huset med de sju gavlarna.

Det här är vad man 1. gör en ledig dag 2. handlar en fredag i Båstad och 3. kommer att läsa under en vecka i Grekland.
Ni får välja själva vad för text som tillhör vad för bild.



Jag är så glad så glad. För jag har letat länge efter ett par strumpisar med leopardmönster. Som kommer att kunna få mig att känna mig som en italiensk tant med för mycket ögonskugga och rouge, Versacekappor över axlarna och ilsket röda naglar. Precis så ska jag känna mig med dessa! Dessutom är jag förtjust i tanken på att det nu är så himlans otrendigt med leomönster och då införskaffar jag leopjucks i New York och så dessa nu. Tjo!

För 30 facila kronor, när jag spatserade Båstads Köpmangata fram, hittade jag i en liten butik små påsar med krimskrams. I min hittades strumpisarna, en ankelkedja med ful liten blomma (inte desto mindre bedårande för att den är ful dock) och en perfekt ring för min italienska ladylook. Gult guld i supersizeformat.

Jag hade ingen aning om vad jag skulle ha för böcker med mig till Grekland. Så jag gick in på den finaste bokhandeln jag vet, den i Båstad alltså (som dessutom luktar så underbart härligt..bokigt!), och kikade runt. På en minut hittade jag två böcker som båda sa "oss behöver du!" så jag tog med dem till kassan. Jag älskar böcker. Äga, läsa, titta på, känna, lukta, bläddra i. Och att den ena jämförs med Donna Tarts "Den hemliga historien" gör det hela bokkittlande fint.
(Tidningen är något gratismagasin jag hittade på ICA när jag handlade åt farmor och farfar. Gillar verkligen omslaget så det blir nog att sätta saxen i det.)

Kommentarer
Postat av: SofieViolett

(rodnar av fina kommentarer, headern består av ett ihopp-knycklat bakplåtspapper! <3 )



"Dad always said a person must have a magnificent reason for writing out his or her Life Stora and expecting anyone to read it." / Special Topics of Calamity Physics, sid.1. Hoppas du får det trevligt med boken. Jag tyckte att den var helt okej, om än litet omständigt (Pessl skrev den som ett excel-dokument). Jämförelsen med Tartt stämmer bra, men gör inte mitt misstag och försök "hitta" vem som "är" Henry, Camilla, Charles och de andra. Jag blev helt snurrig i huvudet av det!

Postat av: Olyckssyster

Fördjupade studier i katastrof fysik har jag pillat på, den verkar bra!



Beträffande Lenore så är det en serie av Roman Dirge och gillar man Tim Burton (vilket jag gör) rekommenderar jag att läsa Dirge. Har du läst Tim Burtons -The melachony death of oysterboy and other stories? De är lite i samma anda :)

2008-09-12 @ 22:23:38
URL: http://cutethoughts.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Två ruskigt bra böcker! Du kommer att ha väldigt roligt med dem ska jag säga.

ha det bra på resan!

2008-09-13 @ 10:34:27
URL: http://beccolita.blogg.se/
Postat av: Sica

Leopard kommer ju starkt nu i höst! :) Massa klänningar har synts till bland annat, så du är inte alls iklädd något otrendigt mönster, kajsa =)

2008-09-17 @ 13:41:30
URL: http://sicastyle.blogg.se/
Postat av: Johanna

2008-09-18 @ 22:58:34
Postat av: Johanna igen

Kom åt fel knapp innan haha. Men vad fina strumpbyxor du hade iaf:) Tänkte också investera i ettpar.

2008-09-18 @ 22:59:42
URL: http://fashionweak.blogg.se/
Postat av: Paulina

Såg något klipp med Sofie Fahrman och någon modesnubbe... och då sa Sofie att leopardmönstrat är jätteinne nu i höst ;) Sådant är faktiskt lite störigt, när man köpt något som man tycker om jättemkt.. och så visar det sig att det är "inne". jag tycker det är roligare att vara ensam om det jag tycker om.. men det är ju rätt svårt.

2008-09-22 @ 18:06:01
URL: http://bryno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback