2007, då nu sen

Som de flesta andra tycker jag att det är roligt att göra en sneakpeak på det gågna året. Vad hände, vad hände inte, vad ville jag skulle hända, vad borde inte alls ha hänt osv. Gör en liten copycat på Clarisen med en bild från varje månad. Så fyller vi i hela nyårskvoten med bild och text!
5
Januari, jag var då som nu otroligt förtjust i kombinationen av marinblått och guld. Gärna med rojalistiska vibbar och lyxiga inslag.
1
Februari, precis efter VM och jag hade gått ned en hel del i vikt av mystiska skäl.
1
Mars, jag började inse att jag hade ritat en heeeeel del illustrationer...
1


























April, och bilden till trots egentligen jätteglad att jag köpte min fina hängselkjol från Topshop i London.
4
Maj, Balen! Så himla roligt fast jag var nyss hemkommen från Oman och sjuuuukt förkyld. Aldrig varit hesare.
Klicka för att stänga bilden
Juni, Studentnatten i Östersund och hur varmt som helst och solen gick aldrig ned bakom fjällen i fjärran. Magiskt.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Ohh, massor egentligen. Jag tog studenten, arbetade med helt nya och fantastiska saker, blev modigare, började jobba som frilansjournalist osv osv osv.
Höll du några av dina nyårslöften? Jag ger inte nyårslöften. Då lovar jag mig istället saker kontinuerligt.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nää. Vi är ju bara barn. typ.
Dog någon som stod dig nära? Det anser jag inte relevant för resten av bloggvärlden att veta.
Vilka länder besökte du? England i mars, Oman i april, Tyskland och Danmark under juli/augisti och Oman igen i december. Nästa år blir det mera mera mera. Världen lockar mer än någonsin!
Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008? Det är i år jag först på riktigt insett hur bra jag verkligen har det. Att jag har eller kan skaffa det mesta jag verkligen vill och därmed har jag blivit mer ödmjuk inför materiella ting. För saker gör mig inte lyckligare på riktigt. Det gör upplevelser. Jag har saknat bästa vännen.
Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas? Hmm. 9 juni när jag tog studenten och äntligen var fri och den 12 när jag kom till skåne och bästa sommaren någonsin tog sin början. Sen datumen jag reste.
Vad är det bästa som hänt dig år 2007? Oh, det är så mycket! Men att jag föt första gången på så länge mått så bra. Gjort så mycket fantastiskt under 07 och fått så fina chanser. Sen finns de hemliga saker också.. 
Största misstaget? Misstag och misstag. Hur modig jag än blivit så önskar jag ändå att jag var modigare.
Har du varit sjuk eller skadat dig? Inte skadat mig fysiskt me däremot inte alls alltid mått bra psykiskt.
Bästa köpet? Min laptop, systemkameran som snart är här, den gröna kappan med pälskrage och brokadclutchen. Och maaaaaassa mer. Välja? Nää.
Vad spenderade du mest pengar på? Kläder. Och systemkameran.... helt klart systemkameran. Resor.
Vilken var din favorittrend? Jag tycker om det mesta på något sätt men Burberry Prorsums attitydrika kollektion med svart svart svart och nitar kändes rysligt härligt första gången jag såg det och fortfarande idag.
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007?
Rihanna - Umbrella (Jaaaaa. töntigt men den bet sig fast!)
Vive la Fetê - Mais
Felix da Housecat - Madame Hollywood
Kanye West - Stronger
Timbaland feat. One Republic - Apologize
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Det har varit en känslomässig bergodalbana som gjort mig ömsom lyckligare än jag någonsin varit tidigare men också långt långt ner där jag aldrig vill vara igen.
Har du förändrats mycket? Verkligen. På många olika sätt. Men jag är så mycket mer på det sättet jag vill vara nu. Och det gör mig glad. Väldigt glad.
Vilket plagg använde du mest? Mina älskade svarta jeans från Åhléns barn, rutiga tygskorna och klänning!
Blev du kär i år? Inte kär. Det har jag ännu aldrig blivit. Men jag kände saker som låg ganska nära. Mer än så varken vill jag eller kan jag säga. :)
Favoritprogram på tv? Haha. Många. Men Lost, DH, Ugly Betty, Kobra, Scrubs, Flying confessions of a free woman
Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Det gör jag säkert! HAHA. Jag har alldeles för lätt för att "hata". Dålig egenskap. Dålig dålig!
Bästa boken du läste i år? Så kan man inte fråga mig. Jag läser ju hela tiden. Men Hundra år av ensamhet var spännande och annorlunda.
Något du önskade dig och fick? Jag fick resor, en laptop, en eumoppe, ett körkort och en del annat.
Något du önskade dig men inte fick? En hamster! Jag vill ha en hamster!!!
Årets bästa film? Ow.. svårt. Men Battle Royale satte sina spår. Och gårdagens American history X fick mig att gråta för första gången någonsin till en film. Herregud..
Ett uttryck du missbrukat 2007: Jag missbrukar ljud! Såsom, oh, iih, wii, mihi, aw, knorr, ow och så vidare. Men även söta smeknamn som sockerbit, raring, honey, sötenos, hjärtat mitt osv. Hehe och.. "din hela existens äcklar mig!" ^^ Waaaaahahaha
Något som du irriterat dig på under året? Som Nanó sa; världen! Mänskligheten kommer att utplåna sig själva på grund av vår dumhet, girighet, trångsynthet och ovilja att se sanningen hur nära den än är. Och så är kärleken irriterande. Eller... frustrerande kanske?
Vad gjorde du på din födelsedag 2007? Ensam hemma så jag åkte med nästan alla i Sp, Nv, Es och lite annat folk och spelade brännboll på Tossön, grillade, låg på backen och snackade strunt och myste. Underbart.
De bästa nya människorna du träffade? Som tur är; en massa! Ingen nämnd ingen glömd men shit vad tur jag haft att ha träffat så fantastiska människor!
Hur skulle du beskriva din stil år 2007? Varierat, personligt, färgglatt, klänning och accessoarrikt!
Favoritmånad? Hmm. februari var makalöst med VM i Åre och allt som hörde till, mars med London var sagolikt kul, april med Oman var underbar, juni innan studenten var magiskt, sommaren i sin helhet var oförglömlig, oktober med flickorna blev så mycket bättre än väntat och december var mysig, snörik och härlig i Oman. Eh. alla?
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Det finns det väl alltid. Men jag är så tacksam för det jag fick!
3
Juli, jag hann knappt blogga alls. Var i skåne, jobbade antingen på apoteket eller under tennisveckan i Båstad men hann ändå förälska mig i Guccis höstkollektion. Och jag är fortfarande kär.
42
Augusti, Malmöfestivalen med mina babes och en av mina första veckor själv i huset i skåne. Jag insåg att jag är långt ifrån vuxen. Men att alldeles för högklackade skor kan göra en så lycklig!
2
September, jag var ledsen över att vara hemm i Jämtland efter fyra månader i södern. Men jag tog en massa massa fina bilder i härliga hösten.
7
Oktober, så klippte jag efter ett års velande min lugg! I oktober hände mycket mycket mycket. men bland annat fick jag träffa underbaraste Clara för första gången! :D
1
November, också händelserik månad. Mycket lek, mycket tänk och fundering, mycket jobbplanering, mycket folk som jag insåg snart skulle åka och...mycket av allt.
3
December, var i Oman och hade det mer underbart än vad som borde vara möjligt.

Mycket mycket mycket av allt nu i både bild och text men det är ändå alldeles pyttelite av mitt hår. Men jag kan kolla tillbaka och vara nöjd. Väldigt nöjd. Det hoppas jag ni också är! :)


Kommentarer
Postat av: Distressed

GOTT NYTT ÅR!!!! ÄLSKAR DIG RARINGEN!! wiii,aaaa, ouuhhhhh, yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyl ^^ Pussar

Postat av: caroline

åh, du verkar verkligen haft ett underbart år! Själv hoppas jag på ett snäpp bättre år nästkommande, det känns inte riktigt som 2007 gav allt.. Menmen, man har så roligt som man gör sig ;)
Gott nytt år än en gång!

2007-12-31 @ 17:58:35
URL: http://imagine.webblogg.se
Postat av: Carolina

GOTT NYTT ÅR ;)

2007-12-31 @ 21:39:46
URL: http://melikey.blogg.se
Postat av: loathing

wow roligt inlägg. ska läsa mer när jag har tid. nu går jag över till syster igen och dricker champagne på deras soffa. jag orkade inte vara med några polare idag. orkar inte umgås med nån. jag skulle kunna sitta inne på toaletten och leka med bilar eller nåt.

hoppas i alla fall du får en fin kväll.
tjohopp.
vi hörs igen 2008.

2007-12-31 @ 22:28:14
URL: http://highwaytoloathing.blogspot.com
Postat av: hanna

Gott nytt år. Jag har sagt det förut men det tåls att säga igen - du har verkligen underbart hår. Hoppas du haft ett toppen år. Vilket det verkar som också..:)

2007-12-31 @ 22:36:10
URL: http://hannaber.blogg.se
Postat av: tilda

Ha ett toppen 2008! :D ♥

2008-01-01 @ 13:09:26
URL: http://aouch.blogg.se
Postat av: carmen

GOTT NYTT ÅR!!!!
(lite sent)

Gud va fin du är på alla bilder! älskar balen-bilden :D helt underbart hår du har.
Ditt år verkar ha innehållit en hel del lyckokast :)
hoppas nästa bli lika spännande och fylld av härliga shoppingfynd, som högklackade skor ;)
kramar!

2008-01-01 @ 13:59:20
URL: http://www.carmelia.blogg.se
Postat av: Julia

Vilket härligt år! Kram

2008-01-01 @ 13:59:50
URL: http://www.bagladies.webblogg.se
Postat av: carmen

p.s dina teckningar är sjukt snygga! kan man inte beställa nån tröja med sånt tryck, eller en väska? jag skulle betala dyra slantar för det :) please!
gjorde du igår? jag hade nyårsfest med mina kompisar, sjukt mycket folk. flera som jag inte träffat på år!
kram

2008-01-01 @ 14:01:28
URL: http://www.carmelia.blogg.se
Postat av: Victoria

Du passar väldigt bra i rosa och blått! Härliga bilder...

2008-01-01 @ 14:15:48
URL: http://svartvitlila.blogg.se
Postat av: Sica

Åhh tack för de orden. Varför jag hade lyckan att träffa Kael efter kort tid var nog för att jag trots dåliga erfarenheter aldrig slutade tro på kärleken. Att den nångång kommer till mig igen, och det gjrode den :) Mitt 2007 har varit underbart! Nu när man tänker tillbaka såhär som vi gör. Och ditt gamla år låter väldigt lärorikt och glädjande! Jag hoppas att 2008 blir minst lika glädjande och lärorikt för dig. För vi behöver lära oss av allt vi upplever varje dag! Ditt nyårsfirande lät också härligt och mysigt.
Man ska fira med de närmast hjärtat, det är då allt blir perfekt. :) Hoppas din vän får det bra i Franc och att du inte saknar ihjäl dig efter henne. Vänskapen består alltid, hur långt bort man än är! Massa KRAMAR till dig på det nya året!

2008-01-01 @ 14:55:25
URL: http://sicastyle.blogg.se
Postat av: sofie

du är så underbart vacker att det inte är sant vännen min! hoppas ditt nyår var trevlig, och god fortsättning på det nya året! kram på dig

2008-01-01 @ 16:17:26
URL: http://thenoteboook.blogg.se
Postat av: Erika

Kul med tillbakablick =) Skulle ha gjort en sådan lista jag med men jag är lat och orkar inte skriva så mycket..hehe.

Det blev lugnt firande här hos mig. Var hemma och åt god middag och drack några drinkar med sambo.
Rätt soft =)

2008-01-01 @ 16:48:11
URL: http://morgondimma.blogg.se
Postat av: miri

så sjukt roligt att läsa din sammanfattning och se dina bilder! avskyr årskrönikor i tidningar å så men nrä det komemr till mina favvobloggers är det raka motsatsen, hur kul som helst! :)

hoppas ditt 2008 blir lika händelserikt som 2007, och att det blir det bäta året hittills för dej! :)

2008-01-01 @ 20:11:31
URL: http://bookofmiri.blogg.se
Postat av: A

Vilken härlig sammanfattning! Du verkar ha haft ett händelserikt år.

2008-01-02 @ 15:42:51
URL: http://youbroughtmemybisquit.blogg.se
Postat av: Daniela

Åhh jag älskar ditt hår!!!! Jag vill också ha den klänningen, men om jag har förstått det rätt så shippar de inte sverige. Gott nytt år!

2008-01-02 @ 15:43:59
URL: http://leslevresrouges.webblogg.se
Postat av: Fani

haha aha okej, det är lugnt jag förstår ;D just miss em liksom :) men det är ju bara att du kommenterar när du har tid stumpan, no pressure :) gudars vilka härliga bilder, speciellt den sista! snygga badbraller haha ;D hoppas du hade ett bra nyår. puss & kram!

2008-01-03 @ 02:19:56
URL: http://glikia.blogg.se
Postat av: malin

fina bilder du gjort!

2008-01-03 @ 16:53:17
URL: http://mandelm.blogg.se
Postat av: Anna

vad du är söt !

2008-01-04 @ 00:22:04
URL: http://regardemoi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback