Du är mer än bara en människa.

Igår var en jäkligt märklig dag.
För när jag satte mig i bilen, iförd pyjamas för vem bryr sig egentligen, och körde honom till tåget trodde jag att den där känslan av att det är så underbart att vara själv hemma, snabbt skulle infinna sig. Men så blev det inte. Jag steg in i huset och fann det helt tomt och tyst. Bara jag och ingen bror att hoppa lite på, skälla på för att han tar mina Cola Zero eller någon att kika på film med. Sen fortsatte dagen så. I en sorts tomhet där det bara var jag i min bubbla av ingenting. Jag låg på golvet och pratade med Grisen i telefon. Städade. Låg i badkaret och skrubbade mig så ren att det gjorde ont. Kikade på fruktandsvärt dåliga serier på TV.
Men det var tråkigt. Tristessartat.
Jag brukar aldrig hamna i någon sorts apatisk känsla när jag är själv. Men nu var det absolut det enda som hände. Jag ville faktiskt mest banka huvudet i väggen och vara allt annat än själv.
Men så precis innan jag tänkte avsluta den horribla dagen med att lägga mig i sängen och titta på Scarface i min ensamhet så ringde det. Och vi pratade i en evighet. Om allt och inget. Viktigt som oviktigt.
Seriöst och helt klart mindre seriöst. Men mest bra saker som får Dr. Phil att framstå som en populärpsykologisk humbugstalare. Så när gårdagen gick över till den här dagen var jag så glad.
Vänner är så jävla bra.
Sen har jag
ochkarl, eller Rana, ingått en liten pakt. Kan man väl säga. Det är ju fantastiskt bara det.
2
I min lejon-i-bur-vandrande dag pillade jag på allt i mitt rum för att fånga det minsta av intresse. Så jag knäppte av Björnen min studentmössa. Och möttes av det här. Jag har inte kollat på den sedan jag tog studenten för nästintill ett år sen. Och jag har inget minne av det. Men precis i mitten av mössan står det där.
"Du är mer än bara en människa!!! Du är underbar!" Följt av ett knubbigt hjärta.
Och det kan fan i mig vara något av det finaste jag läst om migsjälv.
1
Om gårdagen var en hink av bottenlöst, svart djup så är denna dagen helt annorlunda. Det dåliga vädret är inte fult och äckligt, det är sådär hoppfullt vårartat. Smulorna i min säng är mest gulliga och inte alls särskilt irriterande när de vasst fastnar på mina armbågar. Och om två veckor åker vi dit fingret pekar, jag och Hjärtat.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Fan vad fint sagt. Ord betyder mycket mer än man tror för andra människor...det märker man när man själv får ta emot dom.

Postat av: Anna

Gumman då. Själv flög jag tillbaka till kalmar idag, bort från vänner familj och älsklingshunden. Min sambo har jag inte sett röken av för han har tentaplugg att stå i. Så jag sitter här med en kopp te och surfar. Alltså, det skulle passa ypperligt att komma över på en kopp te eller två :)

2008-05-04 @ 18:10:49
URL: http://fashionandphoto.blogg.se
Postat av: bea

bäbis! ja vill också till usa :( NUUU, fats paris skulle också sitta fint.

2008-05-04 @ 21:27:37
URL: http://lillasnigeln.webblogg.se
Postat av: Vicky

Riktigt bra skrivet! Håller med om att ett telefonsamtal från en älskling kan rädda vilken skitdag som helst..

2008-05-04 @ 21:40:39
URL: http://rocknrose.blogg.se
Postat av: Rana

mihihi.

2008-05-04 @ 23:03:26
URL: http://jagochkarl.webblogg.se
Postat av: Jelena

En karta! Så fint allt blir när man har en karta med i bilden! (fast jag försöker fortfarande ignorera ditt finger och anledningen till att det pekar just där. Jealousy is not a good look...;)

2008-05-05 @ 17:45:51
URL: http://styleiseternal.blogg.se
Postat av: Nathalie

jag måste läsa i min studentmössa när jag kommer hem till sverige. kanske hittar jag något kul. :) jag är INTE ALLS avundsjuk på dig som ska åka till landet i väster. INTE ALLS!!

2008-05-08 @ 17:38:39
URL: http://www.nenneblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback