She´s nobodys angel


1
Skoldagen blev inte riktigt lika hemskt som jag trodde
igår. Dock var jag stoppad som en liten korv under hela vägen till skolan pga. kylan och inser ännu en gång att rouge är ingenting man behöver i detta klimat. Man får liksom naturliga röda kinder av den iskalla luften...

På svenskan kollade vi på första halvan av
Pride & Prejudice och jag måste säga att jag verkligen är förvånad. Tycker inte om när man filmatiserar klassiker och gör dem urvridna och bleka. Men så var inte fallet med denna. Jag ser fram emot fredagens slut och till och med jag, icke romantikern, hoppas på ett lyckligt och kärleksfullt slut.

Kul när man får komplimanger för nya plagg och eftersom jag älskar min nyinköpta hoodie, som strider mot de flesta av mina klädkoder, var det extra kul. Dock sade vännen J, HillieBillie, att jag såg "liten ut, inte åldersmässigt men storleksmässigt". Jag förlåter henne för att hon antydde att jag är en pygmée i smyg.

Uggisar som byttes till sneakers
svarta stupisar, Åhlens barnavdelning...
Lila skjorta, present
Nya hoodiesen i créme/lila/guld, Object
Halsband med lila sammetsband och pärlor (ej med på bild), Indiska 
Mavala Mexico på naglarna+lila sammetsdiadem







2
Skulle visa diademet. Bara det att jag gjorde väldigt konstig, misstänksam min och spärrar upp ögonen som ser helt svarta istället för gröna ut. Inte så smickrande. Dessutom ser man hur patetiskt små mina öron är... Jaja, ni får älska mig för den jag är. (Eller hata?)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Du är så söt; uggisar, stupisar, hoodiesen.
säger du peppis til pepparkaka och pankis till pannkaka också? :)

Postat av: aenigma

Emelie; Hahaha! Jag har inte ens tänkt på att jag skriver och säger så. Vad roligt det ser ut. Uggisar heter ju liksom uggisar, eller uggboots kanske?! Stupisar är lättare att säga än stuprörsjeans och hoodiesen... ja det låter helt enkelt kul att säga. Säger faktiskt inte peppis eller pankis dock! :D

2007-02-21 @ 18:10:54
Postat av: HillieBillie

Hahahahaha jag antydde INTE att du är en pyggmé! X) Jag tyckte bara att du såg så liten och smal ut under det där ögonblicket haha, jag tror att du äter för lite! ;P

2007-02-21 @ 18:53:22
URL: http://hilliebillie.blogg.se/
Postat av: HillieBillie

Okej min stavning av "Pygmée" där kanske inte var den vackraste... ;)

2007-02-21 @ 18:54:15
URL: http://hilliebillie.blogg.se/
Postat av: aenigma

Hilliebillie; det gjorde du VISST! Och jag är djuuupt sårad.. hahaha! ;D Nej då, jag är nog en halv-pygmée kanskè? Äter för lite? Nja, möjligtvis äter jag lite dåligt av skolmaten men sedan äter jag dessto mer hemma och dessutom en massa onyttiga saker. jag håller på att förvandlas till en tjockis!

2007-02-21 @ 18:59:21
Postat av: HillieBillie

Men vad bra, då kanske vi kan bli tjocka tillsammans? ;P Jag är på god väg jag med känner jag, med allt jag trycker i mig. ...Jag har en godispåse i väskan. :D

2007-02-22 @ 09:37:51
URL: http://hilliebillie.blogg.se/
Postat av: clara

fina fräcka damen, får jag fråga vilken version du såg? den gamla tv-serien eller bio versionen med kiera knightley? Tv-serien är nämligen det enda rätta och kan vara det bästa som producerats någonsin :)

2007-02-22 @ 22:17:20
URL: http://underbaraclara.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback