another day off

Jag har fortfarande paus idag. Som jag skrev i föregående inlägg.
För solen skiner, snön smälter på Stockholms gator och jag ska ta en promenad till city
för att lämna lite papper i mina föräldrars lägenhet. Sen ska jag planera en vecka som kan bli fullproppad. Och i slutet av densamma vecka åker jag nog hem till norr en sväng. Det behövs på något sätt. Gnisslet av skidor mot torr snö, blå himmel, eftermiddagar nere i Åre by och sova bredvid mitt livs kärlek.

Imorgon kör vi nog igång som vanligt här.



Så länge tycker jag att ni ska kolla in mina traderaauktioner
här.
Fina fina saker till billiga billiga pengar.Klicka för att visa Megabild!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Usch, jag har haft en paus i två veckor ungefär. Det känns inte alls bra. Jag vet inte alls vart jag ska hitta blogglusten, eller tiden! När jag kommer hem efter skolan känner jag bara för att slänga mig i sängen och gråta, eller köra så det ryker tills helgen kommer med alla fantastiska pauser. Men imorgon är jag ledig, och på tisdag också. Det är så fantastiskt så att inget annat är bättre!



Eller, kanske att Pontus har varit hos mig i en vecka exakt idag. Och han åker inte hem förrens imorgon. Det är verkligen bäst. i. världen. Jag vet att du förstår hur sprudlande fnitterglatt det är! Idag utanför Myrorna dansade vi vals till en sång jag sjöng. Och när vi går på stan är våra lillfingrar fastkrokade i varandra. Vi har ägnat oss åt att se på Scrubs 3 hela veckan, och nu har jag köpt en fantastisk box Mia och Klara som vi ska börja se idag. Jag tänker inte låta tankar om att han åker imorgon och att vi inte ses på länge nu förstöra den sista, fina dagen.



Till sist; FÖRLÅT att jag varit så dålig på att kommentera och så dålig på att svara på kommentarer. Det är på grund av samma anledning som jag skrev här ovan; jag orkar knappt hålla uppe min egen blogg. Mest läser jag, målar jag, gråter jag.

Men nu har den där gråa himlen suddats bort och ersatts av en ljusblå, och då känns hjärtat så mycket lättare.

Puss, och jag lovar att bättra mig.

Postat av: Rebecka

Åh vet du? Jag såg Alice in Wonderland igår, har du sett den? I en av de sista scenerna kliver Alice på en båt och hon har på sig en ljusblå kappa och hennes långa ljusa hår fladdrar lite grann i vinden och jag tänkte "nämen det är ju Kajsa!", fast det var det ju inte förstås. Fast en kort stund var det väldigt likt. Jag vet i alla fall ingen som skulle passa så bra i en sån kappa som du.

2010-03-07 @ 16:00:17
URL: http://stormsvala.blogspot.com
Postat av: julia

Ja!!!!! REBECKA! Där har vi (jag..?) det. Jag såg Alice i Underlandet i onsdags, och tyckte att Alice var jättelik en bekant till mig och Amanda Colldén. Men nu när du säger det, är hon nog lite lik Kajsa också...

2010-03-07 @ 16:47:46
Postat av: maja

"I musiken är pauserna lika viktiga som tonerna, tänk på det" sa klassföreståndaren på musiklinjen till oss innan ett jullov, och menade att livet har samma princip. En paus behövs ofta, på olika sätt.

Men jag förstår dig.

Kommentarer eller brist därav betyder mer än man vid första "anblicken" tror.

Jag tillhör dem som är ganska usla på att kommentera, så därför vill jag nu flika in att jag tycker att din blogg är väldigt fin. Jag uppskattar att du är så ärlig, både gällande detta, och gällande mycket annat. Och allt annat fint.

Ta paus, det är du värd, men jag önskar att du är tillbaks redan imorn, för jag gillar verkligen din blogg.

2010-03-07 @ 16:49:19
URL: http://sjomajlin.blogg.se/
Postat av: julia

haha... hon var alltså lik både Amanda Colldén och en bekant till mig. Om någon nu skulle missförstå mig.

2010-03-07 @ 16:49:33
Postat av: emma

svar: det låter bra du :D och vilken underbar sommar du kommer få. kram

2010-03-07 @ 20:17:37
URL: http://ohsweetheart.blogg.se/
Postat av: sofia

Vilket fint smultronhalsband! Var har du hittat det?

2010-03-08 @ 21:39:50
Postat av: sofia

vilket fint smultronhalsband! var har du hittat det? :)

2010-03-08 @ 22:02:56
Postat av: Kajsa

Sofia - Halsbandet är köpt i Brasilien av mig för ett par veckor sedan. Det är faktiskt torkade bönor. Men du har rätt i att det ser ut som smultron lite grann. Sött!

2010-03-08 @ 22:06:58
URL: http://aenigma.blogg.se/
Postat av: Tomkaisa

The information found by me on this site appeared very useful! Thanks to the owner!

2012-06-28 @ 10:11:39
URL: http://tomkaisa.blogmedics.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback