dagen då jag inte hittade någonting jag ville ha men ändå ville handla. Det löstes genom att köpa två stycken halsband på Indiska bara för att få en påse i handen som kunde lugna.
Annorlunda med halsband med inslag av både stenar, metall och sammet. Digga!

Världens sötaste tofflor är mina! Jag gick in på Topshop, såg dem och köpte dem i samma andetag. Jag insåg att jag inte kunde leva utan dem! Mjukaste luddet på insidan och gulliga ugglor på utsidan.

Jag har ingen leggings och vid anblicken av dessa på barnavdelningen, Nyshi, kunde jag inte motstå den rosa färgen, dödskallarna och den överväldigande sötheten. Gosh, de är helt klart annorlunda...

Liten närbild på hur fina de är. Dessutom blev de substitut för de från net-a-porter som jag blev sugen på för ett tag sedan. Men jag gillar dessa mer. Ett riktigt kap till min nu tokigare garderob.
9
Broscher är underskattade ting. Väldigt fina till rätt saker, roliga att se på och roligare att köpa. Jag har börjat samla så smått och när denna raring hängde ensam på TopShop och såg trendigt silvermetallig ut så fick den adopteras med omnejd. Rosetter är ju dessutom aldrig fel!

Samma eskimå men denna gång kimonoinspirerad "tunika"/blus med broderier i guld och band i midjan. Gillar den mer och mer för varje gång jag ser den i garderoben. Älskar färgen och den superba passformen, och priset gjorde ju sitt till också.

Sen handlades det julklappar och jag var ovanligt moget och sade nej till flera köp till mig själv. Man får inte blir för egoistisk. "Jag är inte egoistisk, jag tänker bara lite mer på mig själv..."
Dock var ett sött linne från Matthew Williamson nära att slås till på, ett par slimmade jeans från Vicktor & Rolf for H&M och även en fin liten svart cape. Men jag avböjde och är nu lite bitter på mig själv men ganska nöjd. :) Och jag hoppas verkligen att familjen blir tacksam...

Kommentarer
Postat av: Bohemica

Åh som jag väntat, finfina saker!

Postat av: Aenigma

Bohemica; Ja jag är riktigt nöjd med mina små kap. Och att jag inte bara handlade till mig utan även lite julklappar... :)

2006-11-30 @ 14:42:17
Postat av: Mimo

Den översta toppen var verkligen snygg!

2006-11-30 @ 20:27:49
URL: http://mimostyle.webblogg.se
Postat av: Aenigma

Mimo; Tack så mycket! Jag tycker verkligen om färgen och eftersom jag har i princip ingenting av den så blir det nog mer. :)

2006-12-01 @ 15:50:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback